Hade du tagit en timmes arbetstid på helgen för att rengöra den?

• Älska
  • Gilla
Lelleirra och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Jag tycker inte det är orimligt att han rengör sina verktyg inför nästa eventuella jour-utryckning. (Jag hade förväntat mig någolunda rent startläge).

Jag ser ju hellre att rengöringen görs någon annan stans än hemma hos mej.

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
RoTe
J Jowan1 skrev:
Hade du tagit en timmes arbetstid på helgen för att rengöra den?
Herre gud, all utrustning ska återställas efter varje jobb, det är grundregeln för alla som jobbar ute.

• Gilla
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag tycker inte det är orimligt att han rengör sina kunder inför nästa eventuella jour-utryckning. (Jag hade förväntat mig någolunda rent startläge).

Jag ser ju hellre att rengöringen görs någon annan stans än hemma hos mej.
Men om rengöringen kostar nästa samma sak som ett nytt verktyg?

• Gilla
leffeisala
  • Laddar…
Unikt namn
J Jowan1 skrev:
Hade du blivit gladare av en faktura på 2k för ett nytt verktyg?

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
RoTe
J Jowan1 skrev:
Vi har ju redan gått igen om detta tretti jävla gånger, var ska dom hitta ett nytt verktyg efter ditt jourjobb?

• Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Herre gud, all utrustning ska återställas efter varje jobb, det är grundregeln för alla som jobbar ute.
Det förstår jag men finns det ingen rimlighet? Om nu verktyget kostar mindre än rengöringen!

• Gilla
  • Haha
Larsfixare och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Vi har ju redan gått igen om detta tretti jävla gånger, var ska dom hitta ett nytt verktyg efter ditt jourjobb?
Jag skulle ju förvänta mig att min leverantör har erforderligt antal av verktyg. Är det orimligt?

• Haha
  • Gilla
APGH och 5 till
  • Laddar…
RoTe
J Jowan1 skrev:
Det förstår jag men finns det ingen rimlighet? Om nu verktyget kostar mindre än rengöringen!
Detta har vi också gått igenom tidigare men du vägrar ju lyssna. Man kan inte ha femtioelva av varje verktyg i sin servicebil. Nu får du ge dig!

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Ja. Miljö, resursslöseri.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
V
J Jowan1 skrev:
Hade du betalat lika mycket i rengöring som verktyget kosta
J Jowan1 skrev:
Hade du betalat lika mycket i rengöring som verktyget kostar?
Vad spelar de för roll vad den kostar.

Oavsett behöver den göras ren

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Säg att du köper en tjänst att någon sätter ett plåster på din arm. Efter 10 minuter tar personen bort plåstret. Ska du då betala för att rengöra plåstret i en timme eller att köpa det för en krona?
Det kan också vara på det sättet att jag som mekaniker har ägnat mitt liv sen 5 års ålder att tillskanska mig en solid och bred kunskap att lösa ALLA problem som kan uppstå. Jag har gjort alla fel redan, jag får med mig alla verktyg, jag vet exakt vad jag ska göra för att lösa problemet. Problemet du vill lösa är stort för dig, men enkelt för mig. Ska jag då förringa min kunskap och sälja mina verktyg till dig? Stolle, du har för bövelen ringt jouren bara för att du är oduglig själv! Jag har löst ALLA stopp i handfat och diskhoar med Yes, varmvatten och min handflata, ALLA stopp! Försök själv nästa gång och införskaffa de verktyg du behöver när det blir fel, i tid. Det blir många verktyg.

/W

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 53 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Det har redan redogjorts i tråden. 1h efter att dom lämnat dig kan ett nytt jobb komma in där utrustningen behövs. Oavsett om den kostar 200kr eller 30000kr så behövs det och det skall vara rent. Har man inte den i bilen och kl är 23 en lördag så kan man inte ha jour uttryckning. Att dom erbjuder sig att ta bort timmen för att slippa ditt butthurt gnäll visar att det är vettiga personer.

• Gilla
Roger Fundin och 42 till
  • Laddar…
D
Det överhuvudtaget dummaste argumentet som framkommer flertalet gånger är att det kostar lika mycket att köpa en ny. Det är självklart att en normalt funtad människa inte köper en ny bara för att det kostar lika mycket.

Vi har bara en jord för f-n, var glad att vissa tar ansvar och inte bidrar till allt slit och släng.

Ursäkta om jag är hård i min ton men det är fredag och jag har fått i mig två stimulerare.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 51 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
1280 kr/h rakt ner i fickan säger hantverkaren här alltså nej till..

Sverige är inte friskt.
Ska man vara lite petig så får företaget 1280... inte den som gör jobbet.

• Gilla
Talskog och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.