401 051 läst · 1 346 svar
401k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Såga och fräsa. Väldigt mycket enklare nu med sänksåg och skenor
Sovrummet är i princip färdigt.
Kvar att göra är att möblera, hänga upp persienn och gardiner.
Och i torsdags kom kaminen
Kvar att göra är att möblera, hänga upp persienn och gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och i torsdags kom kaminen
Logga in
Skapa konto
Fyndat lite på marketplace.
650 nya stenar i samma mått och ungefär samma färg som vi redan har så vi kan få iordning en till parkeringsplats på uppfarten.
1800kr
Krävdes två vändor till Bjuv dock
650 nya stenar i samma mått och ungefär samma färg som vi redan har så vi kan få iordning en till parkeringsplats på uppfarten.
1800kr
Krävdes två vändor till Bjuv dock
Sovrummet är i princip klart nu. Ska bygga ett par ribbor att sätta på sidan av sängen så inte katten kryper in under och ligger och kloar hela natten. Frugan har beställt en ny matta med. Sen blir det lite stilla fram till semestern. Mycket övertid på jobbet just nu. När semestern börjar ska jag börja med kaminen och när de finns tid över den nya parkeringsplatsen
Efter hårt jobb, övertid och en vecka förskjuten semester så är jag äntligen ledig. Jag vilade en hel dag innan jag började på parkeringsplatsen. Testgräva lite för att se vad som finns neråt. Provade bila lite med en kombimaskin men den muren var stenhård. Idag har en stor bjässe hyrts och slår med 60J och det nästan hela muren försvann. Tyvärr är där en liten del med gjuten klack som är minst 70cm djup kvar. Den kommer jag inte orka få upp så jag ska försöka såga den en bit ner i bärlaget och låta den vara kvar.
Före:
Efter:
Före:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Efter ett rejält gympass idag är sockeln nere under nivån för stenmjöl. Fick såga två spår på längden med 230mm vinkelslipen och sen ett spår in från sidan. Efter det körde jag bilmaskinen.
Denna lilla skönhet var det
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Denna lilla skönhet var det
Logga in
Skapa konto
Grävt, grävt och grävt. Runt 14-15 kubik med spadar och släp
Nu är bärlager beställt och ”leverans inom 7 dagar” som enda ledtråd så kanske lite semester denna veckan
Har även köpt en liten Husqvarna AM 305 till lilla gräsmattan så vi slipper flytta den stora varje gång det ska klippas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är bärlager beställt och ”leverans inom 7 dagar” som enda ledtråd så kanske lite semester denna veckan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även köpt en liten Husqvarna AM 305 till lilla gräsmattan så vi slipper flytta den stora varje gång det ska klippas.
I måndags kom det 7 kubik 0-30 och en kubik stenmjöl. 13 timmars pass i tisdags och idag med skyfflande och paddande. Gått ner 2 kg sen i måndags 😂. Fick hämta 2 kubik till efter jag packade bärlager då jag inte räknat med hur mycket packades. Har hyrt en 150kg padda med hydraulisk fram och bak och det har varit riktigt skönt.
Lite mer avjämning imorgon, försöka fixa kanten av mursten och lämna tillbaka paddan
Lite mer avjämning imorgon, försöka fixa kanten av mursten och lämna tillbaka paddan
Hur många red Bull dricker du en sådan dag?Ramnemark skrev:I måndags kom det 7 kubik 0-30 och en kubik stenmjöl. 13 timmars pass i tisdags och idag med skyfflande och paddande. Gått ner 2 kg sen i måndags 😂. Fick hämta 2 kubik till efter jag packade bärlager då jag inte räknat med hur mycket packades. Har hyrt en 150kg padda med hydraulisk fram och bak och det har varit riktigt skönt.
Ett himla bärande. Behöver köpa lite sten och hårdfog sen är det klart
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 876 inlägg
Snyggt jobbat! Är det sammanbyggt garage med grannen så att du nu går från två (tighta) platser ute till tre?
Ja garaget sitter ihop med grannen. Eftersom vi hade muren där innan så går vi från en stor till tre. När vi båda har företagsbilarna hemma så blir det lite mycket med två bilar och ett släp på gatanNötegårdsgubben skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 876 inlägg
Så nästa år är du igång igen och stensätter fram till trädgårdsporten så du kan ha släpet längs garaget. 😉