A atomlab skrev:
Har 2 lådor - 2 flaskor utav 2017 i källaren. (Köptes i spekulation till min son som föddes 2017, dåligt vin år, som gjorde sig väl) Prisvärt, bra och förvånade vitt som passar de flesta munnar.
Vänta nu 2017, du är väl en 60 årig gubbe?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänta nu 2017, du är väl en 60 årig gubbe?
Med uppenbarligen hög potent såfall. 81a

• Gilla
nino
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Med uppenbarligen hög potent såfall. 81a
Dra på trissor.

J
Denna har legat ett par år i källaren och är redan nu avsevärt mycket bättre än de unga vinerna som säljs i systemets ordinarie sortiment. Väldigt synd att att systemets koncept med stora volymer promotar omogna viner, förutom då tillfälligt sortiment.
En flaska rödvin, Châteauneuf-du-Pape, hälls i en karaff. Vinårgång är 2017. Bakgrunden visar delar av en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den tillägnas Winefinders seger över systemet i HD. Och idag kom brev på posten om att beställning från decantalo finns att hämta :) om det inte vore för jobb i helgen så hade det blivit storfirande då 🥳

• Gilla
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Denna har legat ett par år i källaren och är redan nu avsevärt mycket bättre än de unga vinerna som säljs i systemets ordinarie sortiment. Väldigt synd att att systemets koncept med stora volymer promotar omogna viner, förutom då tillfälligt sortiment.
[bild]

Den tillägnas Winefinders seger över systemet i HD. Och idag kom brev på posten om att beställning från decantalo finns att hämta :) om det inte vore för jobb i helgen så hade det blivit storfirande då 🥳
Snart kanske vi är kvitt kommunistmonopolet

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Inte svära i kyrkan pastorn. Det tar nog 50 år till eller så…

• Haha
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
J
Aftonbladet och sossarna kampanjer ju hårt mot det just nu. Jag tror tyvärr att den stora massan är nöjda med systemet pga utbudet men skiter i precis alla andra aspekter i sammanhanget - och gladeligen stöttar dess kvarlevnade till priset att av ett bättre utbud för oss andra. Prisad vare internet och näthandeln.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Aftonbladet och sossarna kampanjer ju hårt mot det just nu. Jag tror tyvärr att den stora massan är nöjda med systemet pga utbudet men skiter i precis alla andra aspekter i sammanhanget - och gladeligen stöttar dess kvarlevnade till priset att av ett bättre utbud för oss andra. Prisad vare internet och näthandeln.
Jag tror inte det ena utesluter det andra. 🙏

• Gilla
dilemma
  • Laddar…
ClasseClas
J Jonobe skrev:
[bild]

Just det vinet är en av mina favoriter. Jag kollade precis och har en flaska från 2012 i gömmorna. Får se hur den står sig vid tillfälle.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tror inte det ena utesluter det andra. 🙏
Det tycker inte jag heller, man är ju lite oförstående till ramaskrin...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tycker Châteauneuf du Pape brukar vara rätt släta och tråkiga i min mening.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag måste tipsa om denna flaska för det är ett riktigt fyndpris:
[länk]
[bild]

Bra fart smakmässigt, tipset passar kanske bättre framåt hösten då vi börjar käka mustiga grytor osv, under sommaren väljer många lite lättare viner.
Jag tror också på bolagets tips att den passar till lagrade hårdostar (inte grön/blå-mögelost)
På tal om de mögelostarna, så skippa vanligt rödvin, kör på portvin, sött eller halvsött vitt, eller något annat med sötma, så ska ni upptäcka hur det gifter sig. (Detta vet nu förstås många som läser, men kanske inte alla).

Men denna vinflaska har jag köpt några av nu, och idag tjackade jag 6 st.
Den står som att den är beställningsvara, men fick ändå på en massa systembolag.

Det är väl troligen ett s.k fabriksvin, dvs ingen riktig vingård bakom. Men det är väl rätt vanligt i denna billigare prisklass - och ärligt talat så skiter jag väl i det, det är smaken jag bryr mig om.
Till riktigt smakrika grönmögelostar vill jag rekommendera en riktigt söt och bbra Sauterne, andra viner faller platt till till marken

J
Tycker Châteauneuf du Pape brukar vara rätt släta och tråkiga i min mening.
Lägsta nivån är hög till ett lika högt pris, men jag är benägen att hålla med. Stabila viner som inte väcker särskilt mycket entusiasm. Jag är dock nyfiken på vad som händer med åren, de brukar vara pur-unga på systemet och de få gånger jag testat dem med marginellt högre ålder så har jag blivit mycket mer nöjd.

• Gilla
Mange_64
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Lägsta nivån är hög till ett lika högt pris, men jag är benägen att hålla med. Stabila viner som inte väcker särskilt mycket entusiasm. Jag är dock nyfiken på vad som händer med åren, de brukar vara pur-unga på systemet och de få gånger jag testat dem med marginellt högre ålder så har jag blivit mycket mer nöjd.
För samma pris kan man köpa en lagrad pomerol eller dyligt vilket enligt mig är mycket trevligare :)

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Drack en trevlig cava idag. Tror jag fick tips här efter ekig cava diskussionen

Flaska cava och fylld champagneflöjt på ett bord utomhus, närbild, beskurna ben i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.