9 080 läst · 512 svar
9k läst
512 svar
Veganism - allmän diskussion
Putin har samma värde som alla andra, veganer inkluderadeK Katthatt skrev:Men du anser väl inte på allvar att Putin har samma värde som en läkare som arbetar med cancerpatienter?
Du bestämmer ju själv vilka som har mindre värde. Indirekt så dödar du de som du anser har mindre värde, (boskapsdjur etc) medans de som du tycker har större värde (människor, husdjur) ska ha rättigheter som ser till individens bästa. Återigen så pratar jag alltså inte om något objektivt värde.
jag blir inte förvånadS Sweetme skrev:Nu har det här spårat ur fullständigt, OT-mässigt alltså.
Bara en sista kommentar. Finns ju rätt många människor globalt sett som anser att alla människoliv har ungefär lika värde och därmed motsäger sig dödsstraff och aborter oavsett orsak.
Vad veganer överlag anser om detta har jag ingen aning om men skulle jag gissa så är nog de flesta pro-life... 😀
Objektiva sanningar verkar inte existera längre i dagens des-informationssamhälle.
Du är hopplös.F fribygg skrev:Vad bra, du får ju käka vad du vill även om det är producerat med konstgödsel och gifter på andra kontinenter och har uppenbarligen inga vettiga svar på varför man inte ska använda honung eller äta ägg, biet far ju inte illa av att jag skördar av dess arbete och hönan lägger gott om ägg såhär års när ljuset återkommit och det börjar finnas mask och lite lite grönt på backen.
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Vindkraft gick om kärnkraft i vinter
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Varför göra det lätt? – Magnus elinstallation i kopparrör imponerar i Husdrömmar
Artikelkommentarer -
12 tips för att spara tid i trädgården
Artikelkommentarer -
Badrumsrenovering slutade med prisavdrag på 411 300 kronor – vattenskada hos grannen
Artikelkommentarer