Jag har köpt Pomerol för 1200 så ska bli kul jämföra. :)

J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har köpt Pomerol för 1200 så ska bli kul jämföra. :)
Återkom med omdöme! Lufta 1-2h.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Återkom med omdöme! Lufta 1-2h.
Hämtade denna idag kanske blir kvällens vin

En vinflaska täckt av märkt papper på ett köksbänk med kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Hämtade denna idag kanske blir kvällens vin

[bild]
Kommunist-vin?

• Flaska rödvin, "Ernst & Popp", "Iphöfer Kronsberg Cabernet Dorsa 2019", på rutig duk.
    Skapa konto
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kommunist-vin?
Chile är väl inte mer kommunist än Sverige. :)

Chile är väl inte mer kommunist än Sverige. :)
Nej, förmodligen mindre…

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Nu hade ju du hypat den lille så svårt nå upp till förväntningarna kanske @Jonobe men blev lite meh för mig :) inte värd pengarna tycker jag. Dekanterade 2 timmar

En flaska rött vin, dekanteringskärl och glas delvis fyllt med vin.
Skapa konto

Edit: sambon däremot var lyrisk. Hon kanske är trött på mina stalliga viner :)

Redigerat:
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
Nu hade ju du hypat den lille så svårt nå upp till förväntningarna kanske @Jonobe men blev lite meh för mig :) inte värd pengarna tycker jag. Dekanterade 2 timmar

[bild]
Haha - så mycket hypade jag väl inte? Gott och kvalitativt tyckte jag det var - men inte prisvärt, men det ska mycket till för att 700:- ska vara det. Tycker dock att den var mer prisvärd än champagne i samma prisklass - men det är ju en fråga om preferenser.

J Jonobe skrev:
Haha - så mycket hypade jag väl inte? Gott och kvalitativt tyckte jag det var - men inte prisvärt, men det ska mycket till för att 700:- ska vara det. Tycker dock att den var mer prisvärd än champagne i samma prisklass - men det är ju en fråga om preferenser.
Går inte riktigt jämföra champagne och rött oberoende av pris :)

Men sambon gillade vinet :) det var ju inte dåligt men heller inte wow, enligt mig

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
Går inte riktigt jämföra champagne och rött oberoende av pris :)

Men sambon gillade vinet :) det var ju inte dåligt men heller inte wow, enligt mig
Nä, men personligen köper jag sällan viner i den prisklassen om det inte är t.ex. champagne - som då aldrig är wow ändå. Så personligen så motiverar jag mig själv så när jag köper lite dyrare rött som jag ändå föredrar :) även om det inte är wow.

Vinet nedan var annars en trevlig ny bekantskap. Dricker sällan dessertvin, och detta var första gången jag provade trockenbeerenauslese. Från en matbutik i helsingör.
Ett glas med bärnstensfärgat vin, hand håller det, vinflaska med etikett i bakgrunden på grå yta.
Skapa konto

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Nä, men personligen köper jag sällan viner i den prisklassen om det inte är t.ex. champagne - som då aldrig är wow ändå. Så personligen så motiverar jag mig själv så när jag köper lite dyrare rött som jag ändå föredrar :) även om det inte är wow.

Vinet nedan var annars en trevlig ny bekantskap. Dricker sällan dessertvin, och detta var första gången jag provade trockenbeerenauslese. Från en matbutik i helsingör.
[bild]
Dessertviner är nice när det matchas bra till desserten :)

E
Dessertviner är nice när det matchas bra till desserten :)
Kan du recka någon bra alkofri?

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
J
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
J Jonobe skrev:
Såg denna i systemets beställningssortiment. Barbera från 2004 för 99:-. Man undrar hur den kommer vara, men med det priset är man ju tvungen att beställa :)

[länk]
6st beställda!

Jag känner mig inte riktigt klok ... :dizzy:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.