Märkte du inte att inredningen var som en Toyota från förra årtusendet?
 
  • Haha
Kentvirulent
  • Laddar…
P Pin skrev:
Märkte du inte att inredningen var som en Toyota från förra årtusendet?
Hahaha jo. Den är riktigt svettig. Men id4 var ju ÄNNU värre.

Helt sjukt att bilar för 700k kan inredas som budgetbilar från 2003
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Hahaha jo. Den är riktigt svettig. Men id4 var ju ÄNNU värre.

Helt sjukt att bilar för 700k kan inredas som budgetbilar från 2003
De flesta sk premiummärken har tappat kvalitet på interiören. Vet inte hur EQS och i7 står sig men de bör vara några nivåer upp i alla fall.
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Hahaha jo. Den är riktigt svettig. Men id4 var ju ÄNNU värre.

Helt sjukt att bilar för 700k kan inredas som budgetbilar från 2003
Gissar att du aldrig kommer köra en Tesla ?;)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Fairlane
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Ja eftersom de flesta går som förmån/tjänstebil. Bara 30% av leasing är elbilar
Men titta på statistiken istället för att gissa fel hela tiden, kan det vara något?

Eller menar du på fullt allvar att ingen privatleasing av elbil sker idag?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gissar att du aldrig kommer köra en Tesla ?;)
Eventuellt om den skulle erbjudas som tjänstebil
 
Fairlane Fairlane skrev:
Men titta på statistiken istället för att gissa fel hela tiden, kan det vara något?

Eller menar du på fullt allvar att ingen privatleasing av elbil sker idag?
Klart det sker. Men majoriteten av företagsköp är ändock tjänstebilar.

Försäljningen av elbilar är överlag stendöd. Att ta bort bonusen för tjänstebilar skulle nog vara spiken i kistan.
 
JanneJanne123
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Eventuellt om den skulle erbjudas som tjänstebil
Om du inte gillar interiören i Skodan, har du varit inne i en Tesla? En rullande galoninklädd fyllecell.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Om du inte gillar interiören i Skodan, har du varit inne i en Tesla? En rullande galoninklädd fyllecell.
Är otroligt oimpad av Tesla överlag.

Samma typ av människor som köper den som de som ”måste” ha en MAC, en viss klocka etc

Finns ju flera sketcher kring att Teslaägare är lite ”kultvarning”.
 
FAKTA

Kollaps för elbilsförsäljningen i EU​


Elbilsförsäljningen i EU har tvärnitat, enligt nybilsregistreringar sammanställda av branschorganisationen ACEA. Andelen batteridrivna elbilar i augusti var enligt ACEA nere på 14,4 procent av nybilsregistreringarna. För ett år sedan var andelen 21 procent.

Totalt uppgick antalet nyregistrerade elbilar i EU till 92 627 bilar i augusti, en nedgång med 44 procent mot ett år tidigare.

Särskilt tydlig är elbilarnas motvind i Tyskland, där nedgången i augusti var 69 procent. Men även Frankrike hade en stor nedgång på 33 procent.

Under årets första åtta månader nyregistrerades 902 011 elbilar i EU – 12,6 procent av det totala antalet nyregistrerade bilar.

Texten ovan är citat från https://www.nyteknik.se/elbilar/expert-kollaps-pa-elbilsmarknaden-framgang-gar-via-kina/4292743

Tror ni att EU kommer att sänka bilindustrin i Europa helt eller? Det är nog risk för att det redan är för sent att backa.
 
Redigerat:
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Fairlane
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Klart det sker. Men majoriteten av företagsköp är ändock tjänstebilar.

Försäljningen av elbilar är överlag stendöd. Att ta bort bonusen för tjänstebilar skulle nog vara spiken i kistan.
Majoriteten av företagsköp är mycket riktigt tjänstebilar.

Stendöd = 35% eller så?

Som sagt elbil är verkligen inte för alla. Det passar inte för de som inte kan ladda hemma, det passar inte för de som kör släp regelbundet, längre sträckor och framförallt passar det inte för den som inte vill ändra sig det minsta. Således passar elbilen dig dåligt. Med lite självinsikt så hade du vetat det innan du slog till. Pengarna finns ju, så varför är du så snål när du uppenbarligen inte är beredd att ändra dig eller lära dig något?
 
  • Gilla
  • Haha
Bergkamp och 3 till
  • Laddar…
F
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Ok märker ingen skillnad alls mot ett år sen
Vad i det jag skrev skulle ha sett annorlunda ut för ett år sen? Sin tekniska kompetens är rätt begränsande för dig?
 
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Helt sjukt att bilar för 700k kan inredas som budgetbilar från 2003
Ändå finns det kunder till dem.....
 
Fairlane Fairlane skrev:
Majoriteten av företagsköp är mycket riktigt tjänstebilar.

Stendöd = 35% eller så?

Som sagt elbil är verkligen inte för alla. Det passar inte för de som inte kan ladda hemma, det passar inte för de som kör släp regelbundet, längre sträckor och framförallt passar det inte för den som inte vill ändra sig det minsta. Således passar elbilen dig dåligt. Med lite självinsikt så hade du vetat det innan du slog till. Pengarna finns ju, så varför är du så snål när du uppenbarligen inte är beredd att ändra dig eller lära dig något?
För att jag är bekväm. Har man vant sig vid tjänstebil där man i princip aldrig behöver tänka på någonting så är det som sagt otroligt segt att gå tillbaka till att hålla på och äga privat.

Sen är det klart att det är en ekonomisk aspekt. Mina egna skattepengar används för att göra elbilen hälften så dyr som den egentligen är. Pga av alla subventioner betalad jag netto-netto 1500 kr i månaden för Enyaqen som jag kör 3000 mil per år.

Utan subventionen hade jag övergett tjänstebilen men som sagt behöver bara hålla ut i 1,5 år till.
 
F
P PHPersson skrev:
Vet du hur mycket större luftmotståndet är i 130km/h i -20 vs +20?
Jag är rätt inblandad i luftflödessimuleringar…. Så får du dra dina egna slutsatser. Du får gärna förklara vad luftmotstånd har med nåt av det jag skrev att göra öht?
 
  • Gilla
PHPersson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.