P pmd skrev:
Hade ni betalt då? Det tog väl inte många minuter att ta reda på det?
Vi utgick från att vi hade gjort det (därav att jag trodde fakturan var fejk) precis som det stod i beställningsbekräftelsen. Blev därför förvånad när det kom en påminnelsefaktura efter flera månader och då fick jag såklart ringa upp. Trodde ju oxå att detta skulle vara enkelt löst och att de kunde svara på det på kundtjänst. Man skulle betala vid uthämtningen sa dem o den som hämtade upp varorna sa att den inte betalat - därför trodde jag ju återigen på att det som stod på bekräftelsen stämde. De skulle återkomma vilket de inte gjorde förrän långt senare. Kass kundservice.
 
M Megaforce skrev:
SIBA sålde butiksverksamheten och andelarna i netonnet för att koncentrera sig på kreditverksamheten i Resurs bank som var den lönsammaste delen av siba-koncernen som omfattande butiker, kredit och fastigheter.
Sålde och sålde, familjen Bengtsson sålde till komplett men äger i sin tur 33% eller liknande av komplett och är där största enskilda ägare, Så nog är de i allra högsta grad involverade i Netonnet (och komplett)
 
A Annflo skrev:
Vi utgick från att vi hade gjort det (därav att jag trodde fakturan var fejk) precis som det stod i beställningsbekräftelsen. Blev därför förvånad när det kom en påminnelsefaktura efter flera månader och då fick jag såklart ringa upp. Trodde ju oxå att detta skulle vara enkelt löst och att de kunde svara på det på kundtjänst. Man skulle betala vid uthämtningen sa dem o den som hämtade upp varorna sa att den inte betalat - därför trodde jag ju återigen på att det som stod på bekräftelsen stämde. De skulle återkomma vilket de inte gjorde förrän långt senare. Kass kundservice.
Men hur kan man bara tro att en faktura är fejk utan att kontrollera? Men ni måste ju isf sett att pengarna blivit dragna från ett konto?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
stockholmsskärgård stockholmsskärgård skrev:
Har du blivit övertalad av en kassörska att skaffa ett Bauhaus-kort?

Kolla i så fall noga först hur betalningen kommer gå till.
Även om du "betalar med kortet" dras inte ditt köp automatiskt från något av dina bankonton.
Ditt köp blir kvar som en skuld till Resurs Bank.

Vi gjorde vårt första inköp med kortet förra månaden.
Vi var inte inbegripna i hur betalningen egentligen gick till men blev lugnade av Bauhaus personal att det var lätt.

Dock undrade vi när Bauhaus inte sedan hörde av sig med bekräftelse, saldobesked och instruktioner i sms/mail/postförsändelse. Som vi är vana att få från andra företag/banker.

Idag fick vi första meddelandet från dem. Och det var en påminnelse med extra förseningsdebitering.
Vi hade gjort ett köp på ett par tusen kr. Till detta hade de nu lagt till följande på vår skuld:

Administrationsavgift föreg månad 49 kr.
Administrationsavgift innevarande månad 49 kr.
Avg sen betalning 145 kr.
Ränta från inköpsdagen 64 kr.
Avdragsgill ränta innevarande månad 50 kr.
Summa 357 kr extra!

Rent juridiskt bör väl intentionen från ett så stort företag vara att kunden på ett enkelt sätt ska betala sin skuld, dvs förstå hur betalningen går till.
Här verkar det vara motsatsen - dvs Resurs Bank kan tjäna pengar på extra avgifter.

Mycket tråkigt. Vi är annars väldigt nöjda med Bauhaus.
MEN KOMMER ALDRIG MER ANVÄNDA BAUHAUS-KORTET.
Har exakt samma erfarenhet. Resurs bank borde alla undvika.
 
R Robzon skrev:
Jag skaffade ett Bauhaus-kort för att man fick en rejäl rabatt på första köpet, men den kassörskan varnade mig ordentligt för att missa betalningen eftersom förseningsavgifterna var drakoniska. Det var också enda gången jag använt det kortet. :p
Rena pajassvaret...🤣🤣
" Jag skippar för förseningsavgifterna är höga.."
Kanske bättre att ta tag i lvet och betala i tid...
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det inte rimligt att man behöver använda kortet för att få bonus? 🤔
Det viktiga borde väl vara att man handlar där, inte hur man betalar. Sedan är ju frågan vilka avbränningar och fördröjningar de har på olika betalsätt.
 
  • Gilla
Attitudeswe
  • Laddar…
P pmd skrev:
Sensmoralen är alltså: skaffa för f*n barn innan du börjar lukta illa!
Problemet är att hitta någon annan med intresse att bilda familj.
 
Attitudeswe
PellePalle PellePalle skrev:
Precis det hände oss, totalt ”förlorade” vi ca 1300 för att Bauhaus inte skiljer på information och reklam i sina mailutskick. Det var förklaringen jag fick, till slut, från kundtjänst när jag efterfrågade återbäringen som aldrig dök upp. Så se till att att acceptera reklamutskick annars får man inte heller mail om intjänad återbäring..😏 Mest irriterande var att höra kundtjänst säga ”ja jag kan se här att ni har 2 värdecheckar som inte lösts in”…😡
Samma hos Jula (fast man slippe ha ett kreditkort som bara funkar på ett ställe). Ingen info om att man fått bonuscheck.

Loggade in nu och ser att jag har 50kr som väntar, men brinner inne på nyårsafton...

Tackar vet jag kreditkort som ger 1.25% bonus överallt (som avdrag på fakturan) - blir ett par sköna tusenlappar per år...
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Tackar vet jag kreditkort som ger 1.25% bonus överallt (som avdrag på fakturan) - blir ett par sköna tusenlappar per år...
Hur mycket handlar du för per år? Jag skulle inte vara nära ett par tusenlappar i bonus.
 
Attitudeswe
N Niq skrev:
Hur mycket handlar du för per år? Jag skulle inte vara nära ett par tusenlappar i bonus.
1000kr/dag blir det väl som småbarnsfamilj på ställen där kortköp kan göras.
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
1000kr/dag blir det väl som småbarnsfamilj på ställen där kortköp kan göras.
Ok har aldrig varit nära sådana summor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.