432 823 läst · 1 374 svar
433k läst
1,4k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 650 inlägg
Verkstaden då? Kan du finta henne och kalla det tygförråd, sen fylla den med vapen, verktyg och annan lämplig materiel och klämma in en fåtölj i ett hörn?
Men vänta här nu, sa du inte att huset var drygt 230 m2? Om du inte har en helt sjuk mängd ungar så måste ni väl kunna få till ett par kvadrat mancave? Vi har 172 m2 och 3 ungar, men likafullt transformeras just nu ett förråd till en mancave.Ramnemark skrev:
Tycker huset ser kanon ut! Det där hade jag lätt varit med i budgivningen på, om det låg i närheten och för sig själv ute på landet med massa mark då.
Kul att det är så välskött och himla smart av er att ta det lite lugnt med trädgården och inte göra som så många - skövla allt samma vecka man köper istället för att se vad som kommer upp här och var. Det kan ju vara att nån konstig buske som annars hade rykt råkar vara planterad just där för att ge insynsskydd eller så och att man inte märker det förrän man börjar vistas mycket i trädgården.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 650 inlägg
Trodde att det bara var i Solna man lät gnagare vara inomhus. 
Jo det är stort men om du ser planlösningen så har förra ägaren byggt huset utan en massa sovrum utan stora umgänges-ytor. Där blir ingen Man-Cave, men jag sitter mer i det vanliga vardagsrummet nu för tidenMariaiÖstergötland skrev:
Men vänta här nu, sa du inte att huset var drygt 230 m2? Om du inte har en helt sjuk mängd ungar så måste ni väl kunna få till ett par kvadrat mancave? Vi har 172 m2 och 3 ungar, men likafullt transformeras just nu ett förråd till en mancave.Jättefint hus för övrigt, älskar också alla de speciella detaljerna, de där spaljéerna in till öppna spisen var fina! Vet inte om jag kommer kunna följa tråden, jag kommer gråta blod varje gång ni plockar bort nån gammal fin detalj som jag skulle ha sparat.
![]()
Sen kan man inte ha ”några kvadrat” mancave. Det får ju vara 15-20 kvm annars är det inte lönt
Redigerat:
Det är jag själv som har gett upp. Min Man-Cave i nuvarande huset är mer ett förråd men saker packat till taket. Har inte tittat på film eller suttit där inne sen 2017-2018 typ. Frugan sitter däremot och syr 5-10 timmar i veckanR roli skrev:
SÅ coolt att det är original! Undrar om man kan få tag på något liknande idag. Känns modernt och tidlöst samtidigt.Ramnemark skrev:
Tjänster
Populärt i forumet
-
Bo i tält året om
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: målning!
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Socialt & Projekt -
Bygga fritidshus i fjällen i egen regi
Socialt & Projekt