P Pin skrev:
Och ”Belta” skivorna med en speciell penna som man målade kanten med så att laserljuset inte lämnade skivan.:rolleyes:
...och ögonblickligen få skivorna att för evigt sluta vara "Mint condition".
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Trodde inte det behövdes någon smiley på det inlägget, men jag får väl erkänna att jag inte menade allvar.

Guldkablar, kabellyftare och liknande trams är ljudvärldens motsvarigheter till virvlat vatten, elallergi och homeopati. Inget av dem har någonsin klarat sig genom ett vetenskapligt blindtest. Sedan är det lite humor att de flesta som är gamla nog att ha råd med de dyraste kablarna passerat sin fysiska peak och inte hör hela registret längre.
Jag anade det, men det finns folk som tror att jorden är platt och att den skapades på sex dagar så man vet aldrig :D
 
Hep Hep skrev:
Jag kan ha fått något liknande som första skiva (jag gissar på Pippi Långstrump), men de första jag köpte minns jag säkert. Sweet, Poppa Joe var första singeln och Lou Reeds Rock n roll Animal första LP’n. Undrar fortfarande hur jag som nioåring ens kunde känna till och välja den skivan, men den är fortfarande lika fantastisk så vad som än fick mig att göra det, är jag väldigt tacksam. Jag pratar alltså inte om singeln nu.
"Pippi på de sju haven" spelade jag så mycket att jag kunde alla replikerna utantill.
Annika: "Pippi, det är en vulkan föröver".
Pippi: "Håll åt sidan Annika, håll åt sidan!".
Annika: "Det går inte. Spaken sitter fast!".
Pippi: "Då kör vi rakt igenom".
Tommy: " Det här skulle inte mamma tycka om". :)
 
  • Haha
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Kiss-Destroyer fick jag av morsan när jag fyllde 7 år -77. Hon skulle bara veta vad hon startade, älskade mamsen:heart:
Fortfarande väldigt bra skiva. Det var när jag köpte den som det följde med reklam om Kiss Army. Jag tvekade om jag ville bli medlem eller spara lappen som var cool i sig. Kanske borde skicka in den nu då skivan inte är framme och fingras på.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Fortfarande väldigt bra skiva. Det var när jag köpte den som det följde med reklam om Kiss Army. Jag tvekade om jag ville bli medlem eller spara lappen som var cool i sig. Kanske borde skicka in den nu då skivan inte är framme och fingras på.
Ja, den är grym. Sen efter ”Love gun” gick det bara utför tyvärr
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
A
En av mina första skivor.
 
  • Omslagskonst med ansikten som växer från ett träd och bildar bokstäverna "QUO" med rötterna. Retro, konstnärlig, musikrelaterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Har börjat packa upp skivor och böcker efter flytten. Premiärspelningen blev Elvis Costello, följt av Leonard Cohen och Crosby, Stills, Nash & Young.
Jag verkar ha haffat lådan med "C", så får nu välja mellan mer Costello, Clash, Captain Beefheart eller Tracy Chapman.

Skivomslag, vinylskivor, Elvis Costello, Leonard Cohen, musik, stapel, retro, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Samling av vinylskivor med olika artister, inklusive ABBA och Elvis Costello, ligger i flyttkartonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tabors39 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Minns inte var jag läste, eller om nån pratade om det, men den musik man gillade som 14-åring ska tydligen vara den som man alltid återkommer till.
 
  • Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
A
Maria T Maria T skrev:
Minns inte var jag läste, eller om nån pratade om det, men den musik man gillade som 14-åring ska tydligen vara den som man alltid återkommer till.
Ja, jag läste det där och det ligger nog en del i det. Man formas rätt så mkt som människa under den tiden. Det finns också studier om att det tar ca 35-40 år (ja, jag avskyr sånt här flum egentligen) efter puberteten, då man ofta börjar fundera mkt på den tiden öht, man letar upp ngn gammal flickvän eller klasskompis på fb, man försöker återskapa ngt man ägde då etc, kan vara en hifianläggning, moped en hobby eller vad som helst. Nu minns jag inte vad åldern var i musikstudien, men jag antar att det rörde sig om människor som levt ett tag. En 16-åring som återkommer till sin tidigare musiksmak som 14-åring är ju ganska intetsägande, det blir naturligtvis inte relevant.

Med det sagt, på mig själv stämmer ovanstående ganska bra.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Minns inte var jag läste, eller om nån pratade om det, men den musik man gillade som 14-åring ska tydligen vara den som man alltid återkommer till.
Känns inte som att det stämmer för mig. Däremot kan det vara så att musiken som var mainstream då jag var 14 numera känns lite mysig och hemtrevlig även om jag aldrig lyssnade på den då.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Minns inte var jag läste, eller om nån pratade om det, men den musik man gillade som 14-åring ska tydligen vara den som man alltid återkommer till.
Jag var på min första konsert som fjortonåring: Guns n' Roses i Globen 1991. Och visst återvänder jag alltid till "Nightrain". Bästa GnR-låten.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag var på min första konsert som fjortonåring: Guns n' Roses i Globen 1991. Och visst återvänder jag alltid till "Nightrain". Bästa GnR-låten.
Då kanske vi sågs! Jag var inte ett superfan av vare sig Guns eller Skidrow, men fy in i helvete vad bra det var.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
mowatom skrev:
Då kanske vi sågs! Jag var inte ett superfan av vare sig Guns eller Skidrow, men fy in i helvete vad bra det var.
Det var ju två konserter efter varandra och jag var på den andra. Den där GnR var sena eftersom Axl skulle titta klart på vattenfestivalens fyrverkerier... :rolleyes:
 
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
A
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det var ju två konserter efter varandra och jag var på den andra. Den där GnR var sena eftersom Axl skulle titta klart på vattenfestivalens fyrverkerier... :rolleyes:
Jotack, då var vi på samma. Bussigt rövhalt man var efter att ha suttit i de där jävla plastskålarna och väntat i 3 timmar.
 
  • Haha
Henningelvis
  • Laddar…
Appetite for Destruction med det indragna omslaget. Kostade 79 spänn när jag köpte den 1990.

Samling av klassiska vinylskivor, rockalbum, ikonisk grafik, ligger på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.