Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nej minst 20mm, samma som på Weber. Men det borde funka ändå. Jag får testa :)

D
weber 319 hade jag när jag körde. tror den är lite finare än weber 318 :) hoppas det går bra med det du köpte! :)

Jag får testa. Jag fick med mig denna och orkar inte byta :). Jag hoppas med det blir okej :)

Jag hade liknande problem i min källare, men det löste snickaren med att sätta en extra list på tröskeln. Det funkar och är inget jag tänker på.
Tröskel med extra list installerad i en källare för att lösa nivåskillnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tröskel med extra list monterad i hörn för att lösa problem i källare.
Skapa konto

Du kanske ska göra en kompromiss och ha lite fall och kombinera med extra list vid tröskeln?

• Gilla
johel572
  • Laddar…
En extra tröskel kommer inte funka. Dörrens tröskel är falsad(?) och betsad i någon mörk färg. Dessutom kommer det se konstigt ut mot dörrbladet. Även en ökad snubbelrisk då tröskeln blir väldigt hög. Jag testar fall och så får vi se hur det blir :)

Ramnemark skrev:
En extra tröskel kommer inte funka. Dörrens tröskel är falsad(?) och betsad i någon mörk färg. Dessutom kommer det se konstigt ut mot dörrbladet. Även en ökad snubbelrisk då tröskeln blir väldigt hög. Jag testar fall och så får vi se hur det blir :)
Och det blir besvärligt den dag någon vill komma in och går med rullator.
För att inte tala om när jag kommer i min (framtida) rullstol :p

Så jag tror absolut du gör rätt //KoW utan trösklar

Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Facit får vi nog i helgen. Har jag tid ska jag lägga klinker då ;)

Ser fram mot invigningspartyt när allt är klart!

När blir det, 2020 eller 2025 :D

(Nåja, det blir nog innan mitt "nybygge" är klart i alla fall :surprised: )

Ja det är nog rätt så klart 2020. Det stora som är planerat är uterummet och biorummet. Annars är det bara småpyssel :)

Ett uterum "slänger" man inte ihop på en kafferast..... Vårt tog 4 år att färdigställa, men då gjorde vi allt utom stomresning och montage av glas.

Ramnemark skrev:
Ja det är nog rätt så klart 2020. Det stora som är planerat är uterummet och biorummet. Annars är det bara småpyssel :)
Går och väntar på att du ska dra igång med biorummet. (y)

roli skrev:
Ett uterum "slänger" man inte ihop på en kafferast..... Vårt tog 4 år att färdigställa, men då gjorde vi allt utom stomresning och montage av glas.
Vårt borde inte ta mer än en sommar. Det blir ju på våran altan så vi har redan "golvet" fixat. Men jag kommer göra allt "själv" (har ett gäng kompisar som är snickare) så det ska nog gå bra. Men det är/blir dyrt :/

Carreyfan skrev:
Går och väntar på att du ska dra igång med biorummet. (y)
Hoppas du står ut. Det blir nog om 2 år. Kanske 3 beroende på hur det går med alla andra projekt :)

• Gilla
Carreyfan
  • Laddar…
En liten uppdatering.

Betongen jag köpte var nog inte helt avsedd för det jag tänkte, men det blev ganska bra. Efter jag byggt upp lutningen hyffsat så flytspacklade jag på det så jag fick en slät yta.

Nyflytspacklat golv vid en dörröppning med slät yta, tillsammans med arbetsmaterial och skor.
Skapa konto

Nyflytspacklad betongyta vid dörröppning med slät, jämn lutning och omgivande råa golvområden.
Skapa konto

Nyflytspacklad lutning i badrum vid en tröskel med synlig del av terrassdörren.
Skapa konto

Idag har jag haft två rörläggare och tittat som ska göra klart det sista. Ska bli skönt att få klart skiten, det är snart ett år sedan jag började riva i badrummet. Efter de gått så kopplade jag in 24V trafon så termostaten till golvvärmen funkar när de kopplat ihop det. 24-volten matar även ringklockan, belysning i strömbrytarna och lite annat. Blev ganska bra 👍

En upplyst strömbrytare med blått LED-ljus på en grå kakelvägg intill en vit dörrkarm, i ett dunkelt rum.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
D
ska bli spännande att få se slutresultatet!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.