F
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Och där kom direkt nästa hot. :seenoevil: Seriöst, sök professionell hjälp mot dina aggressioner, snälla människa...
men tillbaka till sakfrågan, du höll efter överbevisad käften i drygt två veckor. Nu börjar du käfta igen och inleder inte inte med nåt bemötande alls utan ENDAST med ett påhopp. Ta det som du vill men…. DRA ÅT HELVETE.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Eriksgatan
F fsn skrev:
men tillbaka till sakfrågan, du höll efter överbevisad käften i drygt två veckor. Nu börjar du käfta igen och inleder inte inte med nåt bemötande alls utan ENDAST med ett påhopp. Ta det som du vill men…. DRA ÅT HELVETE.
Off Topic: Tack för att du bekräftar inför alla här. (Inte för att det är din sak öht, men min frånvaro här beror på närvaro vid frivilliginsats med avstängd täckning, så har inte kunnat tangentbordskriga hela dagarna).
Din debatteknik här och i andra ämnen är ständigt det tröttsamma att du avsiktligt hittar på utsagor (alternativt misstolkar p.g.a. att du inte förstår ämnet) där du påstår att andra medlemmar sagt än det ena, än det andra. Sedan så försöker du aggressivt slå ned på något som bara du själv påstått (eller missuppfattat).
On topic: Att TS svärfar var tveksam till laddningen kan bero på nyligen införda effekttariffer, inte elkostnaden för en enda laddning. TS verkade inte ha någon koll på att olika nätägare har olika tariffsystem.
Men citera nu en enda sak jag har skrivit, med länk till mitt inlägg tack, som är felaktigt. Dra det inte ur sitt sammanhang utan hela mitt inlägg, tack. Jag ber om ett enda exempel. Överbevisa oss sedan med vad som är fel i detta.
Vidare: Är man intresserad av elbilar och deras framdrivning, så finns det rätt många testare som tar upp just varför det inte är så dumt alls med bakhjulsdrivning. Det blir svårt att bygga när man utgår från en framhjulsdriven fossilbilsförlaga, men när man utvecklar elbilar från grunden, kommer det att bli allt vanligare. Varför tror du att Tesla Model 3, Honda e, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 och alla VW ID.-bilar inkl. ID Buzz är bakhjulsdrivna? Missade utvecklarna att först kolla med dig om dina kunskaper att bygga lastbilar med bladfjädring och hög ofjädrad massa? Så här säger t.ex. Marcus Thomasfolk på VW som svar på frågan om varför deras elbilar är bakhjulsdrivna i grunden:
Att ID-bilarna är bakhjulsdrivna har med viktfördelningen att göra. Den låga tyngdpunkten, som beror på att batteripacket är placerat under bilen mellan hjulaxlarna, gör att de mest optimala köregenskaperna och den bästa balansen uppnås vid bakhjulsdrift. Särskilt vid acceleration ger bakhjulsdriften fördelar vad gäller köregenskaper och minskat däckslitage. Detta med hänsyn taget till elmotorns vridmomentskarakteristik.
Även svenska motorjournalister med stor erfarenhet av att testa vinterkörningsegenskaper i Sverige, t.ex. Vi Bilägare, skriver att det är bl.a. körtekniska egenskaper som orsakar att man väljer bakhjulsdrivning om inte bilen har AWD.
Så din slutsats är att både alla experter och alla de som utvecklar nya elbilar gör fel?
Kan du "överbevisa" dem också med ett inlägg här, så ställer jag upp med att ordna ett möte mellan dig och några fordonsutvecklare på Lindholmen så att de får uppdatera sina kunskaper.
 
