Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så nästa år är du igång igen och stensätter fram till trädgårdsporten så du kan ha släpet längs garaget. 😉
Nej släpet får stå kvar på gatan. Där är 4 släp längre ner längs gatan så det känns okej. Men skönt att få in bilarna och slippa parkera direkt emot muren :)
Däremot ska rabatten bakom det nya grävas ut och fyllas med singel istället. Runt 50kvm rabatt mindre att rensa ogräs på 😂
 
  • Wow
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det var ju såklart inte så enkelt som jag trodde. Jag var helt övertygad om att modellen hette Bondesten från Flisby, vilket ligger nästan granne med mig. Han förklarade däremot att modellen heter Scala och att den inte finns hos dem.
Nu försöker jag hitta exakt vilken modell det är. De gjutna distanserna liknar St Eriks men bara på större stenar.
Någon som har en idé?
 
  • Två betongplattor i olika nyanser av grått placerade på ett golv med hexagonalt mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongplattor med gjutna distanser, fotograferade på nära håll för att identifiera modellen. Betongplattorna är rektangulära med tydliga strukturer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två rektangulära stenblock ligger på en yta med hexagonalt mönster; ett ljusgrått överst och ett mörkare grått underst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det var ju såklart inte så enkelt som jag trodde. Jag var helt övertygad om att modellen hette Bondesten från Flisby, vilket ligger nästan granne med mig. Han förklarade däremot att modellen heter Scala och att den inte finns hos dem.
Nu försöker jag hitta exakt vilken modell det är. De gjutna distanserna liknar St Eriks men bara på större stenar.
Någon som har en idé?
Kan det vara Benders? Liknar de jag har, 140x200.
 
K Kjell_G skrev:
Kan det vara Benders? Liknar de jag har, 140x200.
Inte vad jag kunde se på deras visningsbord.
Den är lik ST Eriks Scala men har inte riktigt samma färg. Ska kolla hur byggmax ser ut
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte vad jag kunde se på deras visningsbord.
Den är lik ST Eriks Scala men har inte riktigt samma färg. Ska kolla hur byggmax ser ut
Min hade två olika sidor nu när jag tänker på det.
Skulle kunna vara Byggmax om tidsfönstret stämmer. Hur länge har stenen legat där?
 
K Kjell_G skrev:
Min hade två olika sidor nu när jag tänker på det.
Skulle kunna vara Byggmax om tidsfönstret stämmer. Hur länge har stenen legat där?
Stenen är ett par år
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Jag har åkt till Norge för att jobba lite.
Kul att vara tillbaka i samma bransch som när jag jobbade i Norge för 10 år sedan.

Vi har byggt två moduler till en vindkraftsplattform hemma i Halmstad. De kändes rejäla när vi gjorde dem men nu när vi är på plats i Norge så är de löjligt små.
Våra moduler vägde ca 350 ton men hela plattformen kommer väga precis under 10 000 ton när den är klar, och det kommer ha jobbats 1 miljon mantimmar på den.
Häftigt projekt.


Modulerna vi byggt:
Vindkraftsplattform med två gråa moduler placerade på ett fartyg i en hamn, omgivna av vatten och byggnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit modul till vindkraftsplattform på ett blått fartyg med texten "MERI TURKU" på sidan, förankrad i en hamn under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev snabbt små när de lyftes upp

Kran lyfter modul på byggarbetsplats för vindkraftplattform, arbetare står på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta är 3D modellen.
Vi har byggt de gråa 😂 3D-modell av en vindkraftsplattform med flera färgade moduler och komplexa strukturer. De gråa delarna är moduler som byggts av användaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av en vindkraftsplattform med olika färgade sektioner och två gråa moduler byggda av användaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Rickard.lj och 20 till
  • Laddar…
Kom hem halv 12 torsdag kväll och körde igång 08:00 på fredagen.
Idag ser det ut så här :)

Nyrenoverad uppfart med nylagda plattor, kantad med grus till vänster och parkerad blå bil på höger sida bredvid en murad byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagd stenlagd uppfart framför ett rött tegelhus med svart tak. Fyllda materialpåsar och en stapel stenar till höger om infarten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Framför ett rött tegelhus finns en nyanlagd gång i ljusa betongstenar, två säckar byggmaterial, en grusad yta och en intilliggande garageuppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så här såg det ut i våras :)

En enplans tegelvilla med svart takfot, förgård under renovering, låga murar och nyplanterad häck. Stenplattor travade intill garageinfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 16 till
  • Laddar…
Ett rejält motionspass med snyggt resultat. Bra med plats för bilarna 👍
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.