Status
Tråden går ej att kommentera.
Nej det har vi inte. Men vi grävde så djupt vi vågade och bytte ut gruset mot planteringsjord. Vi har jordvärme så man vågar inte gräva mer än 50-70 cm ner. Vi får se om den överlever, annars åker den bort :)
 
Idag har jag flyttat den andra busken.

Fick även klart lite mer panel :)

Nyplanterad buske i trädgård, jordhög i förgrunden, staket och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädgård med flyttad buske och en skottkärra, omgivet av ett staket med öppen grind och gult hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nypanelad takundersida under veranda med en tänd taklampa och en stege i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Måste vara bra dränering vid stömurar, annars blir det otroliga krafter när marken är blöt. Så var försiktig med att gräva bort för mycket grus....
 
Det är grävt ca 50 cm ner. Muren är 1,5-2m hög så där finns dränering kvar men visst blir det lite tyngd. Vi får se vad som händer. Vi ville ha buskarna där :)
 
  • Gilla
Larsa
  • Laddar…
Nu är allt panelande klart :)

Nyinstallerad mörk panel på takfoten av en husentré med rundad dörr och stentrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Excel
Snyggt, personligen hade jag rivit pizzavalven.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill ha kvar det. Mest för att kunna stänga om trädgården. Behålla lite av charmen från 80-talet :)
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
Det blir riktigt snyggt.

//Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Excel skrev:
Snyggt, personligen hade jag rivit pizzavalven.
Men det är ju ett bra och passande ställe att parkera pizza-racern ;)
 
Kan du komma till mig och jobba en vecka? Du skulle få mer gjort än vad jag får på ett halvår.
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
Jasså det tycker du, tack så mycket :). Jag tycker det står stilla. Jag ska fixa klart det sista ute, göra fönstersmygar, flytspackla och kakla golvet i hallen, göra klart badrummet och allt detta helst innan nyår då båda barnrummen ska göras om :). Man måste ha något att pyssla med :)
 
Måste kännas bra att vara klar (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
NoiseMaker skrev:
Kan du komma till mig och jobba en vecka? Du skulle få mer gjort än vad jag får på ett halvår.
Hörrö du, ställ dig på kö!

Ramnemark är tingad i varje by här i Halland tio år framåt.

Var det 2020 du skulle komma till mig, Ramnis :rolleyes:
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Var det 2020 du skulle komma till mig, Ramnis :rolleyes:
Näe, då är han redan inbokad..... du får allt vänta på din tur....(y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
M
Ramnemark skrev:
Belysning.

En spot till ska upp vid ytterdörren :)

[bild]
Snyggt! Vad kör du för spottar? Ska själv börja sätta belysning men har lite svårt att få överblick över vad jag behöver. Ett tips skulle ge rivstart! Snyggt jobbat i övrigt också! / Magnus
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.