Borttaget

Redigerat:
I onsdags, lagom till jul, sänkte Seb vår tremånaders till 0,94%
2,9 miljoner känns trevligt att ha i lån så länge det ser ut såhär.

Vi har 3 lån med rörlig ränta som ligger mellan 0,91 och 1,2 samt ett bundet på 3 år som har runt 5 % idag. Fan vet vart det kom ifrån eller hur jag kunde gå med på nåt sånt :confused: "visste inte" om det förräns jag kollade nu :blushing: Som vanligt förlorar jag på bundna lån :mad: säger det igen och nu är det sant Ska aldrig binda lån igen!

Är det bara jag som känner mig lite besviken på mina som ligger mellan 1,79 och 2.04 ?

:mad::mad::mad:

Dock ändå knappt 6000/mån billigare boende än för ett år sedan. :D

Redigerat:
På 3-månaders?? Vilken bank?

Själv ligger jag 0,2 under SHB:s lista = 1,35. Inga stora rabatter men något iaf. Fick erbjudande från Skandiabanken på 0,3 under deras lista = 1,25.

Mellan 1,20 och 1,75 samt ett 5års på 4,35 (som det är två år kvar).

Har Swedbank som jag/vi är väldigt nöjda med.

Vi har fn.1.48%, 1500k i lån (Swedbank, rörligt 3-mån)

Paul, du borde kunna få 1,5 som sämst. Kolla runt med andra banker.

Instämmer, eller åtminstone 1.55 som deras listränta nu ligger på.

-MH- skrev:
Paul, du borde kunna få 1,5 som sämst. Kolla runt med andra banker.
Jo tack.... jag ska verkligen ta tag i detta efter årsskiftet då detta året är sammanställt och mitt resultat för 2009 är fastställt vilket underlättar mitt förhandlingsläge jämfört med tidigare.

Kolla mitt inlägg #527 för lite info om varför jag sitter där jag sitter. :blushing:

Oavsett situationen så bör du väl inte ligga högre än listräntan om du har 3mån.
Så stå på dig och lycka till! :)

FredrikR skrev:
Oavsett situationen så bör du väl inte ligga högre än listräntan om du har 3mån.
Tack så mycket... ska göra vad jag kan... :)

FredrikR skrev:
Sparbanken Finn har nog ingen listränta, så han har ingen att jämföra med.

Däremot har han helt klart en usel ränta.

0,96% har vi nu på våran 2-månaders från 30/11-30/1.

estwing skrev:
saken är den att folk handlar hus idag å har ingen aning om vad en ränta är på 6%.

jag har haft å vet men har ej så mycket lån.
ta en som går på a kassa nu å sen har dom en medelinkomst till.
alla andra räkningar blir ej mindre utan man har sina mat, el, vatten m.m hela tiden.

många kommer gå på knäna det e bara fakta.

mvh
snickar estwing
Dom som inte vet vad en ränta på 6% innebär är dom som köpt hus 2009 och har gjort det för första gången, majoriteten klarar dock en sådan ränta då ingen med en sämre inkomst får ta ett lån på 3-miljoner.

Du tror att det är många som har ett lån på 3 miljoner och där ena hälften går på a-kassa? Ja, undantag finns ju alltid men jag tror knappast det är särskilt många.

Fakta o fakta... Det är nog mest dina egna analyser som säger att en ränta på 6% skulle ställa till det för "många". Undantagen finns som sagt alltid.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.