Manual på svenska till ASUS RT-AC68U finns inte det :sweat:
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Manual på svenska till ASUS RT-AC68U finns inte det :sweat:
Ofta tycker jag de svenska är så taffligt översatta att det är :cry::cry::cry: istället. Är det något specifikt du undrar över eller bara en allmän fråga?
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Manual på svenska till ASUS RT-AC68U finns inte det :sweat:
kolla på www.asus.com
 
MathiasS MathiasS skrev:
En hel tråd om wifi och routrar och ingen föreslår en Ubiquiti-modell?
Gjorde inte leby det i inlägg #25?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
F Frebbe skrev:
Gjorde inte leby det i inlägg #25?
Japp, men Mathias kanske menade Edge serien, den tycker jag personligen är lite svår om man inte är van att programmera CLI
 
Bara allmänt än så länge... Men återkommer om det kommer upp något jag inte förstår sedan

Alfredo Alfredo skrev:
Ofta tycker jag de svenska är så taffligt översatta att det är :cry::cry::cry: istället. Är det något specifikt du undrar över eller bara en allmän fråga?
 
Ingår inte en router i ditt abonnemang?
Di gamla technicolor är rätt bra, den stöder mobilt breband som backup så man kan sätta i ett usb modem och dela ut via wifi.
 
Nä som jag förstår får man antingen köpa lös den direkt eller "hyrköpa" en router via dom

A Andy78 skrev:
Ingår inte en router i ditt abonnemang?
Di gamla technicolor är rätt bra, den stöder mobilt breband som backup så man kan sätta i ett usb modem och dela ut via wifi.
 
Vilken router rekommenderar leverantören?
 
A Andy78 skrev:
Vilken router rekommenderar leverantören?
Förmodligen en överprisad "skitrouter"
Den där Technicolor är inge speciellt bra.
 
T TheGame skrev:
Förmodligen en överprisad "skitrouter"
Den där Technicolor är inge speciellt bra.
Vad är det för fel på den?
Jag hade min i 4 år, den fungerar bättre än min Inteno som jag har nu.
 
@Andy78 Framförallt räckvidden sen verkar hålla ostabil fart
Jag har i stugan en Technicolor där fibern går in.
Sen har jag dragit en kabel till en annan byggnad på gården en tplink.

TPlinks räckvidd räcker till stugan medans Technicolor inte alls syns i den andra byggnaden.
Och hastigheten är stabilare på wifi på tplink.
 
ok, jag upplever tvärtom, min technicolor fungerade utmärkt i plåtskåpet där den satt trots stängd dörr.
Beror nog lite på vilken version man har.
 
leby leby skrev:
Japp, men Mathias kanske menade Edge serien, den tycker jag personligen är lite svår om man inte är van att programmera CLI
Om du med edge serien inkluderar edgerouter x så behöver man inte programmera cli, åtminstone de grundläggande funktionerna ställs enkelt in via Web gui ungefär som på vilken router som helst.

För lite drygt ett år sedan satte jag igång två hemmanätverk bestående av edgerouter x och AP AC LR.
Det tog ca 25min att titta på tutorial på Youtube och ställa in grejorna.
Sedan dess har inget av nätverken behövt starta om en enda gång, det har bara rullat på utan minsta hicka.
Jag trodde att jag eventuellt skulle skulle behöva komplettera med ytterligare accesspunkt på åtminstone ena stället, men räckvidden var riktigt bra.

Edit: jag är verkligen inte särskilt vass på datorer, vet egentligen inte vad cli innebär heller, mer än att det har med att skicka inställningarna i textform till routern på något sätt att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.