Bara min åsikt men om man jobbar på hela timmar så bör det vara tydligare mot kund att man debiterar de timmar man är på plats, men att det i timkostnaden ingår % för den tid man lägger utanför. Bilen ska ju också tvättas någon gång men det gör man ju inte på klients räkning. Är det ett speciellt jobb med ett verktyg som blir speciellt kladdigt och tar mer än 30min att att återställa kanske det är rimligt att detta debiteras som egen post men då ska det klargöras för kunden innan.

• Gilla
Jotsat och 6 till
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
När man läser inlägg som ditt ges en inblick i varför så mycket kan vara snett i samhället. Herregud.
Håller fullständigt med!

• Gilla
  • Haha
  • Wow
2 loud och 7 till
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
Jag är kränkt för att de bara tar 1280kr i timmen under jourtid. Aldrig i livet att man hade jobbat jour för den timpenningen även om det var svart...
1280 kr/h rakt ner i fickan säger hantverkaren här alltså nej till..

Sverige är inte friskt.

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Mekplatsen och 18 till
  • Laddar…
T
J Jowan1 skrev:
Hej!
Svanströms debiterar 1280 SEK i rengöring för ett verktyg som kostar 1355 SEK i inköp för en privatperson (allt ex moms och utan rabatter som alla företag har).
Akta er för att använda Svanströms El&VVS.

Mvh
Johan With
Skulle du inte skrivit här att det är Svanströms El&VVS så tror jag du skulle få ett annat bemötande..

• Gilla
leffeisala och 3 till
  • Laddar…
H
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
1280 kr/h rakt ner i fickan säger hantverkaren här alltså nej till..

Sverige är inte friskt.
Fast är väl inte rakt ned i fickan? Arbetsgivaren ska på detta betala sociala avgifter innan arbetstagaren får sin lön.

Därav priset.

@
D Daniel 109 skrev:
Det var ju inte riktigt samma sak som du skrev tidigare. Om det ingår packning, körtid, rengöring mm. Så är två timmar inte orimligt. Det är inte helt lätt att få in mer än 4jobb på en dag även om de är korta.
Vems problem är det egentligen? 😆

• Gilla
leffeisala
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Skulle du inte skrivit här att det är Svanströms El&VVS så tror jag du skulle få ett annat bemötande..
Fick just ett mail om att ifall jag accepterar att ta bort mina negativa inlägg så tar de bort den extra timmen. Jag nekade och betalade istället. E-postkonversation på svenska, diskussion om betalning och negativa recensioner, skärmavbild från en mobiltelefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
  • Älska
Lelleirra och 25 till
  • Laddar…
J Jowan1 skrev:
Så varför överlämnades inte utrustningen till mig så jag kunde återanvända den?
Det är väl inte så svårt att förstå att rörmockaren troligen kommer behöva verktyget fler gånger under helgen? Eller ska de tacka nej till resten av helgens jourjobb hos folk som skitit stolen full?

Eller du tycker på allvar att rörfirman ska ha ett lager på 5-10 pumpar på firman? Plus 5-10 rensfjädrar. Och alla andra verktyg som möjligen är billigare att köpa än att rengöra på jourtid?

Visst är det dyrt att ringa hem folk på jourtid och mycket kan man säga om hantverkares påhittighet när det gäller att fakturera men i det här fallet verkar det hyfsat rimligt. Rimligt timpris, rimlig tidsåtgång vad vi kan se. Men du får gärna beskriva mer vad som gjorts, hur lång tid det tagit, vilka avstånd vi pratar om, tider på dygnet osv.

• Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
T
J Jowan1 skrev:
Fick just ett mail om att ifall jag accepterar att ta bort mina negativa inlägg så tar de bort den extra timmen. Jag nekade och betalade istället. [bild]
Det där tycker jag är uppseendeväckande...

Nyfiken på vart här och var är?

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:

Nyfiken på vart här och var är
T TechChad skrev:

Vad vill du veta? Fick mailet för någon timme sedan.

T
Alltså när dom skriver "här och var" så anser jag det som att du har skrivit detta på kanske iaf 2 ställen till. Då blir man nyfiken på om så är fallet eller om dom bara är riktigt kåta Byggahus medlemmar.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:

Ja, det gav ju ett sämre intryck av företaget än TS gnäll.... 🙄

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 6 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Alltså när dom skriver "här och var" så anser jag det som att du har skrivit detta på kanske iaf 2 ställen till. Då blir man nyfiken på om så är fallet eller om dom bara är riktigt kåta Byggahus medlemmar.
Om mitt svar gör dig upphetsad så varsågod!

• Haha
leffeisala
  • Laddar…
T
J Jowan1 skrev:
Om mitt svar gör dig upphetsad så varsågod!
Jag känner verkligen att du inte alls är med på vad jag menar...

• Gilla
Larsfixare och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn
Inget medhåll härifrån.

Hade röris köpt in prylen så hade han lagt på som minst 15% på priset, och vanligen en timme för att åka och hämta den.
Skärmdump av webbutik med avloppspump, perfekt för att avlägsna stopp, tids- och batteriindikatorer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1690*1,15 = 1943,50.

Att sprida skit på internet som ett förhandlingsknep om en jourfaktura känns lite lågt.

• Gilla
Roger Fundin och 40 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.