816 869 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Törs man fråga hur din fortbildning löpte?Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Man måste inte skola sig till det, men det är en väg. Att inte klicka på okända länkar behöver man inte plugga på högskola för att lära sig, det kan man lära sig överallt, ändå gör de flesta det gång efter gång.M mickef skrev:
Jag kan väl säga som så att just den delen är inte något man lägger en massa tid.på. Det är mer teknikfrågor, men security awareness är en viktig del.
Nu läser inte alla säkerhetsinriktning, men att inte klicka på okända länkar borde inte vara något som överraskar någon som pluggat datateknik, det borde inte överraska någon.
Jag tror att din slutsats gäller, även för oss som inte pluggat datateknik.Fairlane skrev:Man måste inte skola sig till det, men det är en väg. Att inte klicka på okända länkar behöver man inte plugga på högskola för att lära sig, det kan man lära sig överallt, ändå gör de flesta det gång efter gång.
Jag kan väl säga som så att just den delen är inte något man lägger en massa tid.på. Det är mer teknikfrågor, men security awareness är en viktig del.
Nu läser inte alla säkerhetsinriktning, men att inte klicka på okända länkar borde inte vara något som överraskar någon som pluggat datateknik, det borde inte överraska någon.
Jag har varit i samma sits som dig. Tyvärr finns det folk här som inte kommer ändra sin inställning om ens Tegnell själv knackade på deras dörr och sa något som motsäger deras redan indoktrinerade tro. Har man valt ett spår så gör man allt för att hålla sig där oavsett vad för kommande ny information som presenteras.L LukasK skrev:
Eller tvärtom, de som fastnat i tron att vaccination är farligare än en covidinfektion.H Huspappan skrev:Jag har varit i samma sits som dig. Tyvärr finns det folk här som inte kommer ändra sin inställning om ens Tegnell själv knackade på deras dörr och sa något som motsäger deras redan indoktrinerade tro. Har man valt ett spår så gör man allt för att hålla sig där oavsett vad för kommande ny information som presenteras.
Den tron är helt galen och går emot all världens expertis. Visst, det finns en och annan akademisk virrpanna som går emot de som har koll, men så är det ju alltid.
Jorden är platt, eller hur?
Du bevisar bara det jag sa och fortsätter med konstiga sidospår om jordens vetenskap. Tyvärr, gäsp på dig. Men du fastnade i fällan rätt snabbt och därmed räckte upp handen att du är en.Nissens skrev:
Nja, det var väl snarare du som föll i gropen för de vilsna…H Huspappan skrev:
Att du inte tror på något som är bevisat om och om igen är ju faktiskt ditt problem.
Har du druckit? Jag höll bara med om att det var synd att @LukasK tyckte att det bara blev pajkastning när han berättade varför han var i tråden. Att du tror att du läser mina tankar och vill argumentera om det, är ju läskigare än covidviruset. Men du tittade ju fram väldigt snabbt när jag nämnde att det finns folk som inte kommer att ändra sig oavsett vad för ny info som kommer fram. Då vill jag tro att du är en sån. Sen kan vi prata om det om du vill, men att behöva bli identifierad som en flat earther bara för det inlägget visar att du vill spela på en låg nivå.Nissens skrev:
Jag är väldigt bra där också om du vill leka vidare.