Cheesus:
Om det är en LITEN hint beträffande intresset du vill ha så får du det här: JAAAAA!

För övrigt har du inget val när det kommer till uppdatering, som din hjärnskrynklare beordrar/ordinerar jag dig att fortsätta skriva....annars kan du få bestående men.

För övrigt, kul att allt gick bra idag och jag instämmer i ert tacktal till alla som ställde upp - fantastiskt!
 
Redigerat:
Va sjukt bra ni verkar ha det. Sjukt kul att ni haft det . Jag och min grabb har haft det sjukt bra här nere, men lite sjukt avis är jag. Men min grabb kommer sjukt före såna här sjukt roliga saker. Hade sjukt bra där uppe. Från en sjukt träig snickare
 
Hemmakatten
Absolut måste tråden få leva vidare och uppdateras av cheesus!! :)

ja, det var ju tur att du återkopplade nu, cheesus. Hade tänkt skriva nån kommentar om att du har ju minderårig (nykter) son som borde vara pigg nog och ha förstånd nog att uppdatera med nån bild. Om inte, så kunde du skicka ner honom till oss, så ska vi nog få lite pli på honom (vi har uppfostrat 4 söner ochh 1 dotter....).

Men, det behövs ju inte nu (ja, bilderna vill ju ha förstås :) ) och Sonen har ju varit exemplarisk under dagen och både skrivit både trevlig text och lagt upp många fina bilder. Hmmm, Vid närmare eftertanke, så kan du skicka ner honom ändå, så kan han få idka gott inflytande på våra ätteläggar.

Men VAD SKÖNT att det gick bra och att det var kul.!! Lite synd att du skadade dig, hoppas det är okej nu, även om ni inte tänker er fler barn så kan ju den lilla mansdetaljen vara trevlig att ha ändå.

Sov gott!!:)
 
Redigerat:
P
Absolut ska den vara kvar. Den har ju varken spårat ur eller minskat i intresse...
Frågan är bara om Cheesus orkar skriva mer
 
Här kommer lite fler bilder

http://i42.tinypic.com/mm5xq9.jpg
Jag och swetrot står i köket och river. Har en lite rolig min, tror att jag var rädd att få en fet planka i ansiktet :)

http://i41.tinypic.com/skxq92.jpg
Middag på restaurang.

http://i41.tinypic.com/90d9o0.jpg
Samma som ovan, från andra hållet.

http://i40.tinypic.com/11hfgb4.jpg
T-shirt

http://i39.tinypic.com/xeekon.jpg
Nea med t-shirt


Nu ska jag soooooova, men far lär väl dra upp mej klockan 06.30, och sen är det full fart :D
 
Redigerat:
Hemmakatten skrev:
Absolut måste tråden få leva vidare och uppdateras av cheesus!! :)

ja, det var ju tur att du återkopplade nu, cheesus. Hade tänkt skriva nån kommentar om att du har ju minderårig (nykter) son som borde vara pigg nog och ha förstånd nog att uppdatera med nån bild. Om inte, så kunde du skicka ner honom till oss, så ska vi nog få lite pli på honom (vi har uppfostrat 4 söner ochh 1 dotter....).

Men, det behövs ju inte nu (ja, bilderna vill ju ha förstås :) ) och Sonen har ju varit exemplarisk under dagen och både skrivit både trevlig text och lagt upp många fina bilder. Hmmm, Vid närmare eftertanke, så kan du skicka ner honom ändå, så kan han få idka gott inflytande på våra ätteläggar.

Men VAD SKÖNT att det gick bra och att det var kul.!! Lite synd att du skadade dig, hoppas det är okej nu, även om ni inte tänker er fler barn så kan ju den lilla mansdetaljen vara trevlig att ha ändå.

Sov gott!!:)


Exemplarisk? Det är bara för att far läser vad jag skriver här. Nykter? Aldrig. :D:D
 
Har alldeles glömt bort att fråga hur det gick med duschandet?!
Blev det utedusch med hjälp av trädgårdsslang, eller bara vanlig raggardusch?

Kul att få se bilderna från restaurangbesöket, nu kan jag gå och lägga mig mindre nyfiken, fast fortfarande avundsjuk!
 
Grattis Cheesus, och en stor eloge till alla som åkt till Viksbergs Gård för att hjälpa till !!!

Hoppas det har rullat på utan större mankemang och missöden. :rolleyes:

Keep up the good work, everybodyhopa!!!
// Mixar´n
 
Hemmakatten
RustyChainS skrev:
Exemplarisk? Det är bara för att far läser vad jag skriver här. Nykter? Aldrig. :D:D
Oj, fniss, nu blir jag lite ställd eftersom både far och son läser detta. Jag kör den säkra stilen och säger - "No comments" :rolleyes:
 
Oj, det här hade jag missat!

Riktigt jobbigt läge för dig Cheesus, men vad otroligt kul att se att du fått hjälp av forumet!

Lycka till med fortsättningen!
 
Jag klistrar den här tråden. Den engagerar verkligen och jag tror den kommer att leva länge framöver. Åtminstone tills Cheesus fått upp sitt nya hus, och tills dess vill vi nog alla ha en jämn rapportering hur bygget och livet fortskrider.

Måste säga att jag är vansinnigt avundsjuk att jag inte kunnat bryta mig loss och fara iväg till Dalarna och varit med på rivningsträffen. Kommer det några fler tillfällen då du behöver en kraftansamling i Viksberg, Cheesus?
 
*ber snällt*

Glad att ni verkar haft precis så kul som jag föreställde mig - ledsen att ni verkar haft precis så som jag föreställde mig :-D
 
Många är vi som sätter oss framför datorn, likt barnen på julafton framför TV:n. Barnen väntar på Kalle, vi, ja vi väntar på Cheesus! Vad kan denne man väntas hitta på i dag? :)
Cheesus, ta inte ifrån oss glädjen att få följa dig på vägen. Fortsätt skriva.
Roligt att det gick bra idag, även om ni inte hann klart.
 
Vi trodde att vi skulle kunna få huset nyckelfärdigt faktiskt, men så blev det inte riktigt...

Det var väldigt roligt, och de som inte var med missade verkligen något!
 
Hemkommen och nyduschad så konstaterar jag att jag har ont på en massa ställen som jag inte visste om att jag kunde ha ont på.

- För er som inte var där så missade ni en rad olika språkliga missöden då en hel del skulle tolkas till och från skånska. Och ett och annat nytt ord gick att lära sig också för den som var uppmärksam.

- Ni missade när blodvite uppstod. Jag säger bara Cheesus, en slägga och en skapelse av mexitegel.

- Håkan visade sig vara en hejare på att plocka ut Husqvarnaspisar utan att de havererade.

- Festool har ingen maskin som river ett hus med automatik, bara man trycker på knappen...

- Daniel och en slägga, som gjorda för varandra.

- Att riva ett relativt nytt badrum, helkaklat och med tätskikt enligt konstens regler tar ungefär en timme för fyra man. Om någon byggfirma vill ha mer betalt än fyra mantimmar för det jobbet, så protestera.

- Det är mycket roligare att riva ned saker än att bära ut dem till kontainern.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.