Jag hade missat släppet av detta i tillfälliga sortimentet men råkade se det på hyllan idag (frun tyckte att jag hade köpt för mycket och tvingat fram ett kortvarigt vinköpförbud... så jag fyllde på romförrådet istället!).
Rätt så svårflörtad faktiskt. Lite stalliga naturvinsvibbar vilket jag ej stött på i argentinska viner tidigare, mycket lakrits. Landade och lyfte efter en stund och blev så där typiskt runt och fylligt sydamerikanskt. En del mognadstoner.
180:- tror jag, jag kommer nog inte köpa det igen men tycker det var ett spännande vin för den prislappen. Något för @AndersMalmgren kanske?
Rätt så svårflörtad faktiskt. Lite stalliga naturvinsvibbar vilket jag ej stött på i argentinska viner tidigare, mycket lakrits. Landade och lyfte efter en stund och blev så där typiskt runt och fylligt sydamerikanskt. En del mognadstoner.
180:- tror jag, jag kommer nog inte köpa det igen men tycker det var ett spännande vin för den prislappen. Något för @AndersMalmgren kanske?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ren Malbec från Mendoza är oslagbartMaria T skrev:Långskott.... är det nån annan som uppskattar Malbec?
Annars tycker jag om "nästan allt" med Zinfandel och Shiraz, men har lite tröttnat på vad som finns i Systembolagets ordinarie sortiment.
Gillar att testa det mesta, orange vin från Georgien t ex (på Cork Vinbar [länk] ) var mycket gott, men drömmer ännu om något jag drack för 15-ish år sen på restaurang Tabbouli ([länk] ) som var minnesvärt. Hade inte börjat fota vintetiketter då tyvärr...
Passade på att köpa med mig hem sist jag var där
Uppdruckna nu men lever fortfarande i mitt minne
Malbec ska inte blandas med andra druvor
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 360 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 360 inlägg
Romförrådet? Jag är visst lite trött i mössan men tänkte, ska han köpa mer kaviar...J Jonobe skrev:
Ja, sen trillade den där berömda poletten ner
Mitt "romförråd" består av Bacardi, Captain Morgan och Honungsrom från Teneriffa, inte nåt fel med det för det går åt väldigt lite rom här s a s, men tar gärna tips. Oj, detta är ju Vintråden så jag backar.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 360 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 360 inlägg
Maria T skrev:Romförrådet? Jag är visst lite trött i mössan men tänkte, ska han köpa mer kaviar...
Ja, sen trillade den där berömda poletten ner
Mitt "romförråd" består av Bacardi, Captain Morgan och Honungsrom från Teneriffa, inte nåt fel med det för det går åt väldigt lite rom här s a s, men tar gärna tips. Oj, detta är ju Vintråden så jag backar.
Det beror lite på vad man tycker om, jag är inget stort fan av rom med mycket arraksmak. Zacapa 23 år är prisvärd och bra. Jag har nyligen upptäckt Ron Escavado, både XO och XO cask strength är mina favoriter för stunden... trots den vulgärt höga alkoholhalten på den senare så är den riktigt trevlig. Kul att jämföra med varandra.
Alla dessa finns på systemet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Får kanske prova jag gillar ju lite komplexitet.J Jonobe skrev:Jag hade missat släppet av detta i tillfälliga sortimentet men råkade se det på hyllan idag (frun tyckte att jag hade köpt för mycket och tvingat fram ett kortvarigt vinköpförbud... så jag fyllde på romförrådet istället!).
[bild]
Drack denna ikväll på sushi Sho, riktigt trevlig chardonnay
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Så vad är stalltipset @Jonobe? Ska jag lägga ner i källaren och glömma bort för att senare bli överraskad (glatt alt. negativt) eller lika bra att riva av plåstret redan nu?J Jonobe skrev:Jag hade missat släppet av detta i tillfälliga sortimentet men råkade se det på hyllan idag (frun tyckte att jag hade köpt för mycket och tvingat fram ett kortvarigt vinköpförbud... så jag fyllde på romförrådet istället!).
[bild]
Logga in
Skapa konto
/U
Redigerat:
Håller med dig. z-viner väljer vi alltid bortT Thomas_Blekinge skrev:I mitt enkla smak är Merlot en druva för viner till hösten. Och det är ändå en stark nyancering mot tidigare där jag bara rekommenderade rödvin till vintern och vitvin till sommaren (var lite provokant mot connaisörerna.).
Jag lade märke på att det finns många nya viner märkta Zinfandel på bolaget. Jag har inte testat men efter några Zinfandel inköpta i Tyskland tycker jag det är bara vedervärdigt. Jag kanske bara hade otur.