Meddelade säljaren att maskinen var fejk.
fick svar.

Hej!

Jag säljer ingen skräp utan min skruvdragare är orginal, om du inte tror kom hit och titta själv på skruvdragare.
Varför vill jag inte skicka varan p.g.a för första, jag har tyvärr ingen lust att skicka den, för andra, jag vill visa köpare att varan funkar som det ska.
Jag vill inte skicka varan och sedan ångrar köpare och vill ha lämna tillbaka den som har hänt med mig förut. Jag vet inte om du förstår mig vad jag menar.
Du kan inte anmäla mig till tradera om du inte har sett varan om den var en kopia som du tror. Vet du att jag köpte varan för nästan 2000kr från blocket av en svensk man,tror du att han sålde en kopia till mig för 2000kr. Är du snäll bedöma inte folk som du inte har sett deras varan.

Stackarn, verkar som han tror att det inte är en kopia.

För övrigt brukar köpt vara köpt på Tradera.. ingen ångertid där.

FredrikR skrev:
Stackarn, verkar som han tror att det inte är en kopia.

För övrigt brukar köpt vara köpt på Tradera.. ingen ångertid där.
Alternativt är han duktig på att hålla sig i god tro trots att han tidigare drabbats av den typ av missförstånd som kan uppstå om någon tror det är en kopia. :D

---Mats ---

Den här killen, ja eller tjejen, har tidigare gjort fyra affärer på tradera varav två med positiva omdömen och två negativa. Dom negativa omdömena har personen fått pga. att personen vägrat sälja för att det vinnande budet varit för lågt. (det strider mot traderas regler)
Jag gissar att personens konto ryker om annonsen blir anmäld.

Success! "Boschdragaren" är ett minne blott på Tradera!

Nu väntar jag med spänning tills den dyker upp som en DeWalt!

AnneFi
man får väl känna sig blåst... Verkar som att vi blivit lurade vid köp av "makita".
känns det för billigt för att vara sant så är det väl förmodligen det också.

Vad blev du blåst på?

AnneFi
Köpte makita skruvdragare billigt. Luktar bränt när man använder den :(

AnneFi skrev:
Köpte makita skruvdragare billigt. Luktar bränt när man använder den :(
Är den ny så är det inte så märkligt, många maskiner luktar lite åt "bränd plast"-hållet när de är helt nya. Lägg upp en bild på maskinen så kan vi säkert lösa frågan om det är en kopia.

AnneFi
Hundra på att vi är blåsta. Borrmaskin var det visst
d79e26b3.jpg

Definitivt ja.

Ja det är tyvärr inte en äkta. :(

Ja, det är tyvärr en kopia. Från Tradera?

Daniel_N skrev:
Ja, det är tyvärr en kopia. Från Tradera?
Det är ju en kinadragare som någon klistrat Makita på, inte ens en kopia.q(;^;)p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.