Fick feeling på bolaget och köpte denna
Ett glas rödvin och en flaska Vino Nobile di Montepulciano, Poliziano, årgång 2019 från Toscana, Italien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frun sa mycket god, jag tycker helt ok.
Skulle säkert luftats längre osv.

• Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Poliziano brukar vara uppskattad här hemma men den varianten har jag inte sett tidigare, antar att du hittat någon tjusigare än där jag letar i hyllorna - kanske läge att prova

/U

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Poliziano brukar vara uppskattad här hemma men den varianten har jag inte sett tidigare, antar att du hittat någon tjusigare än där jag letar i hyllorna - kanske läge att prova

/U
Småparti från i fredags. (y)
Jag visste inte ens att det existerade en sådan hylla, öl (humliga ipa osv) däremot. :p(y)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Flaska Brunello di Montalcino vin, Tenuta Col d'Orcia, årgång 1980, italienskt, rött, kontrollerad ursprungsbeteckning.
Skapa konto

Lite sherry-smak men annars helt ok.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
J
"Sommarens" först jura - hade glömt hur gott det är. Systemets utbud är riktigt kasst, men får spana i tillfälligt sortiment, men tror det kommit något i ordinarie ändå. Riktigt prisvärda viner runt 150-200:- i regel .

• Vinflaska märkt "Domaine Dugois, Arbois Trousseau" bredvid vinglas med rött vin, inomhusmiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Maria T
J Jonobe skrev:
"Sommarens" först jura - hade glömt hur gott det är. Systemets utbud är riktigt kasst, men får spana i tillfälligt sortiment, men tror det kommit något i ordinarie ändå. Riktigt prisvärda viner runt 150-200:- i regel .
Väldigt fina vinglas, är det Riedel eller annat fint? Vi använder mest äldre (ärvda) glas och några nyare, från kanske 2010 Kosta, men har inte tyckt det varit värt att införskaffa särskilda glas men blir lite sugen och nyfiken nu.

ullberg
Inte mina glas men ja det är Riedel, gissar deras veritas pinot glas men jonobe kan säkert ge detaljer

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
J
Maria T Maria T skrev:
Väldigt fina vinglas, är det Riedel eller annat fint? Vi använder mest äldre (ärvda) glas och några nyare, från kanske 2010 Kosta, men har inte tyckt det varit värt att införskaffa särskilda glas men blir lite sugen och nyfiken nu.
ullberg ullberg skrev:
Inte mina glas men ja det är Riedel, gissar deras veritas pinot glas men jonobe kan säkert ge detaljer
Det är Riedel Performance-serien. Var skeptisk först, men passade på att köpa när jag hade ett presentkort. Jag extremt nöjd med serien. Glaset gör verkligen skillnad beroende på druvan. Har cab sav, syrah, pinot noir, sauvignon blanc, chardonnay, riesling och champagne. Älskar dem, men har tyvärr bara 2 av varje så när vi har gäster använder vi "vanliga" vinglas - lider verkligen då :crysmile:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Ej drickfärdig bordeaux från TS, som vanligt med bolaget. Tänk om det fanns vinbutiker med drickfärdigt vin som det gör i den civiliserade delen av världen

Vinflaska Château Chasse-Spleen 2020, Moulis en Médoc, citat av Emmanuel Carrère, inne i rum.
Skapa konto

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ej drickfärdig bordeaux från TS, som vanligt med bolaget. Tänk om det fanns vinbutiker med drickfärdigt vin som det gör i den civiliserade delen av världen

[bild]
Den där är meningen du ska lagra själv i 10 år. Tänk vad tråkigt att beröva vinlagrare möjligheten att köpa pigga viner och få lagra själva. Ha inte så bråtton.

W wakkz skrev:
Den där är meningen du ska lagra själv i 10 år. Tänk vad tråkigt att beröva vinlagrare möjligheten att köpa pigga viner och få lagra själva. Ha inte så bråtton.
Att det finns drickfärdiga viner betyder inte att man kommer sluta erbjuda ej drickfärdiga viner. Resten av världen har förstått det här men inte bolaget

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
J

[bild]
Det är väl i princip regel med bordeaux på bolaget - och typ allt annat med. Det är väl nästan bara spanjorerna som släpps med lite ålder och det är inte bolagets förtjänst.

J Jonobe skrev:
Det är väl i princip regel med bordeaux på bolaget - och typ allt annat med. Det är väl nästan bara spanjorerna som släpps med lite ålder och det är inte bolagets förtjänst.
Så är det. Och varför man borde lägga ner monopolet

[bild]
Flytta dit då;)

• Gilla
  • Älska
raveper och 1 till
  • Laddar…
C cope skrev:
Flytta dit då;)
Om människor flyttade så fort det var något som är kasst med landet man bor i skulle det snart inte vara många invånare kvar. Någonstans.

Bättre att försöka få till en förändring. Att skrota det meningslösa monopolet är en sak som enkelt skulle gå att ändra på.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.