Bussade även abusen på honom, ju fler desto bättre! Bort med skojarna!

R
fy f-n vad jag har svårt för folk som försöker få ut såpass mycket för en kopia när dom själva vet om att det är kopior.

Har ju svårt att tänka mig att säljaren av varan inte fattar att det är kopior när han tom säger att man kan jämför med co/jula men att det inte är samma effekt fast det är samma betäckning på maskinerna.

USCH! Borde nästan vara olagligt så att man får vite eller nått för bedrägeri.

Hmm, det _är_ olagligt i allra högsta grad, däremot så blir det inga viten utan troligen enbart dagsböter.
Tyvärr svarade inte idioten när jag ringde honom, tänkte lägga en order via Blockets betalgaranti så att polisen kunde få tag i hans bankkonto lättare.

/Kent

Jag tror den är äkta, dock har den ju några år på nacken...

R
Bosch hade faktiskt en jubileumsmodell år 2000 så den är med största sannolikhet äkta.

Jo jag vet att de hade en jubileumsmodell, men alla modeller som jag såg hade "väsk hadtag"
nåja det äv väl ingen dålig maskin i vilket fall.

• 2000.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OT: den sista där var ju spännande, ser ut som en 85:a som är ombyggd till ett strykjärn från en limpa... är den så stor som den ser ut måste det vara ett riktigt monster... :)

Det verkar ju onekligen vara samma modell. Bosch GST135 finns åtminstone i både "limp"- och "handväske"-modell. De heter CE respektive BCE. Jag tycker nästan det verkar som om bygelmodellen (BCE) är snäppet vanligare i t.ex. Tyskland.

Raketforskaren skrev:
Det verkar ju onekligen vara samma modell. Bosch GST135 finns åtminstone i både "limp"- och "handväske"-modell. De heter CE respektive BCE. Jag tycker nästan det verkar som om bygelmodellen (BCE) är snäppet vanligare i t.ex. Tyskland.
Ok, därav inga träffar på svenska sidor, men på utlänska. plus att den är äldre givetvis.
Tack för svaren.

Bosch GST75 som är en "väskmodell" av 85'an säljs inte i Sverige enligt Bosch's hemsida men Harald Nyborg säljer den faktiskt.

/Kent

Mikael_L
Jag håller med tidigare skrivare om att det kan slå ganska fel om vi skriver fuskare i den här tråden så fort vi ser en maskin som är av okänt utseende. Dessutom resulterar det knappast i någon förändring av denna verksamhet.

Det känns som att försöka lobba in en hyfsat stor artikel om problemet i kvällstidningarna skulle vara effektivare, då bleve svensson kanske lite försiktigare då han köper på t.ex. blocket.

Nu under sommarhalvåret måste tidningarna anse vara bästa tiden för en sådan artikel och nån dag med nyhetstorka kan det t.o.m få förstasidesplats.

En idé (som jag fräckt stal från en tidigare trådskrivare :) )

Rund_skruvad skrev:
När jag kollade tradera hittade jag denna annon:
Bygg & Verktyg | Elhandverktyg | Sågar - Sticksåg,*slutar:*2007-07-30 18:35

Jag tycker den liknar en sliten 85:a och när jag kolla hitta jag inget på svenska sidor men på utlänska sidor hittade jag maskinen, men såg inte alls lika dan ut.
Efter som jag inte är säker frågar jag innan jag anmäler.
den är 100% äkta , jag har haft ett par st sådana...

Jag håller till viss del med Mikael_L, men samtidigt så är detta forum en utmärkt plats att få hjälp att kolla upp eventuella maskiner man inte känner igen. Hade det funnits ett sånt här forum som var obligatoriskt för alla som handlar på blocket hade lycksökarna kunna hälsa hem...

Någon som vet något mer om denna modell, ser lite konstig ut, men den kanske bara aldrig har funnit i Sverige?

http://www.tradera.com/Ny_Makita_skruvdragare_24v-auktion-46524669

Mailade säljaren angående vilken modell det var, och det skulle vara en Makita 6216DWDE och 20,4V inte 24V som det stod i annonsen.

Söker man här: http://www.premierbatteries.com.au/sm/p_tools/Makita/BCM-1220/BCM-1220.htm Så är ersättningsbatteriet som passar Makita 6216 ett 12V batteri. Hittar inte heller någon bild på googles bildsök på någon 20,4V 6216.

Verkar skumt....Eller?

//Daniel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.