358 856 läst · 2 168 svar
359k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Märkligt att jag som skickade första mailet till Blocket INTE fått svar...blir ju lite ledsen i ögat!
Har läst någonstans att Blocket och polisen samarbetar för att hitta stöldgods och skattemyndigheten har tydligen också koll för att hitta svarthandlare.
Varumärkesintrång kanske är nästa grej att ta upp? OM nu denne kille är en skurk som klistrar lappar lite hej vilt och kränger varor för förtjänstens skull så borde ju skattemyndigheten vara intresserad även de.
Har läst någonstans att Blocket och polisen samarbetar för att hitta stöldgods och skattemyndigheten har tydligen också koll för att hitta svarthandlare.
Varumärkesintrång kanske är nästa grej att ta upp? OM nu denne kille är en skurk som klistrar lappar lite hej vilt och kränger varor för förtjänstens skull så borde ju skattemyndigheten vara intresserad även de.
Bra Jobbat!!!
Men denna är kvar. Bosch verktyg
Den är lite fulare, för där använder man bosch egna produktnummer.
Undrar vad detta kan vara? Har ej fått något svar. Jag var intresserad och bad om bild, men han har ej svarat. Bosch GSR 12 VE-2
Men denna är kvar. Bosch verktyg
Den är lite fulare, för där använder man bosch egna produktnummer.
Undrar vad detta kan vara? Har ej fått något svar. Jag var intresserad och bad om bild, men han har ej svarat. Bosch GSR 12 VE-2
Skruvdragaren i annonsen ser ju exakt likadan ut som den som försvann (En AlphaTools).Benny_P skrev:
Den är ju bara för bra. Den har Bosch namn för en 18 V-maskin men batteriet är på 20,4 V ) Kanske tom Blocket förstår att det är något fel där.Martin_Blomberg skrev:
Dessutom har den annonsören alla signalement för en bluffare - kontantkort och lånad mejl. Den förste annonsören stod faktiskt med namn och adress kopplat till telnr, och mejl. Nästan så jag undrar om han själv var lurad.
Blockets svar var väl väntat. Gör jobbet gratis åt oss, vi bryr oss inte nämnvärt! Såg att Blocket gör reklam för att tillverkare som tex Bosch kan få förmånen att granska annonser åt Blocket och göra anmälan för att undvika varumärkesintrång. Nästan übersmart av Blocket - Vi tar hand om kosingen så får ni andra städa efter oss.
---
Från Blockets sida:
När du säljer...
Det är inte tillåtet att sälja piratkopior eller förfalskningar av märkesprodukter på blocket.se.
Den som felaktigt intygar att en piratkopia är äkta kan göra sig skyldig till bedrägeribrott. Den som säljer sådana olagliga varor kan göra sig skyldig till häleri som är straffbart.
Kontrollera alltid varans äkthet innan du säljer den som märkesvara på blocket.se.
Du kan anmäla misstänkta förfalskningar till blocket.se här. Om du har köpt en originalvara som visar sig vara en kopia skall du anmäla det till polisen.
Du som är varumärkesägare kan delta i Blockets program mot förfalskningar och piratkopior.
Skicka den till: The Best of Blocket - Roliga Blocketannonser - www.bestofblocket.seyens skrev:
MEN, vilken skön site, hahahaMartin_Blomberg skrev:
Nu har jag att göra hela dagen... och jag skrattar redan nu, så jag nästan gråter...
Nu blir jag nästan sugen på att lägga in en annons bara för att se om man kan klassa in sig dit ...
3.5 Euro x9.20 =32,20se38005 skrev:
Frakt 6,90 Euro= 63,50
Alles zusammen 95.70.
Vete sjutton om det var så bra affär på en begagnad Alpha Tools.....
Ser ut som om dessa fake-bosch har kommit till tradera också:
Bygg & Verktyg | Elhandverktyg | Slipmaskiner - Helt ny Bosch Proffs Vinkelslip .Nypris: ca 1500:-, slutar: 2007-03-26 21:29
säljer en 10-125 vinkelslip på 1400W...Jag är ganska säker på att 10:an i modellbeteckningen betyder att den är på 1000W. Vad säger ni andra, är det fake eller?
Bygg & Verktyg | Elhandverktyg | Slipmaskiner - Helt ny Bosch Proffs Vinkelslip .Nypris: ca 1500:-, slutar: 2007-03-26 21:29
säljer en 10-125 vinkelslip på 1400W...Jag är ganska säker på att 10:an i modellbeteckningen betyder att den är på 1000W. Vad säger ni andra, är det fake eller?
Om du tycker den är skum kan du ju kolla på säljarens övriga auktioner. Gärna hans "makita"Daniel_N skrev:Ser ut som om dessa fake-bosch har kommit till tradera också:
Bygg & Verktyg | Elhandverktyg | Slipmaskiner - Helt ny Bosch Proffs Vinkelslip .Nypris: ca 1500:-,*slutar:*2007-03-26 21:29
Bygg & Verktyg | Elhandverktyg | Slipmaskiner - Helt Ny Makita Vinkelslip 1200W ,*slutar:*2007-03-26 21:42
Bygg & Verktyg | Elhandverktyg | Slipmaskiner - Helt Ny Makita Vinkelslip 1200W ,*slutar:*2007-03-26 21:42
Mvh
Kent