882 998 läst · 3 246 svar
883k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Idag har jag byggt ett nytt tak mellan garaget och huset. Det gamla var så slitet så det var dags att byta . Fick lite kanalplast av svågern och det blev kanon
Före:
Efter:
Har även kopplar ihop termostaten i badrummet. Lätt värt 300kr extra för en med touch
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter:
Logga in
Skapa konto
Har även kopplar ihop termostaten i badrummet. Lätt värt 300kr extra för en med touch
Logga in
Skapa konto
Huset nu även känt från TV!
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/ann-marie-lever-med-svartrattor-som-husdjur
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/ann-marie-lever-med-svartrattor-som-husdjur
Tyvärr har de stavat fel på hennes namn. Det står rätt i inslaget men han säger fel och det står fel på SVT's hemsida.
Sen pratar de om råttorna som ohyra och att de bär på sjukdommar, vilket är lite tråkigt. Hallandsposten gjorde ett bättre inslag .
Det finns en fröken som är arg som ett bi här hemma nu :/
Sen pratar de om råttorna som ohyra och att de bär på sjukdommar, vilket är lite tråkigt. Hallandsposten gjorde ett bättre inslag .
Det finns en fröken som är arg som ett bi här hemma nu :/
Redigerat:
Ja det var ju en märklig vinkling på inslaget minst sagt. Tråkigt men fina råttor! Hade tammöss förr, en gillade att sitta på min axel, hala upp en del av mitt hår och snurra runt sig som ett täcke och sedan lägga sig och sova i hårboet.
Ja det är lite osmakligt att ha med videon där dem dödar en råtta. Men det finns väll inget att göra med det. Råttorna här hemma är helt tama. De lyssnar till sina namn och gör lite trix och såntDalbotös skrev:
Redigerat:
Nej vi har aldrig någon snö på taket, vi bor ju i Halland . Men taket där är väldigt bra att ha när man står och sågar och liknande. Perfekt när man inte får plats inneJonatan79 skrev:
Så behovet är inte snöras-skydd, utan regn-skydd
Djur som djur, kan man tänka sig att ha en hund så kan man ju även ha en råtta. Åker man utomlands till något "mindre europeiskt land" så hittar man rätt fort hundar som säkerligen bär lika många sjukdomar som kloakråttorna. Tama råttor är inte mindre hygienska än en tam hund, så väldigt tråkigt vinklat reportage... Men men, vad gör man!
Idag har jag impulsköpt lite Z-Wave prylar.
Från början tänkte jag köra FIbaro Home Center 2, men den kostar ju en rejäl slant.
När jag kollade runt idag hittade jag Zipamini för 529 kr.
Jag tyckte det var för billigt för att låta bli.
Det tar ändå 2-3 år innan jag har så många enheter så den inte räcker, och 500kr på 2 år är inget att gråta över.
Så idag beställde jag Zipamini och 2 st Fibaro insatsbrytare.
Ska bli skönt att slippa alla timers i uttagen
Från början tänkte jag köra FIbaro Home Center 2, men den kostar ju en rejäl slant.
När jag kollade runt idag hittade jag Zipamini för 529 kr.
Jag tyckte det var för billigt för att låta bli.
Det tar ändå 2-3 år innan jag har så många enheter så den inte räcker, och 500kr på 2 år är inget att gråta över.
Så idag beställde jag Zipamini och 2 st Fibaro insatsbrytare.
Ska bli skönt att slippa alla timers i uttagen
Anledningen till att jag testar Zipamini är att den var så otroligt billig. Jag hade aldrig köpt den för 1295 som är vanligt pris. Det blir nog en HC2 när jag har automatiserat mer av huset. Just nu är det fönsterlampor som ska styras