Redigerat:
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
F
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Off Topic: Tack för att du bekräftar inför alla här. (Inte för att det är din sak öht, men min frånvaro här beror på närvaro vid frivilliginsats med avstängd täckning, så har inte kunnat tangentbordskriga hela dagarna).
Din debatteknik här och i andra ämnen är ständigt det tröttsamma att du avsiktligt hittar på utsagor (alternativt misstolkar p.g.a. att du inte förstår ämnet) där du påstår att andra medlemmar sagt än det ena, än det andra. Sedan så försöker du aggressivt slå ned på något som bara du själv påstått (eller missuppfattat).
On topic: Att TS svärfar var tveksam till laddningen kan bero på nyligen införda effekttariffer, inte elkostnaden för en enda laddning. TS verkade inte ha någon koll på att olika nätägare har olika tariffsystem.
Men citera nu en enda sak jag har skrivit, med länk till mitt inlägg tack, som är felaktigt. Dra det inte ur sitt sammanhang utan hela mitt inlägg, tack. Jag ber om ett enda exempel. Överbevisa oss sedan med vad som är fel i detta.
Vidare: Är man intresserad av elbilar och deras framdrivning, så finns det rätt många testare som tar upp just varför det inte är så dumt alls med bakhjulsdrivning. Det blir svårt att bygga när man utgår från en framhjulsdriven fossilbilsförlaga, men när man utvecklar elbilar från grunden, kommer det att bli allt vanligare. Varför tror du att Tesla Model 3, Honda e, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 och alla VW ID.-bilar inkl. ID Buzz är bakhjulsdrivna? Missade utvecklarna att först kolla med dig om dina kunskaper att bygga lastbilar med bladfjädring och hög ofjädrad massa? Så här säger t.ex. Marcus Thomasfolk på VW som svar på frågan om varför deras elbilar är bakhjulsdrivna i grunden:
Att ID-bilarna är bakhjulsdrivna har med viktfördelningen att göra. Den låga tyngdpunkten, som beror på att batteripacket är placerat under bilen mellan hjulaxlarna, gör att de mest optimala köregenskaperna och den bästa balansen uppnås vid bakhjulsdrift. Särskilt vid acceleration ger bakhjulsdriften fördelar vad gäller köregenskaper och minskat däckslitage. Detta med hänsyn taget till elmotorns vridmomentskarakteristik.
Även svenska motorjournalister med stor erfarenhet av att testa vinterkörningsegenskaper i Sverige, t.ex. Vi Bilägare, skriver att det är bl.a. körtekniska egenskaper som orsakar att man väljer bakhjulsdrivning om inte bilen har AWD.
Så din slutsats är att både alla experter och alla de som utvecklar nya elbilar gör fel?
Kan du "överbevisa" dem också med ett inlägg här, så ställer jag upp med att ordna ett möte mellan dig och några fordonsutvecklare på Lindholmen så att de får uppdatera sina kunskaper.
Svårt att ta till dig och läsa klart och förstå? Jag har aldrig sagt att bakhjulsdrivet inte är att både föredra och absolut trevligast. Det är din oförmåga att förstå vad bakhjulsdrivet är och vad det betyder och vad det ger för egenskaper på en bil jag starkt vänder mig mot. Läs inlägg #1095 en gång till och försök förstå att det är just det överbeviset du frågar efter när du påstår att en framhjulsdriven bil sladdar med bakhjulen. Vilken chassitekniker eller merparten av de fordinsutvecklare på Lindholmen som kan nåt om chassiteknik håller garanterat med mig om det. Sen ditt svammel om bladfjädrar och ofjädrad massa, vad fick du det ifrån? Har jag ens nämnt bladfjädrar och vet du ens vad ofjädrad massa är? Kan du inte berätta lite mer om ofjädrad massa och vad det har med saken att göra i fallet med att du säger att framhjulsdrivna bilar är mer överstyrda, alltså sladdar lättare med bakhjulen?

Jag föreslog tidigare ett personligt möte, det var enligt dig likställt med mordhot och jag skulle söka hjälp. Nu föreslår du möte med en grupp fordonsutvecklare, vad gör det dig till? Men jag är på men då kommer du också dit. DaMatteo kl 13 på måndag?
 
  • Haha
Eriksgatan och 2 till
  • Laddar…
Eriksgatan
F fsn skrev:
DaMatteo kl 13 på måndag?
Vad får dig att tro att jag skulle ödsla tid och pengar på att flyga 200+ mil till Sverige för att sitta och fika med en dagledig som fördriver tiden med att fantisera ihop egna teorier och hotar dem som hänvisar till vetenskapligt underbyggd fakta? Har viktigare uppgifter än att fylla i brister den svenska flumskolan orsakat.
 
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
F
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Vad får dig att tro att jag skulle ödsla tid och pengar på att flyga 200+ mil till Sverige för att sitta och fika med en dagledig som fördriver tiden med att fantisera ihop egna teorier och hotar dem som hänvisar till vetenskapligt underbyggd fakta? Har viktigare uppgifter än att fylla i brister den svenska flumskolan orsakat.
Du framstår mer och mer som ett stort skämt. Jag är rätt säker på vem av oss som är trollet och det är uppfriskande att du verkligen bemöter de frågor jag stället med påstående på vad jag skulle ha för kompetenser eller inte och det är anmärkningsvärt att du konsekvent väljer att öht inte bemöta det jag hävdar att du inte kan nåt om. +200 mil bort säger du, är det ungefär så långt som till trollfabriken i Ryssland eller? Retoriken och förmågan att förstå att man är överbevisad är nämligen jämförbar.
 
