5 078 läst · 50 svar
5k läst
50 svar
Vilken avfuktare för krypgrunden?
Börja, som sagt var, med att täta ordentligt mot marken. Det är ändå nödvändigt om du mot all förmodan även skulle behöva en avfuktare.Bromba skrev:
En annan bra grej är att skaffa en fukt-/temperaturmätare med någon form av minne och 2-3 mätpunkter så man kan hålla koll på hur RH varierar över året (och med olika eventuella åtgärder).
Tack ! Ja, precis, folie måste fixas oavsett.useless skrev:
Börja, som sagt var, med att täta ordentligt mot marken. Det är ändå nödvändigt om du mot all förmodan även skulle behöva en avfuktare.
En annan bra grej är att skaffa en fukt-/temperaturmätare med någon form av minne och 2-3 mätpunkter så man kan hålla koll på hur RH varierar över året (och med olika eventuella åtgärder).
Hur mycket el drar din Woods?A Achren57 skrev:
har Anticimex avfuktare här. Men den drar mycket el. Så kör den bara några timmar vid behov. Tror mer på en elsnål woodsBromba skrev:
Det är en CTR 300TT. den är över 10år gammal...nyare drar nog mindre el..useless skrev:
har 3 mätpunkter och display uppe i huset..så har koll på fukten när den går över 70% kör jag lite avfuktare.
jag skulle inte lita på Anticimex. utan låta nån annan kolla fukten...nån som helst inte säljer avfuktare.
hur många % sa Anticimex att du hade?
Kolla runt lite vad en avfuktare kostar tex här: https://www.lfs-web.se/produkt-kategori/avfuktare/useless skrev:
De sa inte i procent , man skulle gärna vilja veta det faktiskt.M Matte60 skrev:Det är en CTR 300TT. den är över 10år gammal...nyare drar nog mindre el..
har 3 mätpunkter och display uppe i huset..så har koll på fukten när den går över 70% kör jag lite avfuktare.
jag skulle inte lita på Anticimex. utan låta nån annan kolla fukten...nån som helst inte säljer avfuktare.
hur många % sa Anticimex att du hade?
Denna funkar mycket bra.
Fukten som samlas i en granulat- platta gör sig avfuktaren av med via frånluften typ var 10 minut när den är igång. Alltså inget vatten som ska ledas bort.
Om den ska vara igång styrs av fuktnivån.
Min går sällan först när rf överskrider inställd fuktnivå. I mitt fall 70 %.
Simpel kontrolldisplay inomhus via
kabel.
Utmärkt support!
Fukten som samlas i en granulat- platta gör sig avfuktaren av med via frånluften typ var 10 minut när den är igång. Alltså inget vatten som ska ledas bort.
Min går sällan först när rf överskrider inställd fuktnivå. I mitt fall 70 %.
kabel.
Utmärkt support!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hybro skrev:Denna funkar mycket bra.
Min går sällan.
kabel.
Utmärkt support![bild]