280 358 läst · 1 445 svar
280k läst
1,4k svar
Vill inte låta mig ladda
Åka in, ta fram sladd, få igång laddaren med den effekt man vill, vänta, plocka in kabeln.köra ut från stationen.elpaco skrev:
Det blir nog mer än 15 iaf.
Kan vara skillnaden mot att anlända i tid till Kalle Anka eller komma 30 min för sent...
Bara Kalle Anka, gör ju tråden värd att hållas vid liv!K karlmb skrev:
Ja men då så. Hade det tagit 20 minuter hade jag också startat världskrig i familjen. Det är det absolut värt.K karlmb skrev:
Vi låter inte min bror ladda hur som helst heller, visade sig att hans bil får något starkare laddström än vår, så man måste se till att inget elstarkt i köket eller badrummet går när han laddar, och för säkerhets skull stänga av varmvattenberedaren medan han laddar ifall något barn glömmer bort sig och kör mikron eller vattenkokaren 😆
Får se över elen litei samband med att vi bygger om köket tror jag...
Det är ju en annan sak. Han kan ju begränsa strömmen i bilen, eller i laddboxen. För ni kör väl inte direkt från ett vanligt eluttag?Anna_H skrev:Vi låter inte min bror ladda hur som helst heller, visade sig att hans bil får något starkare laddström än vår, så man måste se till att inget elstarkt i köket eller badrummet går när han laddar, och för säkerhets skull stänga av varmvattenberedaren medan han laddar ifall något barn glömmer bort sig och kör mikron eller vattenkokaren 😆
Det var ju tråkigt. Är det via laddbox eller vanligt uttag han laddar ifrån?Anna_H skrev:Vi låter inte min bror ladda hur som helst heller, visade sig att hans bil får något starkare laddström än vår, så man måste se till att inget elstarkt i köket eller badrummet går när han laddar, och för säkerhets skull stänga av varmvattenberedaren medan han laddar ifall något barn glömmer bort sig och kör mikron eller vattenkokaren 😆
Om det är laddbox beror det nog på det att hans bil går på alla 3 faserna och eran går på 1 enda.
Begränsa laddströmmen från boxen eller bilen.
Är det via vanligt uttag begränsa laddströmmen från chuckoladdaren eller bilen.
Begränsar man blir det långsammare laddning men det blir både säkrare och man slipper att säkringar går.
Ät det 3fas så blir det ju lägre ström på enskild fas. Borde knappast störa huset så mkt om han ställer på 6-8A.kisumisu skrev:Det var ju tråkigt. Är det via laddbox eller vanligt uttag han laddar ifrån?
Om det är laddbox beror det nog på det att hans bil går på alla 3 faserna och eran går på 1 enda.
Begränsa laddströmmen från boxen eller bilen.
Är det via vanligt uttag begränsa laddströmmen från chuckoladdaren eller bilen.
Begränsar man blir det långsammare laddning men det blir både säkrare och man slipper att säkringar går.