158 577 läst · 844 svar
159k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Besserwisser
· östergötland
· 2 086 inlägg
Var det bara ett verktyg som användes och behövde rengöras?
Men man jobbar väl ändå alltid "per påbörjad timme". Säg att kundens jobb tog 59 minuter att åtgärda och du står där med skitiga verktyg, dessa kanske tar en kvart att rengöra, men kutym är ändå att ta betalt per påbörjad timme, det är långt ifrån bara VVSare som gör.R RoAd skrev:
Känns faktiskt inte rimligt alls. Lika bisarrt som om man tog extra betalt för tiden det tog att bajsa med motiveringen att man måste tömma tarmen innan man kan åka på nästa jobb.
Vissa saker får man helt enkelt ta höjd för i sin vanliga timdebitering, så att man kan göra det ”gratis”.
Vissa saker får man helt enkelt ta höjd för i sin vanliga timdebitering, så att man kan göra det ”gratis”.
Detta är varför man inte ska jobba åt privatpersoner. Jag förväntas ge bort 15 minuter på varje jobb, höjer jag timdebiteringen väljer ni någon annan firma bara.Kilrain skrev:
Om det nu är ett så använt verktyg, varför fanns det inte i bilen utan han behövde åka till kontoret för att hämta det?Tomtom79 skrev:Det är väl inte så svårt att förstå att rörmockaren troligen kommer behöva verktyget fler gånger under helgen? Eller ska de tacka nej till resten av helgens jourjobb hos folk som skitit stolen full?
Eller du tycker på allvar att rörfirman ska ha ett lager på 5-10 pumpar på firman? Plus 5-10 rensfjädrar. Och alla andra verktyg som möjligen är billigare att köpa än att rengöra på jourtid?
Visst är det dyrt att ringa hem folk på jourtid och mycket kan man säga om hantverkares påhittighet när det gäller att fakturera men i det här fallet verkar det hyfsat rimligt. Rimligt timpris, rimlig tidsåtgång vad vi kan se. Men du får gärna beskriva mer vad som gjorts, hur lång tid det tagit, vilka avstånd vi pratar om, tider på dygnet osv.
Japp, och just därför fortsätter jag ge min åsikt. Andra firmor hade haft en bättre kommunikation från dag ett.A atomlab skrev:Det har redan redogjorts i tråden. 1h efter att dom lämnat dig kan ett nytt jobb komma in där utrustningen behövs. Oavsett om den kostar 200kr eller 30000kr så behövs det och det skall vara rent. Har man inte den i bilen och kl är 23 en lördag så kan man inte ha jour uttryckning. Att dom erbjuder sig att ta bort timmen för att slippa ditt butthurt gnäll visar att det är vettiga personer.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 119 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 119 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm