Mats-S
T tergo skrev:
har man bauhauskortet så kan man tex låna släp gratis i 3 timma
Tar man en "Free Trailer" kan du ha släpet hela dagen.
https://freetrailer.com/se/

Free trailers släp står dessutom på affärscentrum och byggmarknader. Innan jag köpte eget släp körde jag ofta med Free Trailer, fungerade klockrent, inget strul och justa släp :)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
M MD11 skrev:
Fortsätt du med medlemskapet om du tycker det är bra. Inget som hindrar. Jag betalar hellre i kassan direkt. En dags sen betalning betraktar Resurs bank som att kunden önskar en betalningsfri månad till en VÄLDIGT ”generös” kostnad. Se TS exempel. Han skapade denna tråd för att visa på en risk. Valfritt att ta det till sig eller inte. Tack TS.
Absolut, men TS har ganska uppenbart missat att betala. Därav frustrationen och skrika sig hes med "bauhaus kortet är sämst" i högsta hugg.

Hade TS ringt resurs, förklarat läget i lugn ton så hade det förmodligen gått att få bort en del av avgifterna.

Använder man kortet på rätt sätt och gör rätt för sig så är detta kortet inget annorlunda mot vilket annat kreditkort som helst.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
B
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Jag köpte virke för 110 000 på mitt Bauhaus-kort tidigare i år. Jag gjorde det på deras medlemskväll och fick 10% på hela köpet. Dessutom fick jag bonuscheckar på flera tusen tillbaka som jag köpte mer virke för 😀 se till att ha koll på läget så går det bra!
Har du en kredit på över 100' ? Har för mig att jag fick någon standardnivå på 2000-: så jag kommer nog aldrig använda det...

Mats-S Mats-S skrev:
Tar man en "Free Trailer" kan du ha släpet hela dagen
Är det inte max fyra timmar som är "hyresfritt" och bara medför en "avgift"?

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Har precis samma erfarenhet. Handlade för 440kr i juli. Fick faktura när jag var bortrest. 9 dgr sen betalning. Fick betala totalt 770kr med pålagda räntor och administrationer. Ockrare är för lindrig benämning!

Alfredo Alfredo skrev:
Nej, Free trailer är ett dygn gratis.
Om man väljer att förboka så man har ett släp garanterat kostar det 49 spänn, annars om man litar på slumpen är noll kost.

B breakman skrev:
Har för mig att jag fick någon standardnivå på 2000-
Undrar vad de tycker det ska räcka till på ett byggvaruhus? 🤔

• Gilla
dhedberg
  • Laddar…
B
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar vad de tycker det ska räcka till på ett byggvaruhus? 🤔
Ja, det var det jag tänkte också...

Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.

Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Tittar man så står det Resurs uppe i högra hörnet på kortet....

Hur kan man skriva på ngt utan att ta reda på hur det betalas....🤔🤔🤥🤥

Mats-S
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jädrar, dom har ändrat villkoren, för 2 år sedan, innan jag hade eget släp, kunde man ha det hela dagen. Bra att du korrigerade mig här :)
https://freetrailer.com/se/priser/
Och dessutom har dom lagt på en reservationsavgift, det var gratis att boka tidigare.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
MultiMan
Olle Persson Olle Persson skrev:
Har precis samma erfarenhet. Handlade för 440kr i juli. Fick faktura när jag var bortrest. 9 dgr sen betalning. Fick betala totalt 770kr med pålagda räntor och administrationer. Ockrare är för lindrig benämning!
Glömde du telefonen hemma?

D Dilato skrev:
Nej, Free trailer är ett dygn gratis.
Det kanske var så tidigare?

Översikt över hyresavtal med gratis och betald period, onlinebokning och försäkring. Totalpris 147 SEK, inklusive moms 15.60 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Har ett kort från Bauhaus och är väldigt nöjd. Handlat mycket när jag byggde hus och alltid betalat med Bauhauskortet aldrig några problem med extra avgifter, dålig info etc. Tycker det fungerar kanon med Resurs bank som har bra information vad som gäller, deras app fungerar utan problem. Men problemet ligger väl att man inte tar reda på villkoren som gäller. När det gäller Bauhaus personals info kan det säkert variera mellan dom men det är så lätt att själv söka upp.

Summa 357 kr extra!

Tack för tipset! Exakt så ihärdiga var dom på mig när jag handlade sist. Inga problem, jag skulle tjäna tusenlappar på mina inköp ( som jag kunde registrera i efterhand upp till 3 månader ) som tur var kunde jag inte registrera mig just där och då pga att jag har en bedrägerispärr aktiverad.. lika väl det!

Nej absolut inte. Och jag betalar inte heller extra försäkring på maten i min kyl, tvn eller mobilen. Men bra att du varnar om någon får för sig att gå ner i det träsket ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.