55 320 läst · 1 046 svar
55k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag anade det, men det finns folk som tror att jorden är platt och att den skapades på sex dagar så man vet aldrigHep skrev:Trodde inte det behövdes någon smiley på det inlägget, men jag får väl erkänna att jag inte menade allvar.
Guldkablar, kabellyftare och liknande trams är ljudvärldens motsvarigheter till virvlat vatten, elallergi och homeopati. Inget av dem har någonsin klarat sig genom ett vetenskapligt blindtest. Sedan är det lite humor att de flesta som är gamla nog att ha råd med de dyraste kablarna passerat sin fysiska peak och inte hör hela registret längre.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 378 inlägg
"Pippi på de sju haven" spelade jag så mycket att jag kunde alla replikerna utantill.Hep skrev:Jag kan ha fått något liknande som första skiva (jag gissar på Pippi Långstrump), men de första jag köpte minns jag säkert. Sweet, Poppa Joe var första singeln och Lou Reeds Rock n roll Animal första LP’n. Undrar fortfarande hur jag som nioåring ens kunde känna till och välja den skivan, men den är fortfarande lika fantastisk så vad som än fick mig att göra det, är jag väldigt tacksam. Jag pratar alltså inte om singeln nu.
Annika: "Pippi, det är en vulkan föröver".
Pippi: "Håll åt sidan Annika, håll åt sidan!".
Annika: "Det går inte. Spaken sitter fast!".
Pippi: "Då kör vi rakt igenom".
Tommy: " Det här skulle inte mamma tycka om".
Fortfarande väldigt bra skiva. Det var när jag köpte den som det följde med reklam om Kiss Army. Jag tvekade om jag ville bli medlem eller spara lappen som var cool i sig. Kanske borde skicka in den nu då skivan inte är framme och fingras på.mowatom skrev:
Ja, den är grym. Sen efter ”Love gun” gick det bara utför tyvärrHep skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 829 inlägg
Har börjat packa upp skivor och böcker efter flytten. Premiärspelningen blev Elvis Costello, följt av Leonard Cohen och Crosby, Stills, Nash & Young.
Jag verkar ha haffat lådan med "C", så får nu välja mellan mer Costello, Clash, Captain Beefheart eller Tracy Chapman.
Jag verkar ha haffat lådan med "C", så får nu välja mellan mer Costello, Clash, Captain Beefheart eller Tracy Chapman.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag läste det där och det ligger nog en del i det. Man formas rätt så mkt som människa under den tiden. Det finns också studier om att det tar ca 35-40 år (ja, jag avskyr sånt här flum egentligen) efter puberteten, då man ofta börjar fundera mkt på den tiden öht, man letar upp ngn gammal flickvän eller klasskompis på fb, man försöker återskapa ngt man ägde då etc, kan vara en hifianläggning, moped en hobby eller vad som helst. Nu minns jag inte vad åldern var i musikstudien, men jag antar att det rörde sig om människor som levt ett tag. En 16-åring som återkommer till sin tidigare musiksmak som 14-åring är ju ganska intetsägande, det blir naturligtvis inte relevant.Maria T skrev:
Med det sagt, på mig själv stämmer ovanstående ganska bra.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Känns inte som att det stämmer för mig. Däremot kan det vara så att musiken som var mainstream då jag var 14 numera känns lite mysig och hemtrevlig även om jag aldrig lyssnade på den då.Maria T skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 829 inlägg
Jag var på min första konsert som fjortonåring: Guns n' Roses i Globen 1991. Och visst återvänder jag alltid till "Nightrain". Bästa GnR-låten.Maria T skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 829 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 829 inlägg