16 756 läst · 158 svar
17k läst
158 svar
Vem ligger bakom klistermärkerna
Jag har varit ganska mycket i Skåne och vägarna runt Lund och Malmö är (väldigt) mycket bättre än vägarna runt Krakow. Likaså all annan infrastruktur. Det du försöker påstå är helt enkelt inte sant om vi ska göra en ärlig jämförelse.Rkarlsson skrev:
Vi kan i.a.f. vara överens om att Krakow är en fantastisk stad.
Svensk näringsliv driver ju "hemlig"*, astroturf kampanj mot MP så det är inte otroligt att det kommer därifrån. Estetiken etc kommer ju också från den amerikanska astroturf kampanj de kopierat.
*Finansieringen gå att spåra relativt enkelt
*Finansieringen gå att spåra relativt enkelt
Sen när blev det dåligt att håna makthavarna?
Jag gillar inte MP men kommer Putte så tar jag min AK5 och stödjer Magda.
Det är liksom det demokratin handlar om.
Jag gillar inte MP men kommer Putte så tar jag min AK5 och stödjer Magda.
Det är liksom det demokratin handlar om.
Tolka mig inte fel!
Vi ska, och måste håna makthavarna!
Magda är säkert en korrupt kossa. Men jag väljer hundra gånger en korrupt kossa än en felfri diktator.
Vi ska, och måste håna makthavarna!
Magda är säkert en korrupt kossa. Men jag väljer hundra gånger en korrupt kossa än en felfri diktator.
Och för att vara extremt tydlig. Jag är republikan, men jag kommer försvara Konungariket sverige med alla meddel.
Carl XVI Gustaf må vara efterbliven men vår nation är stark och stolt.
Carl XVI Gustaf må vara efterbliven men vår nation är stark och stolt.
Jag föreslår att ni mailbombar Nato, regeringskansliet och finlands regering om ett ett inträde innan månadskifte.
100 000 halvamatörer eller 4 miljoner, välj själva.
100 000 halvamatörer eller 4 miljoner, välj själva.
Reduktionsplikten är dålig för både bilisterna och klimatet.P Peter787 skrev:Det är ju väldigt konstigt att diesel kostar ca 5.00 SEK per liter i Malaysia om det nu skulle "kosta" ca 15 SEK per liter att producera diesel..
Det stora problemet med svensk "diesel" och "bensin" är att de är utspädd med dyra ersättningsmedel som har lägre energiinnehåll. Mycket beroende på Miljöpartiets idéer.
De enda som tjänar på den är importörerna av biobränslen (och förstås säljarna av biobränslen).
Staten tjänar väl på den också, antar jag. Staten tjänar på allting som går upp i pris.
Tråkigt att du fick fel uppfattning då. Kom till norra skåne. Det är på riktigt riktigt dåliga vägar här. I veckan lappa de ihop några hål. Men det blir inte bra. Nylagda vägar sen 2 år tillbaka är redan riktigt dåliga.R RoAd skrev:
Den andra infrastrukturen vettifan, väldigt ofta tågen inte fungerar norr till syd. De slutade jag åka helt efter en gång då jag blev strandsatt i höör. Hade tur en gång när jag åkte från dk till sverige då tåget efter mig blev strandsatt innan hyllie osv osv
I Israel ingår 8 partier i regeringen. Sju av dem är ganska små partier. Det finns bara två "stora" partier och det största av dem är inte med i regeringen.L lat skrev:
Parlamentarisk demokrati är lite knepig ibland, men jag vill inte påstå att den fungerar sämre i Israel än i Sverige. bara lite annorlunda.
Ha, ha! När jag var i Polen i slutet av 1980-talet var motorvägarna i västra Polen i riktigt uselt skick. De hade nog inte underhållits sen de byggdes på order av Hitler (den delen av Polen låg i Tyskland före 1945).Rkarlsson skrev:
Trevligt att de har fått ordning på vägnätet.
SD har inte varit utan inflytande, men dess inflytande har varit indirekt. De flesta av de övriga riksdagspartierna har närmat sig SDs invandringspolitik.Snailman skrev: