Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Fairlane Fairlane skrev:
Då har du missat en stor del av utbildningen, alternativ så läste ni inget om datasäkerhet. Jag har själv den utbildningen i botten, med inriktning datasäkerhet, och för mig är det fullständigt obegripligt hur man missat att det är en risk med att klicka på länkar som man inte har koll på...
Törs man fråga hur din fortbildning löpte?
 
Fairlane
M mickef skrev:
Törs man fråga hur din fortbildning löpte?
Absolut. Jag jobbar med IT-säkerhet och rekommendationen är fortfarande satt vara försiktig med vad man klickar på.
 
  • Gilla
Pin och 6 till
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Absolut. Jag jobbar med IT-säkerhet och rekommendationen är fortfarande satt vara försiktig med vad man klickar på.
Tänk bara på att du nu begår trådens kardinalfel. Du uttalar dig om någonting du behärskar. Detta är allvarligt!
 
  • Haha
[SKPG]Zamora och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Absolut. Jag jobbar med IT-säkerhet och rekommendationen är fortfarande satt vara försiktig med vad man klickar på.
Jag vet inte hur "stor del av utbildningen" som behandlar datasäkerhet. Jag har inte ens förstått att man måste skola sig för att förstå det.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Jag vet inte hur "stor del av utbildningen" som behandlar datasäkerhet. Jag har inte ens förstått att man måste skola sig för att förstå det.
Jag är inte förvånad :rolleyes:
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Jag är inte förvånad :rolleyes:
Är du utbildad i datasäkerhet?
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Jag vet inte hur "stor del av utbildningen" som behandlar datasäkerhet. Jag har inte ens förstått att man måste skola sig för att förstå det.
Man måste inte skola sig till det, men det är en väg. Att inte klicka på okända länkar behöver man inte plugga på högskola för att lära sig, det kan man lära sig överallt, ändå gör de flesta det gång efter gång.
Jag kan väl säga som så att just den delen är inte något man lägger en massa tid.på. Det är mer teknikfrågor, men security awareness är en viktig del.
Nu läser inte alla säkerhetsinriktning, men att inte klicka på okända länkar borde inte vara något som överraskar någon som pluggat datateknik, det borde inte överraska någon.
 
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Man måste inte skola sig till det, men det är en väg. Att inte klicka på okända länkar behöver man inte plugga på högskola för att lära sig, det kan man lära sig överallt, ändå gör de flesta det gång efter gång.
Jag kan väl säga som så att just den delen är inte något man lägger en massa tid.på. Det är mer teknikfrågor, men security awareness är en viktig del.
Nu läser inte alla säkerhetsinriktning, men att inte klicka på okända länkar borde inte vara något som överraskar någon som pluggat datateknik, det borde inte överraska någon.
Jag tror att din slutsats gäller, även för oss som inte pluggat datateknik.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Jag tror att din slutsats gäller, även för oss som inte pluggat datateknik.
Ja, därav sista meningen.
 
H
L LukasK skrev:
Nu börjar faktiskt min tid, som uppenbarligen mer gått till pajkastning än något annat, att ta slut. Jag ämnade bara svara på trådens ursprungsfråga, dvs varför jag inte vaccinerat mig.
Jag har varit i samma sits som dig. Tyvärr finns det folk här som inte kommer ändra sin inställning om ens Tegnell själv knackade på deras dörr och sa något som motsäger deras redan indoktrinerade tro. Har man valt ett spår så gör man allt för att hålla sig där oavsett vad för kommande ny information som presenteras.
 
  • Haha
  • Gilla
LukasK och 1 till
  • Laddar…
Nissens
H Huspappan skrev:
Jag har varit i samma sits som dig. Tyvärr finns det folk här som inte kommer ändra sin inställning om ens Tegnell själv knackade på deras dörr och sa något som motsäger deras redan indoktrinerade tro. Har man valt ett spår så gör man allt för att hålla sig där oavsett vad för kommande ny information som presenteras.
Eller tvärtom, de som fastnat i tron att vaccination är farligare än en covidinfektion.

Den tron är helt galen och går emot all världens expertis. Visst, det finns en och annan akademisk virrpanna som går emot de som har koll, men så är det ju alltid.

Jorden är platt, eller hur?
 
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
H
Nissens Nissens skrev:
Eller tvärtom, de som fastnat i tron att vaccination är farligare än en covidinfektion.

Den tron är helt galen och går emot all världens expertis. Visst, det finns en och annan akademisk virrpanna också som går emot de som har koll, men så är det ju alltid.

Jorden är platt, eller hur?
Du bevisar bara det jag sa och fortsätter med konstiga sidospår om jordens vetenskap. Tyvärr, gäsp på dig. Men du fastnade i fällan rätt snabbt och därmed räckte upp handen att du är en.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
H Huspappan skrev:
Du bevisar bara det jag sa och fortsätter med konstiga sidospår om jordens vetenskap. Tyvärr, gäsp på dig. Men du fastnade i fällan rätt snabbt och därmed räckte upp handen att du är en.
Nja, det var väl snarare du som föll i gropen för de vilsna…
Att du inte tror på något som är bevisat om och om igen är ju faktiskt ditt problem.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
H
Nissens Nissens skrev:
Nja, det var väl snarare du som föll i gropen för de vilsna…
Att du inte tror på något som är bevisat om och om igen är ju faktiskt ditt problem.
Har du druckit? Jag höll bara med om att det var synd att @LukasK tyckte att det bara blev pajkastning när han berättade varför han var i tråden. Att du tror att du läser mina tankar och vill argumentera om det, är ju läskigare än covidviruset. Men du tittade ju fram väldigt snabbt när jag nämnde att det finns folk som inte kommer att ändra sig oavsett vad för ny info som kommer fram. Då vill jag tro att du är en sån. Sen kan vi prata om det om du vill, men att behöva bli identifierad som en flat earther bara för det inlägget visar att du vill spela på en låg nivå.

Jag är väldigt bra där också om du vill leka vidare.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
Hur menar du?Man pratar med varandra och berättar hur sjuk man var/blev så inget konstigt med det.Många vaccinerade sig på jobbet och kändes sig sjuka efter vaccinering och gick hem.
OK, det är normalt. Din anekdot är dock värdelös som underlag för riskbedömning.
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.