AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vår katt gillar vinet också, iallafall lådan

:)

[video]
Vilken vacker katt, är det en bengal?

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Får väl bidra med ett vintips också då för att inte vara OT. Favoritbubblet så här en vanlig, regnig fredag!

• Flaska av Santa Julia Blanc de Blancs Brut på ett bord, rekommenderad för en regnig fredag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Charlieflower Charlieflower skrev:
Vilken vacker katt, är det en bengal?
Tack, stämmer, vår lilla bengal :heart:

Tack, stämmer, vår lilla bengal :heart:
Stämmer det att de gillar vatten?

Charlieflower Charlieflower skrev:
Stämmer det att de gillar vatten?
Japp, men inte min :) tyvärr hade varit roligt.

• Haha
Charlieflower
  • Laddar…
Köpt denna från TS, någon som testat? Tänkte kanske glömma bort den ett tag så den får bli lite äldre

[bild]
Gissar att du inte köpt den av dig själv :p.
Tryffelsvinet? Den kan du nog glömma ett litet tag iaf. Fast vf, man måste ju testa..

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Gissar att du inte köpt den av dig själv :p.
Tryffelsvinet? Den kan du nog glömma ett litet tag iaf. Fast vf, man måste ju testa..
:) tillfälliga sortimentet :p

:) tillfälliga sortimentet :p
Ja, såklart..

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T
Långskott.... är det nån annan som uppskattar Malbec?
Annars tycker jag om "nästan allt" med Zinfandel och Shiraz, men har lite tröttnat på vad som finns i Systembolagets ordinarie sortiment.

Gillar att testa det mesta, orange vin från Georgien t ex (på Cork Vinbar https://www.corkvinbar.se/ ) var mycket gott, men drömmer ännu om något jag drack för 15-ish år sen på restaurang Tabbouli (https://tabbouli.eu/vara-restauranger/kungsholmen/ ) som var minnesvärt. Hade inte börjat fota vintetiketter då tyvärr...

Maria T Maria T skrev:
Långskott.... är det nån annan som uppskattar Malbec?
Annars tycker jag om "nästan allt" med Zinfandel och Shiraz, men har lite tröttnat på vad som finns i Systembolagets ordinarie sortiment.

Gillar att testa det mesta, orange vin från Georgien t ex (på Cork Vinbar [länk] ) var mycket gott, men drömmer ännu om något jag drack för 15-ish år sen på restaurang Tabbouli ([länk] ) som var minnesvärt. Hade inte börjat fota vintetiketter då tyvärr...
Jag är mer Merlot och Cabernet Sauvignon-älskare. Men Malbec kan fungera om det blandat med de tidigare två :p

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Hör ni alla finsmakare!
Själv är jag bara en vanlig pimplare, och för länge sedan var det två flaskor rött man hade med sig hem efter jobbet på fredagen. En gick åt på fredagskvällen och den andra på lördagen.
Nu är det lite annorlunda, med ett par glas nästan varje kväll i veckan.

Då fastnade jag för Merlot-druvan, både för smak och pris.
Det var någon sort från Cental Vally i Chile, minns inte vad den hette, kanske Sunrise.
Och nu är det denna:
1185084_400.png
Vad säger ni kännare?
Är jag bara en gammal get som ser illa, hör illa, luktar illa, smakar illa och gårilla?

Redigerat:
  • Gilla
rampante och 1 till
  • Laddar…
A
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hör ni alla finsmakare!
Själv är jag bara en vanlig pimplare, och för länge sedan var det två flaskor rött man hade med sig hem efter jobbet på fredagen. En gick åt på fredagskvällen och den andra på lördagen.
Nu är det lite annorlunda, med ett par glas nästan varje kväll i veckan.

Då fastnade jag för Merlot-druvan, både för smak och pris.
Det var någon sort från Cental Vally i Chile, minns inte vad den hette, kanske Sunrise.
Och nu är det denna:
[bild]
Vad säger ni kännare?
Är jag bara en gammal get som ser illa, hör illa, luktar illa smakar illa och gorilla?
Den ska provas.. (y)
gorilla kan vara trevligt :crysmile:

I mitt enkla smak är Merlot en druva för viner till hösten. Och det är ändå en stark nyancering mot tidigare där jag bara rekommenderade rödvin till vintern och vitvin till sommaren (var lite provokant mot connaisörerna.).
Jag lade märke på att det finns många nya viner märkta Zinfandel på bolaget. Jag har inte testat men efter några Zinfandel inköpta i Tyskland tycker jag det är bara vedervärdigt. Jag kanske bara hade otur.

A
T Thomas_Blekinge skrev:
I mitt enkla smak är Merlot en druva för viner till hösten. Och det är ändå en stark nyancering mot tidigare där jag bara rekommenderade rödvin till vintern och vitvin till sommaren (var lite provokant mot connaisörerna.).
Jag lade märke på att det finns många nya viner märkta Zinfandel på bolaget. Jag har inte testat men efter några Zinfandel inköpta i Tyskland tycker jag det är bara vedervärdigt. Jag kanske bara hade otur.
kanske för kalopsen eller det kokta köttet?

• Haha
KnockOnWood
  • Laddar…
Japp, men inte min :) tyvärr hade varit roligt.
Kan du göra ett prov med din katt: lägg ett A4 på golvet och tar tiden innan katten lägger sig på pappret.

• Älska
  • Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.