Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
C cope skrev:
Länk med titeln Hur länge bör ett vin dekanteras?
https://vinoteket.se/magasin/hurlangeborettvindekanteras
Fyfan. metadiskussion är så meningslöst
Jag som hade hoppats på en oförstörd tråd utan påhopp o tjafs då vintips alltid är välkommet o kul!
Men, tyvärr, höll inte det så länge.
Lägg undan prestigen o ös på med goda, trevliga o gärna udda viner istället så blir alla nöjda.
Jag blev så bitter så jag får väl bidra med mitt tips då, för att dränka min besvikelse.
Skål!
Skämt åsido.
Fortsätt gärna tipsa.
Der uppskattas!
Men, tyvärr, höll inte det så länge.
Lägg undan prestigen o ös på med goda, trevliga o gärna udda viner istället så blir alla nöjda.
Jag blev så bitter så jag får väl bidra med mitt tips då, för att dränka min besvikelse.
Skål!
Skämt åsido.
Fortsätt gärna tipsa.
Der uppskattas!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Precis, och därför är ju inte frågan om hur länge ett vin då även bör luftas helt irrelevant?A AndersS skrev:
(Där jag jobbade som servitris en gång i tiden hade vi vissa viner som behövde förbeställas ett par dagar i förväg just för att de behövde dekanteras flera gånger och dessutom luftas ett par dygn innan de skulle inmundigas)
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Undrar om de tagit namnet för att man ska förväxla det med Bollinger
Personligen tycker jag Prosecco är för sött, dricker hellre champagne, cremant eller cava
Personligen tycker jag Prosecco är för sött, dricker hellre champagne, cremant eller cava
Namnet är nog ingen slump. Visst, champagne är trevligt men som vardagsdryck duger Prosecco alldeles utmärkt. Det här var faktiskt inte så sött utan hyggligt torrt. Och ett fynd för bara 79 bagisAndersMalmgren skrev:
Va fan lufta?nino skrev:
Är väl inga jävla bromsar heller..
Jag öppnar kranen och sedan dricker jag..
Skulle man behöva vänta på att det ska stå, så blir man ju så törstig att man måste svepa ölen eller dricka vatten...
Kan aldrig bli någon större alkoeffekt på dessa viner.. de tar för lång tid
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg