46 528 läst · 125 svar
47k läst
125 svar
Varning för det vidriga företaget "Saveenergy"!
Inkasso innebär absolut inga betalningsanmärkningar, det är bara ett tomt hot som är tänkt att få folk att betala. Bestrider du en faktura kan du aldrig få en betalningsanmärkning förrän ärendet avgjorts via rättslig prövning och du fortsatt ändå inte betalar.J jornil01 skrev:
Och det är inte inkassobolag utan kronofogden som kan ge betalningsanmärkning.
de har bara en i styrelsen verkar vara en målvakt men kontakta gärna huvudet istf arslet
https://www.allabolag.se/befattningshavare/ann-mari-johansson/24c74c8fbf44404cb96cce39144662cf
Styrelsesuppleanten avgick i början på månaden
Ljungdahl, Bengt Arne f. 1971
så styrelsen får nu inte teckna bolaget dvs bolagsverket bör kan nu agera
https://www.allabolag.se/befattningshavare/ann-mari-johansson/24c74c8fbf44404cb96cce39144662cf
Styrelsesuppleanten avgick i början på månaden
Ljungdahl, Bengt Arne f. 1971
så styrelsen får nu inte teckna bolaget dvs bolagsverket bör kan nu agera
Firmatecknare
- Firman tecknas av styrelsen
- Styrelsen ska bestå av 1 styrelseledamot och 1
- styrelsesuppleant.
ELantagonism skrev:Hej! Jag måste bara varna övriga husägare för detta bluffbolag som benämner sig själva Saveenergy! Ett mindre seriöst företag går nog inte att hitta ute på marknaden. Det här kommer jag ta vidare till konsumentverket.
Det här är min berättelse:
Jag skickade ut offertförfrågan till div företag för att byta vår luft-luftvärmepump som sett bättre dagar.
Fick kontakt med deras försäljare Hans från bolaget Saveenergy, verkade trevlig och seriös i telefon, som skickade lite olika offerts. Jag jämförde deras priser med andra bolag för dem pumparna jag var intresserad av, och då priserna var inom samma rang samt att detta bolag kunde komma rätt snabbt så valde jag att gå vidare med dem.
För det första - så fick jag ingen info om att pumpen skulle skickas direkt till mig via postnord - lite drygt då postnord inte lät mig välja en tid och dag för att ta emot paketet, men det löste sig till slut. Fine, inget stort bekymmer liksom.
Av deras kundservice fick jag ett random datum och tid som de skulle komma förbi för själva installationen. Då jag arbetar som läkare inom en jourtung specialitet, och inte kunde ta ledigt eller såklart inte ville ”sjukskriva” mig för att få pumpen utbytt, påpekade jag detta till deras kundservice i mejl - jag gav dem istället olika förslag på datum och tider som skulle kunna passa mig bättre och se om dem kunde just dessa föreslagna dagar.
Vi kommer överens om ett datum och tid ett par veckor framför som passade. Den dagen närmar sig, och kvällen innan smsar deras tekniker mig att han är sjuk och inte kan komma. Förståeligt.
Kundservice ger mig en ny random tid veckan därpå, då jag självklart jobbar. Försöker ringa kundservice för att boka om (avbokar man inte minst 48h innan får man en faktura). Kommer aldrig fram till kundtjänst. Skickar ett irriterat mejl och föreslår nya tider.
Dem hör av sig ett par dagar därpå med en av tiderna som jag föreslog. Den dagen och tiden närmar sig, kundservice avbokar från ingenstans och ger mig åter en ny tid och dag SOM INTE PASSAR. Nu börjar jag bli riktigt irriterad, särskilt då jag försöker nå dem via telefon men aldrig kopplas fram.
Bestämmer mig för att ge dem en sista chans, vi hittar ett datum då jag är ledig och jag väntar, med tålamod.
Den dagen kommer, och så här är det: Du får ett sms om att hantverkaren kommer mellan 08-12 för att påbörja arbetet, mer än så vet du inte. Klockan hinner bli 12 utan att någon har dykt upp. Ingen som ringt, smsat eller knackat på öht. Kontaktar deras kundservice, som såklart inte svarar.
