158 577 läst · 844 svar
159k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Jag tycker inte det är orimligt att han rengör sina verktyg inför nästa eventuella jour-utryckning. (Jag hade förväntat mig någolunda rent startläge).
Jag ser ju hellre att rengöringen görs någon annan stans än hemma hos mej.
Jag ser ju hellre att rengöringen görs någon annan stans än hemma hos mej.
Men om rengöringen kostar nästa samma sak som ett nytt verktyg?Unikt namn skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Det kan också vara på det sättet att jag som mekaniker har ägnat mitt liv sen 5 års ålder att tillskanska mig en solid och bred kunskap att lösa ALLA problem som kan uppstå. Jag har gjort alla fel redan, jag får med mig alla verktyg, jag vet exakt vad jag ska göra för att lösa problemet. Problemet du vill lösa är stort för dig, men enkelt för mig. Ska jag då förringa min kunskap och sälja mina verktyg till dig? Stolle, du har för bövelen ringt jouren bara för att du är oduglig själv! Jag har löst ALLA stopp i handfat och diskhoar med Yes, varmvatten och min handflata, ALLA stopp! Försök själv nästa gång och införskaffa de verktyg du behöver när det blir fel, i tid. Det blir många verktyg.J Jowan1 skrev:
/W
Det har redan redogjorts i tråden. 1h efter att dom lämnat dig kan ett nytt jobb komma in där utrustningen behövs. Oavsett om den kostar 200kr eller 30000kr så behövs det och det skall vara rent. Har man inte den i bilen och kl är 23 en lördag så kan man inte ha jour uttryckning. Att dom erbjuder sig att ta bort timmen för att slippa ditt butthurt gnäll visar att det är vettiga personer.J Jowan1 skrev:
Det överhuvudtaget dummaste argumentet som framkommer flertalet gånger är att det kostar lika mycket att köpa en ny. Det är självklart att en normalt funtad människa inte köper en ny bara för att det kostar lika mycket.
Vi har bara en jord för f-n, var glad att vissa tar ansvar och inte bidrar till allt slit och släng.
Ursäkta om jag är hård i min ton men det är fredag och jag har fått i mig två stimulerare.
Vi har bara en jord för f-n, var glad att vissa tar ansvar och inte bidrar till allt slit och släng.
Ursäkta om jag är hård i min ton men det är fredag och jag har fått i mig två stimulerare.
Besserwisser
· östergötland
· 2 086 inlägg