Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Skönt att det börjar lösa sig. Bävar inför kommande projekt som involverar hantverkare...
 
AndersPS skrev:
Skönt att det börjar lösa sig. Bävar inför kommande projekt som involverar hantverkare...
Mitt tips är att skriva strikta kontrakt med hantverkarformuläret och sedan försöka läsa på lite om vilka regler som finns, eller göra en tråd här på FB. Tack vare denna så fick jag koll på vad för fel de gjort innan det gick för långt. Tack Nino och Krilleman 👍👍👍
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Kanske inte är så käck förkortning "BH" men ByggaHus har jag svårt att få till "FB" :-D

Ramnemark skrev:
Mitt tips är att skriva strikta kontrakt med hantverkarformuläret och sedan försöka läsa på lite om vilka regler som finns, eller göra en tråd här på FB. Tack vare denna så fick jag koll på vad för fel de gjort innan det gick för långt. Tack Nino och Krilleman 👍👍👍
 
Var lite tolerant Åsa Lund, det var ju lördagskväll!

Grabben visste inte om han var på Flashback, Facebook eller HyggaBus :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Det ska vara BH såklart :). Det är så mycket förkortningar nu för tiden ;)
 
Det var det "dåförtiden" också, kommer osökt att tänka på "Livet är kort", en dikt av Tage Danielsson!

BB
GB TV
IQ AB Ba BC C TV
FF LP EP UKV LSD
SSU RFSU TV vpl OP
SKF LO ABF TV
SKF PR TCO DN TV
SKF VD
SAF SvD TV
ATP KDS TV
GB TV
TV
TV
STOP

Ursäkta OT :)
 
  • Gilla
Drömtroll och 2 till
  • Laddar…
Guuuuud så skönt att badrummet äntligen börjar bli klart! Bättre sent än inte alls, men det verkar ha varit ett riktigt måndagsprojekt.
 
Ja det känns bra. Några dagar till sen kan vi börja använda det :)
 
  • Gilla
Xtruder och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar årets shopping :). Redan ikväll sänktes Fibaro Home Center 2 med 700kr till 4190kr. Jag kunde inte låta blir så den blev beställd. Det ska även köpas ny torktumlare, nya z-wave puckar och lite annat kul :)
 
Ramnemark skrev:
Nu börjar årets shopping :). Redan ikväll sänktes Fibaro Home Center 2 med 700kr till 4190kr. Jag kunde inte låta blir så den blev beställd. Det ska även köpas ny torktumlare, nya z-wave puckar och lite annat kul :)
Sett ngn som kommer ha bra priser på z-wave prylar?
 
Jag har inte sett något än, men webhallen har sänkt pris på HC 2. Jag ska köpa några Fibaro FGS imorgon. Hoppas m.nu har samma rabatt som förra året :)
 
Dagen är inte slut än men nu har jag nog shoppat färdigt.
Det blev:
Fibaro Home Center 2
Fibaro FGS-223
Bosch Torktumlare
En Lövblås
Spik till spikpistolen
Och alla julklappar till familjen :)

Black Friday är den dagen jag köper mest på, varje år ;)
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
Webhallen.com har lite rea på fibaro prylar iaf igår, köpte lite :)
 
Då är badrummet officiellt färdigt. Idag har vi flyttat in alla saker. Det har tagit 51 veckor med krångel och bråk med dåliga hantverkare (rörläggaren pallade inte dyka upp på 5 månader), men till sist blev det klart. Resultatet blev väldigt bra enligt mig. Nu är det bara lite pyssel kvar som skall köpas, tvålpump, badrumsmatta och en hylla till duschen. Lite bilder på före/efter.

Före:
Gammalt badrum med beige sanitetsporslin, kakel, väggpapper med blommönster och gul matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Renoverat badrum med mörka kakelväggar, frostad fönsterruta och kristallkrona.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Före:
Ett badrum med gul handfat, spegelskåp, toalett, och personliga hygienprodukter. Retrostil och enkel belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Renoverat badrum med mörka plattor, vägghängd handfatsskåp och spegel med belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Före:
Ett badrum med duschhörna, blommigt kakel, hängande handdukar och diverse badrumstillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Modern duschhörna med grå kakelväggar och mörka klinkers, takdusch och handdukshängare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Före:
Före-bild av ett badrum med daterad inredning, beige blommigt tapet och vit kaklad duschhörna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Renoverat badrum med gråa kakelväggar, toalettstol och upphängda handdukar på torkställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 14 till
  • Laddar…
Det där ser Tipptopp!!
Bra jobbat, och vilket tålamod...
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.