Ett par dagar därpå kommer en faktura på 800 kronor då dem påstår att jag inte varit hemma när dem knackade på, vilket är en vidrig lögn. Det roliga är att jag också har en kamera utanför huvudentrén och så fort något rör sig så får jag en notis samt så filmar kameran. Ingen har vistats där mellan 08-12.
Så här har ni det. Akta er för detta äckliga företag. Kommer definitivt inte betala fakturan och anmäla dem på alla möjliga sett som det går, för att inte fler husägare ska bli lurade på det här sättet
Hej,ELantagonism skrev:Hej! Jag måste bara varna övriga husägare för detta bluffbolag som benämner sig själva Saveenergy! Ett mindre seriöst företag går nog inte att hitta ute på marknaden. Det här kommer jag ta vidare till konsumentverket.
Det här är min berättelse:
Jag skickade ut offertförfrågan till div företag för att byta vår luft-luftvärmepump som sett bättre dagar.
Fick kontakt med deras försäljare Hans från bolaget Saveenergy, verkade trevlig och seriös i telefon, som skickade lite olika offerts. Jag jämförde deras priser med andra bolag för dem pumparna jag var intresserad av, och då priserna var inom samma rang samt att detta bolag kunde komma rätt snabbt så valde jag att gå vidare med dem.
För det första - så fick jag ingen info om att pumpen skulle skickas direkt till mig via postnord - lite drygt då postnord inte lät mig välja en tid och dag för att ta emot paketet, men det löste sig till slut. Fine, inget stort bekymmer liksom.
Av deras kundservice fick jag ett random datum och tid som de skulle komma förbi för själva installationen. Då jag arbetar som läkare inom en jourtung specialitet, och inte kunde ta ledigt eller såklart inte ville ”sjukskriva” mig för att få pumpen utbytt, påpekade jag detta till deras kundservice i mejl - jag gav dem istället olika förslag på datum och tider som skulle kunna passa mig bättre och se om dem kunde just dessa föreslagna dagar.
Vi kommer överens om ett datum och tid ett par veckor framför som passade. Den dagen närmar sig, och kvällen innan smsar deras tekniker mig att han är sjuk och inte kan komma. Förståeligt.
Kundservice ger mig en ny random tid veckan därpå, då jag självklart jobbar. Försöker ringa kundservice för att boka om (avbokar man inte minst 48h innan får man en faktura). Kommer aldrig fram till kundtjänst. Skickar ett irriterat mejl och föreslår nya tider.
Dem hör av sig ett par dagar därpå med en av tiderna som jag föreslog. Den dagen och tiden närmar sig, kundservice avbokar från ingenstans och ger mig åter en ny tid och dag SOM INTE PASSAR. Nu börjar jag bli riktigt irriterad, särskilt då jag försöker nå dem via telefon men aldrig kopplas fram.
Bestämmer mig för att ge dem en sista chans, vi hittar ett datum då jag är ledig och jag väntar, med tålamod.
Den dagen kommer, och så här är det: Du får ett sms om att hantverkaren kommer mellan 08-12 för att påbörja arbetet, mer än så vet du inte. Klockan hinner bli 12 utan att någon har dykt upp. Ingen som ringt, smsat eller knackat på öht. Kontaktar deras kundservice, som såklart inte svarar.
Ett par dagar därpå kommer en faktura på 800 kronor då dem påstår att jag inte varit hemma när dem knackade på, vilket är en vidrig lögn. Det roliga är att jag också har en kamera utanför huvudentrén och så fort något rör sig så får jag en notis samt så filmar kameran. Ingen har vistats där mellan 08-12.
Så här har ni det. Akta er för detta äckliga företag. Kommer definitivt inte betala fakturan och anmäla dem på alla möjliga sett som det går, för att inte fler husägare ska bli lurade på det här sättet.
ELantagonism skrev:Jag kan bara instämma med allt du beskriver. Jag har haft en exakt likadan situation. Efter att ha upplevt deras bristande service och nonchalans avbeställde jag allt och gick vidare med ett annat, mycket bättre företag. Jag har även bestridit fakturan och Allmänna reklamationsnämnden (ARN) har beslutat till min fördel. Jag kommer definitivt inte att betala en faktura som saknar grund. Låt tingsrätten avgöra. Om någon önskar bevis på hur dåligt och oseriöst detta företag är, är ni välkomna att kontakta mig.