S
F fsn skrev:
Du framstår mer och mer som ett stort skämt. Jag är rätt säker på vem av oss som är trollet och det är uppfriskande att du verkligen bemöter de frågor jag stället med påstående på vad jag skulle ha för kompetenser eller inte och det är anmärkningsvärt att du konsekvent väljer att öht inte bemöta det jag hävdar att du inte kan nåt om. +200 mil bort säger du, är det ungefär så långt som till trollfabriken i Ryssland eller? Retoriken och förmågan att förstå att man är överbevisad är nämligen jämförbar.
Du raljerade tidigare om att mina små fingrar borde kunna skriva och uttrycka mig snabbare...
Att skapa virriga meningar bestående av 55 ord som du, visar inte på speciell grammatisk kunskap. :crysmile:
F fsn skrev:
Du framstår mer och mer som ett stort skämt. Jag är rätt säker på vem av oss som är trollet och det är uppfriskande att du verkligen bemöter de frågor jag stället med påstående på vad jag skulle ha för kompetenser eller inte och det är anmärkningsvärt att du konsekvent väljer att öht inte bemöta det jag hävdar att du inte kan nåt om. +200 mil bort säger du, är det ungefär så långt som till trollfabriken i Ryssland eller? Retoriken och förmågan att förstå att man är överbevisad är nämligen jämförbar.
 
  • Gilla
  • Haha
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
@fsn och @Eriksgatan, kan ni sätta valiumpumpen på 2mg i timmen och återvända till en normal diskussion?

Jag tror på bägge delarna, fram- eller bakhjulsdrift har för- och nackdelar och elbilarnas förändrade vikt och viktfördelning kan göra att andra lösningar passar bäst. VW har ju kört framhjulsdrivet i många år nu men tydligen tycker man bakhjulsdrift passar bra på elbilar.

Drivlinepaketet ser ju också annorlunda ut äni en bil med förbränningsmotor. Dessutom är elektronisk reglering idag så avancerad att det inte spelar någon större roll var drivningen sitter. Det är viktigare med en kompetent konstruktion än vilka hjul som driver. Att separera drivning och styrning är alltid bra men ärligt talat är det flesta framhjulsdrivna bilar idag rätt bra.

Extrema sportbilar är naturligtvis något annorlu
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F
S sonabr4000 skrev:
Du raljerade tidigare om att mina små fingrar borde kunna skriva och uttrycka mig snabbare...
Att skapa virriga meningar bestående av 55 ord som du, visar inte på speciell grammatisk kunskap. :crysmile:
Håll dig till saken och lägg dig inte i är mitt förslag. Imponerande dock att du räknade orden. Älskar fö att du skrattar åt ditt eget inlägg, du tyckte kanske du var rolig på nåt sätt? Rätt tafatt måste jag säga.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
A Anders_Nilsson skrev:
@fsn och @Eriksgatan, kan ni sätta valiumpumpen på 2mg i timmen och återvända till en normal diskussion?

Jag tror på bägge delarna, fram- eller bakhjulsdrift har för- och nackdelar och elbilarnas förändrade vikt och viktfördelning kan göra att andra lösningar passar bäst. VW har ju kört framhjulsdrivet i många år nu men tydligen tycker man bakhjulsdrift passar bra på elbilar.

Drivlinepaketet ser ju också annorlunda ut äni en bil med förbränningsmotor. Dessutom är elektronisk reglering idag så avancerad att det inte spelar någon större roll var drivningen sitter. Det är viktigare med en kompetent konstruktion än vilka hjul som driver. Att separera drivning och styrning är alltid bra men ärligt talat är det flesta framhjulsdrivna bilar idag rätt bra.

