A
R RoAd skrev:
Staden är grym. Men för att vara miljonstad så imponerande verkligen inte infrastrukturen.

Du verkar jämföra med svenskt inland i norr. Det känns inte riktigt relevant.
Jag jämför med skåne =)
Staden är till för att gå eller åka buss. Herrejävlar va långt vi gick.

R
Rkarlsson skrev:
Jag jämför med skåne =)
Staden är till för att gå eller åka buss. Herrejävlar va långt vi gick.
Jag har varit ganska mycket i Skåne och vägarna runt Lund och Malmö är (väldigt) mycket bättre än vägarna runt Krakow. Likaså all annan infrastruktur. Det du försöker påstå är helt enkelt inte sant om vi ska göra en ärlig jämförelse.

Vi kan i.a.f. vara överens om att Krakow är en fantastisk stad.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Svensk näringsliv driver ju "hemlig"*, astroturf kampanj mot MP så det är inte otroligt att det kommer därifrån. Estetiken etc kommer ju också från den amerikanska astroturf kampanj de kopierat.

*Finansieringen gå att spåra relativt enkelt

Sen när blev det dåligt att håna makthavarna?

Jag gillar inte MP men kommer Putte så tar jag min AK5 och stödjer Magda.

Det är liksom det demokratin handlar om.

• Gilla
  • Älska
Lilak och 3 till
  • Laddar…
V vinkelväxelhaveri skrev:
Sen när blev det dåligt att håna makthavarna?

Jag gillar inte MP men kommer Putte så tar jag min AK5 och stödjer Magda.

Det är liksom det demokratin handlar om.
Då är vi i alla fall två. Dom som pratar om "det här jävla landet" går väl och gömmer sig.

• Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
Tolka mig inte fel!

Vi ska, och måste håna makthavarna!

Magda är säkert en korrupt kossa. Men jag väljer hundra gånger en korrupt kossa än en felfri diktator.

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Och för att vara extremt tydlig. Jag är republikan, men jag kommer försvara Konungariket sverige med alla meddel.

Carl XVI Gustaf må vara efterbliven men vår nation är stark och stolt.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jag föreslår att ni mailbombar Nato, regeringskansliet och finlands regering om ett ett inträde innan månadskifte.
100 000 halvamatörer eller 4 miljoner, välj själva.

P
P Peter787 skrev:
Tja, Svenska bränslepriser på macken består ju till största delen av skatter, varav många beror på Miljöpartiet.
Vilka av skatterna beror på Miljöpartiet?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
P
A Alexn72 skrev:
Nja.. nog har inte mp påverkat oljan på världsmarknaden men de är absolut medskyldiga till att den beskattas som den gör.
Som (nästan?) alla andra partier i riksdagen.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
P Peter787 skrev:
Det är ju väldigt konstigt att diesel kostar ca 5.00 SEK per liter i Malaysia om det nu skulle "kosta" ca 15 SEK per liter att producera diesel..
Det stora problemet med svensk "diesel" och "bensin" är att de är utspädd med dyra ersättningsmedel som har lägre energiinnehåll. Mycket beroende på Miljöpartiets idéer.
Reduktionsplikten är dålig för både bilisterna och klimatet.
De enda som tjänar på den är importörerna av biobränslen (och förstås säljarna av biobränslen).
Staten tjänar väl på den också, antar jag. Staten tjänar på allting som går upp i pris.

A
R RoAd skrev:
Jag har varit ganska mycket i Skåne och vägarna runt Lund och Malmö är (väldigt) mycket bättre än vägarna runt Krakow. Likaså all annan infrastruktur. Det du försöker påstå är helt enkelt inte sant om vi ska göra en ärlig jämförelse.

Vi kan i.a.f. vara överens om att Krakow är en fantastisk stad.
Tråkigt att du fick fel uppfattning då. Kom till norra skåne. Det är på riktigt riktigt dåliga vägar här. I veckan lappa de ihop några hål. Men det blir inte bra. Nylagda vägar sen 2 år tillbaka är redan riktigt dåliga.

Den andra infrastrukturen vettifan, väldigt ofta tågen inte fungerar norr till syd. De slutade jag åka helt efter en gång då jag blev strandsatt i höör. Hade tur en gång när jag åkte från dk till sverige då tåget efter mig blev strandsatt innan hyllie osv osv :p

P
L lat skrev:
Kolla då in andra länder som Israel och andra med mycket fler partier än vi har i Sverige.
I såna länder kan vilket skitparti som helst få stort inflytande.
I Israel ingår 8 partier i regeringen. Sju av dem är ganska små partier. Det finns bara två "stora" partier och det största av dem är inte med i regeringen.
Parlamentarisk demokrati är lite knepig ibland, men jag vill inte påstå att den fungerar sämre i Israel än i Sverige. bara lite annorlunda.

P
Rkarlsson skrev:
Glöm inte bort att deras infrastruktur har gått om/på god väg om oss.
Våra vägar börjar likna gamla polen :p
När vi var i krakow blev jag väldigt förvånad över att även vägarna utanför motorvägarna var i bra skick.
Det kan man inte säga att de är här riktigt.
Ha, ha! När jag var i Polen i slutet av 1980-talet var motorvägarna i västra Polen i riktigt uselt skick. De hade nog inte underhållits sen de byggdes på order av Hitler (den delen av Polen låg i Tyskland före 1945).

Trevligt att de har fått ordning på vägnätet. :D

• Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
P
Snailman Snailman skrev:
Jämför storlek och inflytande mellan MP och SD, jämför sedan hur ofta de suttit i regering och varit ministrar. De har ju styrt oerhört mycket i förhållande till sin storlek.
SD har inte varit utan inflytande, men dess inflytande har varit indirekt. De flesta av de övriga riksdagspartierna har närmat sig SDs invandringspolitik.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.