raveper skrev:
Från:Max Karlsson (kanske12@hotmail.com)

det är bara dom ny sakerna , då jag sliper fota alla saker du kan ju ta i kontakt med dom jag har sålt varor till fråga om dom är nöjda

Detta svar fick jag när jag frågade säljare emma63_63
varför bilderna på objekten kom från andra sidor på nätet.
Stämmer ju dåligt när många av de bevisat stulna bilderna är på begagnade saker. T.ex.:

http://www.tradera.com/hilti-gips--auktion_301811_126335346
http://www.tradera.com/hilti-Diamantborrmaskin-auktion_301811_126334511
http://www.tradera.com/hilti-bilmaskin-auktion_301811_126333366

Nu har hon bombarderat Tradera med nya Makitamaskiner.... Och jag som är sugen på en spikpistol, men det är inte värt att chansa.

Bara 20 Emma i Arlöv enligt hitta.se. Ingen Max Karlsson. Nästan läge att ringa 20 samtal för att kolla att det inte är en Emma i Arlöv som blivit totalt uppsnurrad....

Makalöst med Makita maskiner Emma_63 lagt ut. Men om hon inte vill att man kommer och hämtar hemma eller på nått företag pga inbrott så borde det väl funka att föreslå att mötas på parkeringen till nått köpcenter eller något liknande. Blir ju då tryggare för båda.

Kanske inte så troligt, men skulle det inte kunna vara så att hon hittat ett billigt ställe att köpa dem (direkt från fabrik?).
Fast då verkar det ju inte så smart att lägga ut mängder med samma produkt.
Att hon knappt skriver något om dem och att alla är inlagda med så kort intervall att hon hinner få in alla pengar innan någon hinner klaga tycker jag är varningssignaler.
Lite roligt att bland alla maskiner finns en begagnad länspump som om jag inte missminner mig saknar inbrottstexten.
Om någon kontaktar säljaren med intresse av att köpa så kan man ju påpeka att man är orolig över att det är fejk och vilja ha postförskott eller betala i efterskott.

Problemet är ju nu löst eftersom annonserna är borta :)

Skulle vara intressant att veta varför annonserna försvann. Tyder ju ännu mer att det var något konstigt med dom. Låg ju ute massor med fina saker. Flera Hitachi kap/gering sågar.

emma63_63 finns ej längre kvar på tradera. Bra jobbat allihopa.

Känns ännu mer klart närhon inte finns att det var fusk. Känns bra nu:)

Tradera stängde hennes konto alltså, inget hon (eller den som snott hennes konto) själv begärt.

Kan ju vara så att ägaren till kontot anade oråd och kontaktade Tradera. Men det var ändå ganska väntat med tanke på dessa ofantliga mängder av utlagda auktioner på så kort tid och dessutom i samma kategori. Bedragaren hade förmodligen klarat sig bättre om det var i olika kategorier.

End skrev:
Bedragaren hade förmodligen klarat sig bättre om det var i olika kategorier.

Och utan den här trådens existens.

Felpost!!!

Redigerat:
Fluxor skrev:
[länk]

En konstig Bosch!

Tur att bluffmakaren stavat fel i annonsens rubrik...
Ja det är ju samma maskin som sålts som makita också!

• bos4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • mak21.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.