358 903 läst · 2 168 svar
359k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Ser ju tillochmed jag att det inte är riktigt samma
Bosch - elverktyg hantverkare/industri - Vinkelslip GWS 10-125
Bosch - elverktyg hantverkare/industri - Vinkelslip GWS 10-125
Gå in och kolla säljarens övriga annonser. Han säljer bl.a. en Bosch 24V skruvdragare och en Makita 24V skruvdragare. Och de är helt identiska, så när som på färgen och klistermärkena! Tydligen är detta med falska verktyg inte något tillfälligt, utan det är satt i system.
Vad tror ni om denna då?
Bygg & Verktyg | Handverktyg | Fil- & Slipverktyg - Bosch GWS 19-180, slutar: 2007-06-03 16:17
Bygg & Verktyg | Handverktyg | Fil- & Slipverktyg - Bosch GWS 19-180, slutar: 2007-06-03 16:17
Klart det inte är samma.gadeberg skrev:
Du har letat upp en GSW och den som är till salu är en GWS.
Sedan finns en sådan sak som årsmodeller också. Allt som är till salu behöver inte vara av 2007 års modell.
Kul att ni uppmärksammar ett problem men låt det inte bli en hetsjakt på allt ni inte känner igen.
Mvh
Du har rätt i att det inte får bli någon hetsjakt, och det är viktigt att man ifrågasätter och inte anklagar i första ledet. Som sagt så finns det ju ofta andra modeller i andra länder, vilket man snabbt ser om man tex bläddrar i boschs katalog o ser alla modeller som inte är till salu i Sverige.somelvis skrev:
Angående modellbeteckning så sägs det att modeller på tradera är en GSW. Detta har jag aldrig hört talas om skall finnas hos bosch. Däremot finns det gott om GWS.
För att kolla googlade jag på "Bosch GSW", första sidan var följande:
Bosch GSW 21-180 HV Szlifierka k±towa od 579.00z³ - Porównanie cen w 2 sklepach na Skapiec.pl
Där det skulle finnas en GSW 21-180, men om man tittade på bilden och förstorade upp den så syntes det att det var en GWS, och att man skrivit fel i rubriken.
Söker man på uttrycket "bosch gsw" får man 251 träffar. På "bosch gws" får man 113.000.
Jag är mycket tveksam till äktheten på maskinen på tradera.
Det är ju för dummt för att vara sant! att ha med båda samtidigt.andersmc skrev:
Jag har mailat han med Makita och bosch skruvdragare. Jag skrev att de var likadana och att där inte finns såna hos varken Bosch eller Makita. Här är svaret:
"Hej..Tråkigt att behöva svara så här men kanske kan jag köpt dom i Tyskland..Så jag tror att du kanske har helt fel.."
mvh
Kent
"Hej..Tråkigt att behöva svara så här men kanske kan jag köpt dom i Tyskland..Så jag tror att du kanske har helt fel.."
mvh
Kent
Moderator
· Stockholm
· 52 915 inlägg
Snarare på någon strand i Italien eller så, ligger väl i samma låda som alla Rolex klockorna...screamin-daemon skrev:
Usch ja, jag blir mest nervös över att jag för bara ett år sedan säkert kunde gått på någon av de här grejerna, givetvis hade man väl märkt skillnaden, men jag hade absolut inte kunnat se den, så man förstår att det finns en "marknad" för den här typen av skojeri...
De två 24-voltarna är ju en riktig klassiker. Att han inte ger sig på att måla hockeymasker eller nåt istället, då kunde han tjäna pengar på sin talang...
De två 24-voltarna är ju en riktig klassiker. Att han inte ger sig på att måla hockeymasker eller nåt istället, då kunde han tjäna pengar på sin talang...
Men den ser ju faktiskt äkta ut.Daniel_N skrev:
Ett litet tips för att känna igen junkmaskiner som påstår sig vara proffsdito är att kolla och känna på kabeln. Riktiga maskiner gjorda för yrkesbruk har alltid en mjuk och följsam gummikabel. Junkmaskiner har alltid en billig stel plastkabel.
PS. På nätanslutna maskiner alltså, inte batteridrivna... DS