Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 499 inlägg
Långskott.... är det nån annan som uppskattar Malbec?
Annars tycker jag om "nästan allt" med Zinfandel och Shiraz, men har lite tröttnat på vad som finns i Systembolagets ordinarie sortiment.
Gillar att testa det mesta, orange vin från Georgien t ex (på Cork Vinbar https://www.corkvinbar.se/ ) var mycket gott, men drömmer ännu om något jag drack för 15-ish år sen på restaurang Tabbouli (https://tabbouli.eu/vara-restauranger/kungsholmen/ ) som var minnesvärt. Hade inte börjat fota vintetiketter då tyvärr...
Annars tycker jag om "nästan allt" med Zinfandel och Shiraz, men har lite tröttnat på vad som finns i Systembolagets ordinarie sortiment.
Gillar att testa det mesta, orange vin från Georgien t ex (på Cork Vinbar https://www.corkvinbar.se/ ) var mycket gott, men drömmer ännu om något jag drack för 15-ish år sen på restaurang Tabbouli (https://tabbouli.eu/vara-restauranger/kungsholmen/ ) som var minnesvärt. Hade inte börjat fota vintetiketter då tyvärr...
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Jag är mer Merlot och Cabernet Sauvignon-älskare. Men Malbec kan fungera om det blandat med de tidigare tvåMaria T skrev:Långskott.... är det nån annan som uppskattar Malbec?
Gillar att testa det mesta, orange vin från Georgien t ex (på Cork Vinbar [länk] ) var mycket gott, men drömmer ännu om något jag drack för 15-ish år sen på restaurang Tabbouli ([länk] ) som var minnesvärt. Hade inte börjat fota vintetiketter då tyvärr...
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Hör ni alla finsmakare!
Själv är jag bara en vanlig pimplare, och för länge sedan var det två flaskor rött man hade med sig hem efter jobbet på fredagen. En gick åt på fredagskvällen och den andra på lördagen.
Nu är det lite annorlunda, med ett par glas nästan varje kväll i veckan.
Då fastnade jag för Merlot-druvan, både för smak och pris.
Det var någon sort från Cental Vally i Chile, minns inte vad den hette, kanske Sunrise.
Och nu är det denna:
Vad säger ni kännare?
Är jag bara en gammal get som ser illa, hör illa, luktar illa, smakar illa och gårilla?
Själv är jag bara en vanlig pimplare, och för länge sedan var det två flaskor rött man hade med sig hem efter jobbet på fredagen. En gick åt på fredagskvällen och den andra på lördagen.
Det var någon sort från Cental Vally i Chile, minns inte vad den hette, kanske Sunrise.
Och nu är det denna:
Vad säger ni kännare?
Är jag bara en gammal get som ser illa, hör illa, luktar illa, smakar illa och gårilla?
Redigerat:
Den ska provas..KnockOnWood skrev:Hör ni alla finsmakare!
Och nu är det denna:
[bild]
Vad säger ni kännare?
Är jag bara en gammal get som ser illa, hör illa, luktar illa smakar illa och gorilla?
gorilla kan vara trevligt
Medlem
· Blekinge
· 10 615 inlägg
I mitt enkla smak är Merlot en druva för viner till hösten. Och det är ändå en stark nyancering mot tidigare där jag bara rekommenderade rödvin till vintern och vitvin till sommaren (var lite provokant mot connaisörerna.).
Jag lade märke på att det finns många nya viner märkta Zinfandel på bolaget. Jag har inte testat men efter några Zinfandel inköpta i Tyskland tycker jag det är bara vedervärdigt. Jag kanske bara hade otur.
Jag lade märke på att det finns många nya viner märkta Zinfandel på bolaget. Jag har inte testat men efter några Zinfandel inköpta i Tyskland tycker jag det är bara vedervärdigt. Jag kanske bara hade otur.
kanske för kalopsen eller det kokta köttet?T Thomas_Blekinge skrev:I mitt enkla smak är Merlot en druva för viner till hösten. Och det är ändå en stark nyancering mot tidigare där jag bara rekommenderade rödvin till vintern och vitvin till sommaren (var lite provokant mot connaisörerna.).
Medlem
· Blekinge
· 10 615 inlägg