Ja jag har många blå Bosch maskiner men ingen med några svarta delar.

J.B. skrev:
Ja jag har många blå Bosch maskiner men ingen med några svarta delar.
Säljs bla i Argentina av någon konstig anledning, själv sett detta minst vid 2 tillfällen.
Även så har visst vissa test ex svarta eller röda(!) detaljer, ev även sådant som är tänkt att re-brandas till typ Wurth.

Mao, maskinen kan vara helt ok.... det kan vara ett fake...

Mikael_L
Fast så vitt jag ser på de två bilderna skiljer det ju lite mer än svarta detaljer, är inte växelhuset helt annorlunda?

vojma skrev:
Här är en liten fuling:

[länk]

Han anger att det är en RFE-modell, alltså inklusive 2 batterier och laddare. Även priset på prisjakt som han skärmdumpat hänvisar till RFE. Dock så visar han inga batterier på sina egna bilder och nämner inte heller i texten att inga batterier ingår.
Verkar även lite skumt då säljaren och
Fairprice(250) verkar köpa och sälja maskiner till varandra. Eventuellt lite budgivningsfusk.

vojma skrev:
Här är en liten fuling:

[länk]

Han anger att det är en RFE-modell, alltså inklusive 2 batterier och laddare. Även priset på prisjakt som han skärmdumpat hänvisar till RFE. Dock så visar han inga batterier på sina egna bilder och nämner inte heller i texten att inga batterier ingår.
Har köpt spikpistol av honom tidigare. Helt OK, allt skickas från US.
Han krabbar dock lite med beteckningarna... min picka skulle haft krok o låda enl beteckningen.

Påpekade detta efter jag fått pistolen och fick pengar tillbaka. Verkar som han även står för tull/moms om man skulle åka på detta.d^_^b

Har köpt spikpistol av honom tidigare. Helt OK, allt skickas från US.
Han krabbar dock lite med beteckningarna... min picka skulle haft krok o låda enl beteckningen.

Påpekade detta efter jag fått pistolen och fick pengar tillbaka. Verkar som han även står för tull/moms om man skulle åka på detta.d^_^b
Blir nyfiken på moms/tullproblemet. Hur vet du att han står för det? Klart intressant säljare i så fall. Det är ju det som håller tillbaka köplusten från staterna.

MasMats skrev:
Blir nyfiken på moms/tullproblemet. Hur vet du att han står för det? Klart intressant säljare i så fall. Det är ju det som håller tillbaka köplusten från staterna.
När jag beställde maj/juni så skrev han i annonsen att man skulle kontakta honom om man åkte på momsen och inte skriva neg feedback.

Hade folk åkt dit på momsen så hade han inte haft så mycket positiv feedback, men man måste lusläsa annonsen o se på bilderna vad man får.
Jag köpte recond och det framkom tydligt i annonsen då iaf.

Men som sagt, det var ju nästan ett helt år sedan jag beställde, men jag skulle nog gärna beställa igen och han ligger som "sparad" säljare.

Tack. Det låter lovande. Ska lägga honom på "hyllan".

MasMats skrev:
Tack. Det låter lovande. Ska lägga honom på "hyllan".
Se bara upp med batterimaskiner. Räkna med amerikansk laddare samt att det kan vara NiCd batterier då dom fortfarande säljs i USA, om för Festool. Osäker...fråga
Insåg just att jag faktiskt köpt 2 spikpistoler av honom, både 16g o 18g och båda var läskigt billiga inkl frakt o kom levererade i kartong och bubbelplast.

Skulle vara försiktig med att handla från denna Milkcow På tradera,

Har haft massor med tvådagars annonser ute nu verkar vara samma grejer som säljs flera gånger.

Hallå
När man kikar på alla annonser över tid så märker jag att ca 50 % av alla annonser läggs ut av 5-10 olika säljare.

I min värld är det lite misstänksamt att ständigt ha ett 20-tal proffsmaskiner ute till försäljning samtidigt. Knappast en garagerensning.

Finns det någon rimlig förklaring annat än att det är stöldgods?

/Jacob

Mikael_L
Ja passa er för att köpa billigt på tradera, då står ni snart i domstolen och blir dömda för häleri: :O
http://svt.se/2.22620/1.2338546/kopte_stulna_varor_pa_tradera-_i_dag_startar_rattegangen
Kolla gärna videoklippet också.
Eller hitta hela klippet på svt's sida där ngn expert efter kommenterar rättsläget.

Jag sålde nya tvåpoliga automatsäkringar på tradera som bara blev ett bud på, de gick för endast 9:-
De köparna borde aldrig ha genomfört affären, för i rättegång skulle det blivit åtal för häleriförseelse då dom "borde ha förstått att säkringar som kostar över 100:- inte går att köpa för 9:-". :x

Jakethesnake skrev:
Hallå
När man kikar på alla annonser över tid så märker jag att ca 50 % av alla annonser läggs ut av 5-10 olika säljare.

I min värld är det lite misstänksamt att ständigt ha ett 20-tal proffsmaskiner ute till försäljning samtidigt. Knappast en garagerensning.

/Jacob
Ja, importsaker, iom att mycket säljs med UK-laddare.

Jakethesnake skrev:
Hallå

/Jacob
Eftersom maskiner finns billigare i andra länder, finns det ingen möjlighet att säga att det är stöldgods för att de säljs i Sverige. Det säger att det är en aktiv person, som troligen inte säljer bara sina egna varor, och mer säger det inte.

--- Mats ---

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.