Var det bara ett verktyg som användes och behövde rengöras?

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
R
Det jag reagerar på är att det lagts en timme på att rengöra den där. Det borde väl inte ta mer än några minuter. Annars låter det som ett av de mest felkonstruerade verktyg jag hört talas om.

• Gilla
  • Wow
  • Arg
JustDoIt och 15 till
  • Laddar…
H Hazze23 skrev:
Fast är väl inte rakt ned i fickan? Arbetsgivaren ska på detta betala sociala avgifter innan arbetstagaren får sin lön.

Därav priset.
"Även om det är svart" skrev han. Hur tolkar du det?

• Gilla
JustDoIt och 11 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Ska man vara lite petig så får företaget 1280... inte den som gör jobbet.
Han som jag citerar skriver att han tackar nej även om det "är svart". Jag har sällan varit med om att man sätter in svarta pengar på företagets konto, det verkar dumt.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
JustDoIt och 10 till
  • Laddar…
Förstår inte varför inte ts köpte verktyget och fixade det själv.
Hade blivit billigare..

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 29 till
  • Laddar…
RoTe
R RoAd skrev:
Det jag reagerar på är att det lagts en timme på att rengöra den där. Det borde väl inte ta mer än några minuter. Annars låter det som ett av de mest felkonstruerade verktyg jag hört talas om.
Men man jobbar väl ändå alltid "per påbörjad timme". Säg att kundens jobb tog 59 minuter att åtgärda och du står där med skitiga verktyg, dessa kanske tar en kvart att rengöra, men kutym är ändå att ta betalt per påbörjad timme, det är långt ifrån bara VVSare som gör.

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
Känns faktiskt inte rimligt alls. Lika bisarrt som om man tog extra betalt för tiden det tog att bajsa med motiveringen att man måste tömma tarmen innan man kan åka på nästa jobb.

Vissa saker får man helt enkelt ta höjd för i sin vanliga timdebitering, så att man kan göra det ”gratis”.

• Gilla
leffeisala och 9 till
  • Laddar…
RoTe
Kilrain Kilrain skrev:
Känns faktiskt inte rimligt alls. Lika bisarrt som om man tog extra betalt för tiden det tog att bajsa med motiveringen att man måste tömma tarmen innan man kan åka på nästa jobb.

Vissa saker får man helt enkelt ta höjd för i sin vanliga timdebitering, så att man kan göra det ”gratis”.
Detta är varför man inte ska jobba åt privatpersoner. Jag förväntas ge bort 15 minuter på varje jobb, höjer jag timdebiteringen väljer ni någon annan firma bara.

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 19 till
  • Laddar…
De måste i alla fall ha Sveriges renaste avloppspump efter den timmen...

• Haha
  • Gilla
  • Älska
JustDoIt och 9 till
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det är väl inte så svårt att förstå att rörmockaren troligen kommer behöva verktyget fler gånger under helgen? Eller ska de tacka nej till resten av helgens jourjobb hos folk som skitit stolen full?

Eller du tycker på allvar att rörfirman ska ha ett lager på 5-10 pumpar på firman? Plus 5-10 rensfjädrar. Och alla andra verktyg som möjligen är billigare att köpa än att rengöra på jourtid?

Visst är det dyrt att ringa hem folk på jourtid och mycket kan man säga om hantverkares påhittighet när det gäller att fakturera men i det här fallet verkar det hyfsat rimligt. Rimligt timpris, rimlig tidsåtgång vad vi kan se. Men du får gärna beskriva mer vad som gjorts, hur lång tid det tagit, vilka avstånd vi pratar om, tider på dygnet osv.
Om det nu är ett så använt verktyg, varför fanns det inte i bilen utan han behövde åka till kontoret för att hämta det?

A atomlab skrev:
Det har redan redogjorts i tråden. 1h efter att dom lämnat dig kan ett nytt jobb komma in där utrustningen behövs. Oavsett om den kostar 200kr eller 30000kr så behövs det och det skall vara rent. Har man inte den i bilen och kl är 23 en lördag så kan man inte ha jour uttryckning. Att dom erbjuder sig att ta bort timmen för att slippa ditt butthurt gnäll visar att det är vettiga personer.
Japp, och just därför fortsätter jag ge min åsikt. Andra firmor hade haft en bättre kommunikation från dag ett.

S
J Jowan1 skrev:
Hade du betalat lika mycket i rengöring som verktyget kostar?
Tycker du att du har något val? Du beställde en jourtjänst, betala för den.

Om du tror att du köpte ett verktyg förstår jag inte hur du tänkte.

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Tycker du att du har något val? Du beställde en jourtjänst, betala för den.

Om du tror att du köpte ett verktyg förstår jag inte hur du tänkte.
Är det rimligt att rengöring av ett verktyg kostar nästan samma sak som ett nytt? (Förmodligen billigare än ett nytt med alla rabatter)

• Gilla
leffeisala
  • Laddar…
Hus tomte
J Jowan1 skrev:
Perfekt! Så förklara varför jag ska betala 1280 SEK för rengöring av en sak som jag (som privatperson) kan köpa för 1356 SEK.
Det kallas jour för dom med tummen mitt i handen😉

• Gilla
  • Haha
Larsfixare och 13 till
  • Laddar…
RoTe
J Jowan1 skrev:
Är det rimligt att rengöring av ett verktyg kostar nästan samma sak som ett nytt? (Förmodligen billigare än ett nytt med alla rabatter)
Hur många gånger har du ställt samma fråga nu? Du är en trasig skiva...

• Gilla
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.