Jag skulle vilja varna för detta företag då de har visat sig vara ytterst oseriösa. Trots att Allmänna reklamationsnämnden (ARN) har beslutat till min fördel, har företaget inte bara ignorerat deras beslut utan också underlåtit att svara på mina mejl. De är nu svartlistade och jag rekommenderar starkt att man undviker att ha något att göra med dem.
Medlem
· uppsalalän
· 7 inlägg
Tekniker har oxo gps som visar om de har varit därELantagonism skrev:Hej! Jag måste bara varna övriga husägare för detta bluffbolag som benämner sig själva Saveenergy! Ett mindre seriöst företag går nog inte att hitta ute på marknaden. Det här kommer jag ta vidare till konsumentverket.
Det här är min berättelse:
Jag skickade ut offertförfrågan till div företag för att byta vår luft-luftvärmepump som sett bättre dagar.
Fick kontakt med deras försäljare Hans från bolaget Saveenergy, verkade trevlig och seriös i telefon, som skickade lite olika offerts. Jag jämförde deras priser med andra bolag för dem pumparna jag var intresserad av, och då priserna var inom samma rang samt att detta bolag kunde komma rätt snabbt så valde jag att gå vidare med dem.
För det första - så fick jag ingen info om att pumpen skulle skickas direkt till mig via postnord - lite drygt då postnord inte lät mig välja en tid och dag för att ta emot paketet, men det löste sig till slut. Fine, inget stort bekymmer liksom.
Av deras kundservice fick jag ett random datum och tid som de skulle komma förbi för själva installationen. Då jag arbetar som läkare inom en jourtung specialitet, och inte kunde ta ledigt eller såklart inte ville ”sjukskriva” mig för att få pumpen utbytt, påpekade jag detta till deras kundservice i mejl - jag gav dem istället olika förslag på datum och tider som skulle kunna passa mig bättre och se om dem kunde just dessa föreslagna dagar.
Vi kommer överens om ett datum och tid ett par veckor framför som passade. Den dagen närmar sig, och kvällen innan smsar deras tekniker mig att han är sjuk och inte kan komma. Förståeligt.
Kundservice ger mig en ny random tid veckan därpå, då jag självklart jobbar. Försöker ringa kundservice för att boka om (avbokar man inte minst 48h innan får man en faktura). Kommer aldrig fram till kundtjänst. Skickar ett irriterat mejl och föreslår nya tider.
Dem hör av sig ett par dagar därpå med en av tiderna som jag föreslog. Den dagen och tiden närmar sig, kundservice avbokar från ingenstans och ger mig åter en ny tid och dag SOM INTE PASSAR. Nu börjar jag bli riktigt irriterad, särskilt då jag försöker nå dem via telefon men aldrig kopplas fram.
Bestämmer mig för att ge dem en sista chans, vi hittar ett datum då jag är ledig och jag väntar, med tålamod.
Den dagen kommer, och så här är det: Du får ett sms om att hantverkaren kommer mellan 08-12 för att påbörja arbetet, mer än så vet du inte. Klockan hinner bli 12 utan att någon har dykt upp. Ingen som ringt, smsat eller knackat på öht. Kontaktar deras kundservice, som såklart inte svarar.
Ett par dagar därpå kommer en faktura på 800 kronor då dem påstår att jag inte varit hemma när dem knackade på, vilket är en vidrig lögn. Det roliga är att jag också har en kamera utanför huvudentrén och så fort något rör sig så får jag en notis samt så filmar kameran. Ingen har vistats där mellan 08-12.
Så här har ni det. Akta er för detta äckliga företag. Kommer definitivt inte betala fakturan och anmäla dem på alla möjliga sett som det går, för att inte fler husägare ska bli lurade på det här sättet.
Liknande trådar
-
Varning för Nordiska Fönster (och i detta fallet dörrar)
Fönster & Dörrar -
Ny med eget avlopp, ska det se ut såhär? (Varning för bild)
Vatten & Avlopp -
Vad är det i toan för avlagring? (varning för toabild)
Badrum -
varning för mgo-byggskiva ...har ni hört det förut?
Byggnadsfysik -
Varning för Scan-Nord sp zoo - hur det kan gå när man anlitar en utländsk byggfirma
Referenser Hantverkare & Entreprenörer