398 490 läst · 1 344 svar
398k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Nej släpet får stå kvar på gatan. Där är 4 släp längre ner längs gatan så det känns okej. Men skönt att få in bilarna och slippa parkera direkt emot murenNötegårdsgubben skrev:
Däremot ska rabatten bakom det nya grävas ut och fyllas med singel istället. Runt 50kvm rabatt mindre att rensa ogräs på 😂
Det var ju såklart inte så enkelt som jag trodde. Jag var helt övertygad om att modellen hette Bondesten från Flisby, vilket ligger nästan granne med mig. Han förklarade däremot att modellen heter Scala och att den inte finns hos dem.
Nu försöker jag hitta exakt vilken modell det är. De gjutna distanserna liknar St Eriks men bara på större stenar.
Någon som har en idé?
Nu försöker jag hitta exakt vilken modell det är. De gjutna distanserna liknar St Eriks men bara på större stenar.
Någon som har en idé?
Kan det vara Benders? Liknar de jag har, 140x200.Ramnemark skrev:Det var ju såklart inte så enkelt som jag trodde. Jag var helt övertygad om att modellen hette Bondesten från Flisby, vilket ligger nästan granne med mig. Han förklarade däremot att modellen heter Scala och att den inte finns hos dem.
Någon som har en idé?
Jag har åkt till Norge för att jobba lite.
Kul att vara tillbaka i samma bransch som när jag jobbade i Norge för 10 år sedan.
Vi har byggt två moduler till en vindkraftsplattform hemma i Halmstad. De kändes rejäla när vi gjorde dem men nu när vi är på plats i Norge så är de löjligt små.
Våra moduler vägde ca 350 ton men hela plattformen kommer väga precis under 10 000 ton när den är klar, och det kommer ha jobbats 1 miljon mantimmar på den.
Häftigt projekt.
Modulerna vi byggt:
Blev snabbt små när de lyftes upp
Detta är 3D modellen.
Vi har byggt de gråa 😂
Kul att vara tillbaka i samma bransch som när jag jobbade i Norge för 10 år sedan.
Vi har byggt två moduler till en vindkraftsplattform hemma i Halmstad. De kändes rejäla när vi gjorde dem men nu när vi är på plats i Norge så är de löjligt små.
Våra moduler vägde ca 350 ton men hela plattformen kommer väga precis under 10 000 ton när den är klar, och det kommer ha jobbats 1 miljon mantimmar på den.
Häftigt projekt.
Modulerna vi byggt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Blev snabbt små när de lyftes upp
Logga in
Skapa konto
Detta är 3D modellen.
Vi har byggt de gråa 😂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Kom hem halv 12 torsdag kväll och körde igång 08:00 på fredagen.
Idag ser det ut så här
Och så här såg det ut i våras
Idag ser det ut så här
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och så här såg det ut i våras
Logga in
Skapa konto
Ett rejält motionspass med snyggt resultat. Bra med plats för bilarna 👍
Nu får man säga att parkeringsplatsen och rabatten är klar.
Till våren ska en magnolia planteras i cirkeln och vattenstenen ska få pump och slang.
Vägguttagpollaren från Phillips var smidig och ett uttag är styrt via utebelysningen och ett uttag med fast ström till pumpen.
Till våren ska en magnolia planteras i cirkeln och vattenstenen ska få pump och slang.
Vägguttagpollaren från Phillips var smidig och ett uttag är styrt via utebelysningen och ett uttag med fast ström till pumpen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
snyggt med sten..har lika här...tyvärr blir dom fula med tiden som nån svamp på demRamnemark skrev:Nu får man säga att parkeringsplatsen och rabatten är klar.
[bild][bild][bild][bild][bild]
nån som vet hur man får dom fina igen?
Imponerande att hinna med allt det på en helg! Eller jaha, i våras, inte i fredags 🙃
Det finns betongimpregnering, tex betsil, som ska ge en vattenavvisande yta. Har en dunk hemma, men har inte använt det än.M Matte60 skrev: