280 859 läst · 1 445 svar
281k läst
1,4k svar
Vill inte låta mig ladda
Men oavsett om den här föraren filmat själv eller inte, vilket jag tror att han gjort, måste ni väl hålla med om att mobilen används flitigt under körning av många förare och att det problemet måste vara större än att nån enstaka husvagnsekipage vinglar lite.
Ja, jag håller med om att det är för dj...t att så många förare håller på och kladdar på sina mobiler under körning. Anser också att straffet vid eventuell påkomst är på tok för lågt. Det reducerar vad föraren observerar av omgivningen och därmed omdömet och trafiksäkerheten på motsvarande sätt som en rattfull förare. Därför borde straffet vara minst detsamma som vid rattfull körning.K Kirre2 skrev:
Men det hindrar inte att jag anser att det är många som kör som idioter med släp. Jag har blivit omkörd av bil med släp många gånger när jag hållit t.ex. 100 på 100-väg.S sonabr4000 skrev:Ja, jag håller med om att det är för dj...t att så många förare håller på och kladdar på sina mobiler under körning. Anser också att straffet vid eventuell påkomst är på tok för lågt. Det reducerar vad föraren observerar av omgivningen och därmed omdömet och trafiksäkerheten på motsvarande sätt som en rattfull förare. Därför borde straffet vara minst detsamma som vid rattfull körning.
Bara för att det (för det mesta) går bra så länge de kör rakt fram, så kan det gå åt h..e om de t.ex. behöver gira eller bromsa kraftigt.
Där borde polis ingripa oftare.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 658 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 658 inlägg
Fantastiskt drag, får man inte debatten man vill ha så svarar man helt enkelt sig själv. Om du bara skulle kunna förolämpa dig själv ett par gånger och följer upp det med lite hot, (jag rekommenderar ”jag vet var du bor din jävel”) så går jag och kör en påse micro-pop under tiden.S sonabr4000 skrev:Men det hindrar inte att jag anser att det är många som kör som idioter med släp. Jag har blivit omkörd av bil med släp många gånger när jag hållit t.ex. 100 på 100-väg.
Bara för att det (för det mesta) går bra så länge de kör rakt fram, så kan det gå åt h..e om de t.ex. behöver gira eller bromsa kraftigt.
Där borde polis ingripa oftare.
Varför citerar du mig? Jag har inte citerat dig.F fsn skrev:
Är det inte "karlmb" du bråkar med? Dra inte in mig!F fsn skrev:
Lägg av nu. Har du fritidsproblem, eller är du bara allmänt missnöjd mmed ditt liv?F fsn skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 658 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 658 inlägg
Ja, uppenbarligen är jag så lättroad kl 11:30 att jag tyckte det var jättekul att du skrev inlägg #1159 och sen svarade dig själv i inlägg #1160. Är du en så lättstött liten blomma att du har issues med det så kan jag bara beklaga.S sonabr4000 skrev: