Den kan man ju inte klaga på. Utger sig inte för att vara Makita...
Helt klart prisvärd jämnfört med den vanliga resarvationen på 2400:- på dessa kitten ;)

Engelsk laddare verkar följa med.

Svaret frånsäljaren gör mig ju lite fundersam ändå.

"vad är makita för kina skräp då,som denna är "kopia på.har inte hört om nå´t "makita,,är det nå´t fel,,?
jag tog den i byte mot ett jobb jag gjorde åt en gubbe här då han inte hade pengar,han sa att den kosta så,,inte för du har med Det å göra,
men det är sanning,har själv dock inte användning för nå´n så´n,(dessutom är jag atbetslös å är ensamståendes med fyra småttingar här så man måste Tyvärr sälja det mesta man har för å få det att gå ihop)!
eller så kan jag ljuga å säga att jag handlat på biltema å skrapat av deras logo,,då de ju har kopior på de mesta av grejer som förekommer här i världen,eller?!
jag vet inte "

OT: Om personen skriver sina ansökningshandlingar med samma språkhantering och klarhet som det där svaret, så kan man ju inte klandra arbetsgivarna för att de väljer någon annan...

Det är inte kopior, helt enkelt billiga maskiner som brukar märkas
med makitas logga, så kallad varumärkesstöld.

dunken:
Jag har inte sett LXT-kiten eller maskinerna som pirat/ommärka någonstans änsålänge. Dock är säkert 80% desa nya kitt på tradera sidoimport från USA, med 110V laddare. (precis som detta är)

dunken skrev:
Hej alla

Satt o tittade i denna tråden , hittade detta på tradera

[länk]

Hur har man koll på om det är "pirat" ?
Förmodar att priset lär sticka iväg på sakerna , men är det original måntro ?
Amerikansk laddare följer med så inte gjort för .se marknaden ?
Tror inte att det är "pirat" utan snarare ngn som importerat/beställt från USA - Vill man så kompletterar man med en ny laddare eller en konverter som anges i annonsen.
Ser ju onekligen ut som "äkta vara" på bilder postade iaf.

Inte ens nära de kopior som cirkulerar - Både sett annonser och använt en Makita kopia och det är verkligen smäck om något.

Redigerat:
Då får man kanske vara med o lägga ett bud , alltid bra att ha lite nya verktyg. Fast tanten inte håller med om det :)

dunken skrev:
Då får man kanske vara med o lägga ett bud , alltid bra att ha lite nya verktyg. Fast tanten inte håller med om det :)
Därför man ska ha separata konton! Min säger att hon struntar i vad jag gör med mina pengar så länge jag betalar det jag ska i hushållet - Där klipper man det inte kort! d^_^b

Vi säger väl inget när dom handlar gardiner o krukor o allt annat som samlas i garaget sen , :) Rättvisa ska finnas i alla hushåll :)

Killen med Makitakittet försöker även prångla ut amerikanska Festool C12-kit med jämna mellanrum. Typisk automatöversatt text och väldigt vag notis om att det endast medföljer amerikansk laddare. I Festoolfallet nämns det inte att det är amerikanska prylar som därmed endast har NiCd-accar och dessutom endast på 1,5Ah. Mycket möjligt att säljaren är helt OK och levererar som utlovat men lite missvisande tycker jag ändå det är.

Jag har köpt av han med "Makitakittet" och den grejen jag köpte kom direkt från staterna. Konversationen var på engelska . Så chansen finns ju att säljaren befinner sig i staterna .

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.