63 566 läst · 300 svar
64k läst
300 svar
Varning för Bauhaus-kortet!
Sensmoralen är alltså: skaffa för f*n barn innan du börjar lukta illa!hjelmen1 skrev:
Nä, det brukar även gå bra att betala den innan förfallodagen.Alfredo skrev:
Jag förstår till viss del mika ms irritation. När alla räkningar kom som pappersbrev i postlådan var det ganska liten risk att man skulle missa en räkning eftersom man upptäckte direkt när förfallodagen inträffade.
Numera behöver man hålla koll på e-fakturor (logga in i banken ofta för att inte missa), appar, och i vissa fall logga in på en webbsida för att se om nästa kreditkortsfaktura finns att hämta. Jag kanske har missat någon ytterligare variant också.
Det har helt enkelt blivit krångligare.
Det är nog en och annan som blir stressad när det står en massa folk i kö till kassan, och därför inte läser igenom villkoren så noga. Sen glömmer man bort att göra det när man kommer hem. Missar i kommunikationen mellan kassapersonen och kunden kan antagligen inverka också.O [old rusty] skrev:
Om ingen som tackar ja till att skaffa ett Bauhauskort i kassan låter sig stressas utan lugnt och sansat läser igenom villkoren, och frågar noga om oklarheter, innan den tackar ja till kassapersonens erbjudande, så skulle det bli mindre irritation av den typ som TS har uppvisat.
Det är uppfostrande.R Robzon skrev:
Inte menar du väl att folk som gör som TS är närapå debila?R Robzon skrev:
Numera kan man blockera telefonnummer i sin telefon (åtminstone i en Androidtelefon). Till slut har man antagligen blockerat samtliga nummer som den förhatliga säljorganisationen har till sitt förfogande. När ett telefonnummer är blockerat går ingen ringsignal fram och man får ingen som helst indikation om att någon har ringt från det numret.Johan Gunverth skrev:
Mycket praktiskt.
Självklart gör jag det normalt. Och skulle jag av någon anledning inte göra det blir det ändå med mycket hög sannolikhet rätt.P pmd skrev:
För mig är det liten skillnad. Jag har normalt autobetalnining på e-fakturor. Nackdelen med e-fakturor är att jag måste skriva ut dessa själv. Jag föredrar att någon annan utför det arbetet.P pmd skrev:
Redigerat: