• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag kör SONOS och inget annat :crysmile::cool::seenoevil: Men vad är det mer då som skiljer 2:a generationen?
Jag har dålig koll jag antar att den är bättre iaf
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Men är inte den här bättre då och vad är det för skillnad?

[länk]
Den verkar vara snäppet vassare med lite bättre processor. Sen är ju frågan om du ens kommer behöva det.
 
BigR
G Grillo skrev:
Google släpper precis i dagarna deras andra generation Wi-Fi router. Google Wi-Fi nest tror jag den heter. Har inbyggd smart högtalare osv.
Den släpps inte i Sverige, vi får hålla till godo m gamla varianten. Iofs inte dålig.
 
  • Gilla
Lunkan45
  • Laddar…
Kör ASUS RT-AC68U sedan 5 år och den fungerar klockrent. Har kört både original fw och Merlin men märker ingen större skillnad.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Det lutar åt en sådan och då finns möjligheten till AiMesh ut till garaget om det visar sig att signalen inte räcker


A Anders_Nilsson skrev:
Kör ASUS RT-AC68U sedan 5 år och den fungerar klockrent. Har kört både original fw och Merlin men märker ingen större skillnad.
 
RT-AC68U för 1290:- inkl frakt. Det känns väl som ett bra köp?
Jag har tröttnat på vår D-Link DIR-860L som klipper wifi anslutningen flera gånger i timmen... :(
 
T
J JSE skrev:
RT-AC68U för 1290:- inkl frakt. Det känns väl som ett bra köp?
Jag har tröttnat på vår D-Link DIR-860L som klipper wifi anslutningen flera gånger i timmen... :(
D-Link är skräp rakt igenom!
 
Nu använder du iof tellstick och nexa till hemma automationen men om du skulle få för dig att stoppa i WiFi kopplade enheter, eller kamera övervakning så kan ju Unifi som nämnts vara ett alternativ att överväga kanske.
Kör själv ett Unifi nät i två olika hus med VPN mellan så jag alltid kommer åt NAS etc utan att behöva exponera det mot internet. Har även skilt wlan mellan IoT/Gäster/Mitt vanliga och med det får man lite säkrare nät. Med Unifi routern kan man även göra lite mer avancerade saker, ett av mina hus ligger utomlands och så för att se vissa streamingtjänster så har jag en "Policy based routing" (PBR) implementerad på ett wlan så det alltid går ut hemma i Sverige. Jag använder den billigaste USG med lite olika AP'n kopplade.
Som någon sa innan, lika många råd som svar ;-)
 
  • Wow
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
OK nu blev det lite överkurs måste jag säga min vän :rolleyes::worried: Jag kör kameror men bara över en mini-NVR med inspelning som lopar efter något dygn. Men mer än så förstod jag inte av din text tyvärr.

leby leby skrev:
Nu använder du iof tellstick och nexa till hemma automationen men om du skulle få för dig att stoppa i WiFi kopplade enheter, eller kamera övervakning så kan ju Unifi som nämnts vara ett alternativ att överväga kanske.
Kör själv ett Unifi nät i två olika hus med VPN mellan så jag alltid kommer åt NAS etc utan att behöva exponera det mot internet. Har även skilt wlan mellan IoT/Gäster/Mitt vanliga och med det får man lite säkrare nät. Med Unifi routern kan man även göra lite mer avancerade saker, ett av mina hus ligger utomlands och så för att se vissa streamingtjänster så har jag en "Policy based routing" (PBR) implementerad på ett wlan så det alltid går ut hemma i Sverige. Jag använder den billigaste USG med lite olika AP'n kopplade.
Som någon sa innan, lika många råd som svar ;-)
 
  • Haha
leby
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
OK nu blev det lite överkurs måste jag säga min vän :rolleyes::worried: Jag kör kameror men bara över en mini-NVR med inspelning som lopar efter något dygn. Men mer än så förstod jag inte av din text tyvärr.
Har sett att många rekommenderar ASUS, ingen ide att köra sportbil på ettan ;-)
 
  • Gilla
Axbard_89 och 1 till
  • Laddar…
Nä så har jag också tänkt lite men det verkar även gå bra på 1:an plus att jag kan bygga mesh av den om jag får dålig teckning i garaget. Å andra sidan är det ju många i Fjollträsk som kör omkring med värsta sportbilen inne i stan på Götgatan där det är 30 :crysmile: Men är det någon som frågar eller ser dom så har dom f.n en sportbil :p

leby leby skrev:
Har sett att många rekommenderar ASUS, ingen ide att köra sportbil på ettan ;-)
 
  • Gilla
Nord-Man
  • Laddar…
En hel tråd om wifi och routrar och ingen föreslår en Ubiquiti-modell?
 
  • Haha
Nobbe_1
  • Laddar…
En vadå....:p:cool: Är det också en sportbil...:oops::surprised:

MathiasS MathiasS skrev:
En hel tråd om wifi och routrar och ingen föreslår en Ubiquiti-modell?
 
  • Gilla
bakterie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.