Småparti från i fredags.ullberg skrev:
Jag visste inte ens att det existerade en sådan hylla, öl (humliga ipa osv) däremot.
"Sommarens" först jura - hade glömt hur gott det är. Systemets utbud är riktigt kasst, men får spana i tillfälligt sortiment, men tror det kommit något i ordinarie ändå. Riktigt prisvärda viner runt 150-200:- i regel .
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 502 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 502 inlägg
Väldigt fina vinglas, är det Riedel eller annat fint? Vi använder mest äldre (ärvda) glas och några nyare, från kanske 2010 Kosta, men har inte tyckt det varit värt att införskaffa särskilda glas men blir lite sugen och nyfiken nu.J Jonobe skrev:
Maria T skrev:
Det är Riedel Performance-serien. Var skeptisk först, men passade på att köpa när jag hade ett presentkort. Jag extremt nöjd med serien. Glaset gör verkligen skillnad beroende på druvan. Har cab sav, syrah, pinot noir, sauvignon blanc, chardonnay, riesling och champagne. Älskar dem, men har tyvärr bara 2 av varje så när vi har gäster använder vi "vanliga" vinglas - lider verkligen dåullberg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Den där är meningen du ska lagra själv i 10 år. Tänk vad tråkigt att beröva vinlagrare möjligheten att köpa pigga viner och få lagra själva. Ha inte så bråtton.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Att det finns drickfärdiga viner betyder inte att man kommer sluta erbjuda ej drickfärdiga viner. Resten av världen har förstått det här men inte bolagetW wakkz skrev:
Det är väl i princip regel med bordeaux på bolaget - och typ allt annat med. Det är väl nästan bara spanjorerna som släpps med lite ålder och det är inte bolagets förtjänst.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg