Jag tror som sagt på denna med Merlin mjukvaran, nästan så jag borde beställa en ny själv:Nobbe_1 skrev:
https://www.dustinhome.se/product/5011072277/rt-ac66u-b1-gigabit-dualband-wireless-ac1750-router
Men är inte den här bättre då och vad är det för skillnad?
https://www.netonnet.se/art/dator-s...eA97wRXfjJ1Hs-ycYT5e7chRWLudpHQoaAm5nEALw_wcB
https://www.netonnet.se/art/dator-s...eA97wRXfjJ1Hs-ycYT5e7chRWLudpHQoaAm5nEALw_wcB
Axbard_89 skrev:
Kör ASUS RT-AC68U sedan 5 år och den fungerar klockrent. Har kört både original fw och Merlin men märker ingen större skillnad.
Nu använder du iof tellstick och nexa till hemma automationen men om du skulle få för dig att stoppa i WiFi kopplade enheter, eller kamera övervakning så kan ju Unifi som nämnts vara ett alternativ att överväga kanske.
Kör själv ett Unifi nät i två olika hus med VPN mellan så jag alltid kommer åt NAS etc utan att behöva exponera det mot internet. Har även skilt wlan mellan IoT/Gäster/Mitt vanliga och med det får man lite säkrare nät. Med Unifi routern kan man även göra lite mer avancerade saker, ett av mina hus ligger utomlands och så för att se vissa streamingtjänster så har jag en "Policy based routing" (PBR) implementerad på ett wlan så det alltid går ut hemma i Sverige. Jag använder den billigaste USG med lite olika AP'n kopplade.
Som någon sa innan, lika många råd som svar ;-)
Kör själv ett Unifi nät i två olika hus med VPN mellan så jag alltid kommer åt NAS etc utan att behöva exponera det mot internet. Har även skilt wlan mellan IoT/Gäster/Mitt vanliga och med det får man lite säkrare nät. Med Unifi routern kan man även göra lite mer avancerade saker, ett av mina hus ligger utomlands och så för att se vissa streamingtjänster så har jag en "Policy based routing" (PBR) implementerad på ett wlan så det alltid går ut hemma i Sverige. Jag använder den billigaste USG med lite olika AP'n kopplade.
OK nu blev det lite överkurs måste jag säga min vän 
Jag kör kameror men bara över en mini-NVR med inspelning som lopar efter något dygn. Men mer än så förstod jag inte av din text tyvärr.
leby skrev:
Nu använder du iof tellstick och nexa till hemma automationen men om du skulle få för dig att stoppa i WiFi kopplade enheter, eller kamera övervakning så kan ju Unifi som nämnts vara ett alternativ att överväga kanske.
Nä så har jag också tänkt lite men det verkar även gå bra på 1:an plus att jag kan bygga mesh av den om jag får dålig teckning i garaget. Å andra sidan är det ju många i Fjollträsk som kör omkring med värsta sportbilen inne i stan på Götgatan där det är 30
Men är det någon som frågar eller ser dom så har dom f.n en sportbil 
leby skrev:
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Köpa villa i Sollentuna utan fiber - går det att leva med 5G år 2025?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Telia vägrar fiberanslutning
Tips på "bredbandscentral"
Telia blåser mig?? Bredband dyrare än i kampanj.
Deltaco nätverksuttag
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G