158 568 läst · 844 svar
159k läst
844 svar
Varning för Svanströms El&VVS
Bara min åsikt men om man jobbar på hela timmar så bör det vara tydligare mot kund att man debiterar de timmar man är på plats, men att det i timkostnaden ingår % för den tid man lägger utanför. Bilen ska ju också tvättas någon gång men det gör man ju inte på klients räkning. Är det ett speciellt jobb med ett verktyg som blir speciellt kladdigt och tar mer än 30min att att återställa kanske det är rimligt att detta debiteras som egen post men då ska det klargöras för kunden innan.
Skulle du inte skrivit här att det är Svanströms El&VVS så tror jag du skulle få ett annat bemötande..J Jowan1 skrev:
Det är väl inte så svårt att förstå att rörmockaren troligen kommer behöva verktyget fler gånger under helgen? Eller ska de tacka nej till resten av helgens jourjobb hos folk som skitit stolen full?J Jowan1 skrev:
Eller du tycker på allvar att rörfirman ska ha ett lager på 5-10 pumpar på firman? Plus 5-10 rensfjädrar. Och alla andra verktyg som möjligen är billigare att köpa än att rengöra på jourtid?
Visst är det dyrt att ringa hem folk på jourtid och mycket kan man säga om hantverkares påhittighet när det gäller att fakturera men i det här fallet verkar det hyfsat rimligt. Rimligt timpris, rimlig tidsåtgång vad vi kan se. Men du får gärna beskriva mer vad som gjorts, hur lång tid det tagit, vilka avstånd vi pratar om, tider på dygnet osv.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 148 inlägg
Inget medhåll härifrån.
Hade röris köpt in prylen så hade han lagt på som minst 15% på priset, och vanligen en timme för att åka och hämta den.
1690*1,15 = 1943,50.
Att sprida skit på internet som ett förhandlingsknep om en jourfaktura känns lite lågt.
Hade röris köpt in prylen så hade han lagt på som minst 15% på priset, och vanligen en timme för att åka och hämta den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1690*1,15 = 1943,50.
Att sprida skit på internet som ett förhandlingsknep om en jourfaktura känns lite lågt.