55 886 läst · 153 svar
56k läst
153 svar
Vilken framledningstemp skall man ha för sitt golvvärmesystem?
Både ja o nej, den sitter pga av inte så många fönster o värme från andra håll. .egentligen kallast är det där uppe så där borde den sitta men det enda som händer då blir nog att pumpen kommer jobba längre o jag kommer få bastuvärme där nere i o med det slår med ca 3 graders skillnad nu. Men ja nere är inga problem nu. Tror kanske att dock dem 3 graderna skillnad gör att jag får isolera taket uppe en runda..möjligtvis ist annars kommer jag få fenomenet med bastu" där nere.Blund skrev:
ok ny uppdatering.
har börsvärdet på 21c nu med patronen inkopplad och det klarar värma huset. Då ser det ut så att jag har runt 21-22 grader nere på 1 plan och 19-20 där uppe. Nu vet jag ej för mitt golv uppe är mkt kallare än där nere. vi har nu även testat lufta systemet , även bara på fördelaren däruppe så det problemet borde vara löst. har tänk testa en sak till och det är att stänga av 1 plan så all varme går upp till andra plan bara för o se om det gör någon skillnad i golvet. för då antar jag att jag har för liten cirkelpump från pumpen eller?! vad säger ni?
eller så beror grad skillnaden på isloering i taket på 2 plan.?!
funderingar!?
vill även säga systemet går just nu på 9 kw tycket det är rätt maxat..men stenhus tar tid o varma. plus är det 300 kvm-
har börsvärdet på 21c nu med patronen inkopplad och det klarar värma huset. Då ser det ut så att jag har runt 21-22 grader nere på 1 plan och 19-20 där uppe. Nu vet jag ej för mitt golv uppe är mkt kallare än där nere. vi har nu även testat lufta systemet , även bara på fördelaren däruppe så det problemet borde vara löst. har tänk testa en sak till och det är att stänga av 1 plan så all varme går upp till andra plan bara för o se om det gör någon skillnad i golvet. för då antar jag att jag har för liten cirkelpump från pumpen eller?! vad säger ni?
eller så beror grad skillnaden på isloering i taket på 2 plan.?!
funderingar!?
vill även säga systemet går just nu på 9 kw tycket det är rätt maxat..men stenhus tar tid o varma. plus är det 300 kvm-
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken Plejd puck skall jag ha till strömbrytaren?
Villalarm & Hemautomation -
Vilken brandvarnare skall man köpa?
Villalarm & Hemautomation -
Vilken växelriktare skall man välja?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Vilken betong skall man använda vid pågjutning?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken typ av besiktningsman skall jag välja?
Köpa & Sälja hus