Jag tog lån i en ganska turbulent tid och fick en fast rabattsats.
Detta har gjort att jag fått en ganska "konstig" ränta, enligt min bankman.
På mitt topplån har jag 1,0 :D
 
Handelsbanken/SHB fick 1.4% igår på rörlig 3mån. Låneskydd ingår värt kanske 0.2%
Lån på 1.8 mille.
Belåningsgrad 65%
Göteborg
Inte helt nöjd men eftersom vi behöver låna på 1mille till utbyggnad i sommar så orkar vi inte bråka just nu.
 
0,85% fortfarande
 
1,35% på 1,6 mille,belåningsgrad 90%
3 månaders på nordea och bottenlån på rubbet.
 
1,25% på 2 miljoner, belåningsgrad 60%
3 månader, nordea och bottenlån på allt.
 
Hehe det vill ni inte veta, har ju förmånen att ha personalränta via jobbet (iofs skattepliktig förmån men ändå inte helt fel)

Lägsta ränta jag sett kund ha fått denna månad är dock 0,90 på ett vanligt 3 mån bottenlån på 1 miljon och belåningsgrad på ca 75 %. Bra förhandlat dock av den kunden för har även sett 1,64 som är den officiella utgångsräntan

MVH Lorant
 
Hur lyckas ni få så bra lån? Bara att säga hejdå till Swedbank eller vad har jag gjort för fel? Är inte direkt så bra på allt det här kring lånen, och har haft dem sedan 2007, men mitt topplån som är rörligt har jag 3,3 % på. mina två bottenlån bundna på 10 resp 8 år och dessa ligger på 5,28 resp 5,26 %.

Trodde jag hade bra lån hos Swedbank. Ska jag tolka detta och vad ni angett för procentsatser ovan som att jag både är och blir blåst?
 
Allting ovan är ju tremånaders rörligt bottenlån, det går ju inte att jämföra med dina fasta lån. Gör dig av med topplånet fortast möjligt (går det att värdera om huset och täcka hela lånebehovet med ett bottenlån?) och fimpa dina bundna lån så ska du se att det blir bättre.... ;)
 
Har 3 månaders på 1,59 % hos Swedbank, ganska högt alltså??
Belånat till 85%.
Tror ni förhållandet mellan reporäntan och räntan vi får betala till banken kommer vara oförändrat nu när reporäntan kommer höjas?
 
1,05% på Nordea 3mån, höjdes vid senaste justeringen från tidigare 0.99%. Lån 4,5Mkr
 
Redigerat:
Från 2010-04-02 1,29% på 4 miljoner hos LF
 
Har swedbank och nästa vecka ska jag öppna mitt kreditiv "konto"
Tidigare, för 3-4 veckor surrade han på banken om 2,9 öppningsränta.

Förklarade att man sett och hört folk som har den rörliga räntan runt 1,5%
Då sa han att det är otroligt bra isåfall men att det förstås var förhandlingsbart!

Så vad ska man begära för att slippa byta bank?
 
Nordea 1.34 % 3 månaders. 64% belåningsgrad.
 
J
1,34% just nu på SEB
 
John J skrev:
1,34% just nu på SEB
?

Hur gick det till, du hade ju 1,17% tidigare när jag låg på 1,22 och jag har fortfarande 1,22. Ändras inte förrän i juni.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.