Extrema sportbilar är naturligtvis något annorlu
Jag har absolut släppt just den biten. Jag har även, från början sagt att regenereringsmässigt är skillnaderna marginella, dock fördel framhjulsdrivet. Men igen då, marginella. Men jag kan inte acceptera att trollpackan hävdar att framhjulsdrivna sladdar med bakhjulen lättare än en bakhjulsdriven och nu försöker undvika att svara på, eller stå för sin totala dumhet och okunskap genom att tramsa och dumma sig. Alla normalbegåvade vet att framhjulsdrivet i grunden ALLTID är mer eller minder understyrt och att bakhjuldrivet är överstyrt. Det finns verifierat och förklarat på ett tydligt sätt. Sen jag skrev det så är det bara och dumheter från SIA-trollis.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Eriksgatan
F fsn skrev:
Jag har absolut släppt just den biten. Jag har även, från början sagt att regenereringsmässigt är skillnaderna marginella, dock fördel framhjulsdrivet. Men igen då, marginella. Men jag kan inte acceptera att trollpackan hävdar att framhjulsdrivna sladdar med bakhjulen lättare än en bakhjulsdriven och nu försöker undvika att svara på, eller stå för sin totala dumhet och okunskap genom att tramsa och dumma sig. Alla normalbegåvade vet att framhjulsdrivet i grunden ALLTID är mer eller minder understyrt och att bakhjuldrivet är överstyrt. Det finns verifierat och förklarat på ett tydligt sätt. Sen jag skrev det så är det bara och dumheter från SIA-trollis.
Och inget av vad du här tillskriver mig har jag påstått. Du slåss mot väderkvarnar. (Eller hjärnspöken, ifall du inte förstår litterära referenser).
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Och inget av vad du här tillskriver mig har jag påstått. Du slåss mot väderkvarnar. (Eller hjärnspöken, ifall du inte förstår litterära referenser).
Du bad om exempel på när du har fel i inlägg #1187. Jag svarade dig rätt tydligt på det i #1188 där jag hänvisade tillbaka till #1095 som borde förklara allt du behöver veta och som också tydligt visar på att du inget kan eller förstår om det här.

Du skulle ju även kontakta några fordonskonstruktörer på Lindholmen (jag hopppas du menar några som verkligen jobbar med chassidynamik eller nåt liknande och inte inredning eller med Excel). Jag föreslog tom en plats i samma hus som dessa sitter och en passande tid men i vanlig ordning blev du påfallande tyst och var plötsligt +2000km bort. Så zip it.

Det här var mitt sista inlägg i den här tråden, passa på att svara nåt fullständigt ovidkommande och ännu dummare för att försöka dölja det uppenbara, nämligen att du inte har en aning om nåt. Det skulle ge dig det sista ordet här och det är väl det viktigaste för dig.

Du är även ignorerad direkt efter jag postat detta så jag slipper se nåt mer du någonsin skriver. Vill du mig nåt framöver så får du be en admin förmedla det.
 
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
S
F fsn skrev:
Håll dig till saken och lägg dig inte i är mitt förslag. Imponerande dock att du räknade orden. Älskar fö att du skrattar åt ditt eget inlägg, du tyckte kanske du var rolig på nåt sätt? Rätt tafatt måste jag säga.
:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag har absolut släppt just den biten. Jag har även, från början sagt att regenereringsmässigt är skillnaderna marginella, dock fördel framhjulsdrivet. Men igen då, marginella. Men jag kan inte acceptera att trollpackan hävdar att framhjulsdrivna sladdar med bakhjulen lättare än en bakhjulsdriven och nu försöker undvika att svara på, eller stå för sin totala dumhet och okunskap genom att tramsa och dumma sig. Alla normalbegåvade vet att framhjulsdrivet i grunden ALLTID är mer eller minder understyrt och att bakhjuldrivet är överstyrt. Det finns verifierat och förklarat på ett tydligt sätt. Sen jag skrev det så är det bara och dumheter från SIA-trollis.
Du känner inte till begreppet lastväxelreaktioner tydligen.
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
@fsn och @Eriksgatan, kan ni sätta valiumpumpen på 2mg i timmen och återvända till en normal diskussion?

Jag tror på bägge delarna, fram- eller bakhjulsdrift har för- och nackdelar och elbilarnas förändrade vikt och viktfördelning kan göra att andra lösningar passar bäst. VW har ju kört framhjulsdrivet i många år nu men tydligen tycker man bakhjulsdrift passar bra på elbilar.

Drivlinepaketet ser ju också annorlunda ut äni en bil med förbränningsmotor. Dessutom är elektronisk reglering idag så avancerad att det inte spelar någon större roll var drivningen sitter. Det är viktigare med en kompetent konstruktion än vilka hjul som driver. Att separera drivning och styrning är alltid bra men ärligt talat är det flesta framhjulsdrivna bilar idag rätt bra.

Extrema sportbilar är naturligtvis något annorlu
Kan tänka mig att motorn bak kan ge utrymme för en fin och rymlig frunk, om bara biltillverkarna bemödar sig med att designa chassit på ett sådant sätt. Tesla är ju ledande även här, med en riktigt rejäl frunk. Volvo är väl goda tvåor tillsammans med Kia EV6, medans många andra biltillverkare inte bryr sig.

/S
 
F
K karlmb skrev:
Du känner inte till begreppet lastväxelreaktioner tydligen.
Jag svarar inte mer i tråden, allt är sagt allt är verifierat. Men om du fått för dig att jag inte är bekant med, förstår eller känner till begreppet så kan du med fördel titta tidigare i tråden om jag har tagit upp det eller inte.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.