Underbart, då kan jag beställa hem lite makita märken och klistra på biltema prylarna för att sedan sälja det dyrt på tradera..... :rolleyes: Typ som andra gör.

Nä jag skoja bara, men någon kanske gör det.

raveper skrev:
Vad grundar du det på. Att han betalat 4000kr för dem eller?
snarare pga att dom är använda, till och med slitna. Har dock svårt att tro att han betalat 4' för dom, kanske fick han veta när han köpte dom billigt ur en baklucka på en parkering att nypriset var 4'kr. Om han säljer dom med vetskapen att dom är oäkta eller inte vet jag inte, jag bara gissar att han KANSKE köpte dom i tron att dom var äkta men att han gjorde en super-deal.

Den ser ut att vara original om man jämför med bilderna från Google. Dock är fläkthålen litelite annorlunda samt chucken har räfflor. Sen är det plastlådans "gångjärn" som ser tveksamt ut.
Och så många medföljande hammarborrar/spetsar.
Men jag är inte 100 på att det verkligen är en kopia. Vad är det som får dig att reagera utöver det jag beskrev?

Mikael_L
Ja den där var klurig! :x

Skillnader jag kan se från bilder på nätet på en äkta makita 4500 är:
Annat antal ventilationshål bakom väljarvredet.
2 st ventilationsslitsar framför vredet som saknas på äkta vara.
Räfflor och lite annan form på chucken.
Leveransbeskrivningen är att två sidohandtag medföljer, dessa saknas på denna nya makita.
Jag tycker mig även ana att det är en lite annan form på motorhuset.

Jag är absolut inte så kaxig att jag avfärdar denna som en fake, men själv skulle jag inte våga bjuda.

Jag tycker den maskinen har lite samma känsla som dom där makita skruvdragarna som har ploppat upp här och där som absolut är fejk....

Lådans gångjärn och bruken med det röda locket (antagligen fett) får mej att tvivla, luktar lite kinaskit.

Fästet till sadden brukar ha ett annat fäste, sedan brukar väl "avtryckaren" vara blå på makita och inte gul?

Plagiat.. Har själv en ganska ny Makita borrhammare (visserligen av annan modell). Makita-märket är inte påklistrat utan är gjutet i plasten i relief (som det väl ska vara på en äkta Makita?) och väskan har riktiga gångjärn.

Nej visst är det en kopia.

Men denna gången så har dom ju faktiskt försökt att få kopian att likna originalet, istället för att klistra på lite märken på en best tools maskin typ......

Trist för dom som går på bluffen dock.

Anmälde annonsen igår, men det kanske dröjer ett tag innan den försvinner och det krävs väl troligtvis att fler anmäler den.

Nu är den borttagen. d^_^b

Undrar om inte Tradera är lite mer noga nu när det har kommit upp i ljuset att det säljs mycket stöldgods mm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.