Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
L LukasK skrev:
Nu när tusentals allvarligt skadade av vaccinet i USA börjar organisera sig mot den kompakta vägran att låta dem komma till tals/ge dem hjälp + ersättning
Förmodligen för att de inte kan visa att deras besvär beror på ett vaccin.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
P
L LukasK skrev:
I min åldersgrupp (30-39 år) är risken att dö i covid (baserat på FHMs statistik och bara räknat med antal bekräftade fall - dvs följande siffra är med största sannolikhet ännu lägre):

0,0039%

Det är en lika stor risk som risken att frysa ihjäl och hälften av risken att dö som fotgängare i trafiken (källa: MSB - ”Olyckor i siffror”).

Tittar man okritiskt på statistik för influensa och jämför den lika okritiskt med covidstatistiken så är risken att dö i covid för ovan nämnda åldersgrupp 8 ggr högre. DOCK: Till skillnad från Covid så är man väldigt strikt med rapportering av influensarelaterade dödsfall, tex rapporteras inte dödsfall till följd av komplikationer orsakade av influensan (tex lunginflammation) som influensaorsakade. Likaså testar man AVSEVÄRT färre jämfört med covid - och dessutom bara dem som uppsökt sjukvård. Så det borde vara rimligt att anta att coviddödsfallen och influensadödsfallen har ungefär samma frekvens, åtminstone i den aktuella åldersgruppen.

Skräckinjagande.
Det lätt och gör inte ont att vaccinera sig. Gör det så minskar risken för att dö ännu mer. Bra va?
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
P pmd skrev:
Förmodligen för att de inte kan visa att deras besvär beror på ett vaccin.
Tur att du vet. Då kan jag avfärda detta.
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det lätt och gör inte ont att vaccinera sig. Gör det så minskar risken för att dö ännu mer. Bra va?
Jag skulle sy mig själv utan bedövning om det så skulle krävas, så jag förstår inte var du vill komma med ditt ”det gör inte ont”. Uppenbarligen kommer du och jag till olika slutsatser beträffande värdet i att ta nya risker för att eventuellt minska en annan redan obetydlig risk med några promille.
 
P
L LukasK skrev:
Siffrorna för risken att dö av vaccinet är långt ifrån klara. Uppenbarligen satsas det inte direkt stort på att få fram dessa heller. Vi pratar alltså om en känd risk på 0,0039% mot en okänd risk X. Dessutom är 0,0039% inte en rättvis siffra då den bara tar hänsyn till laboratoriebekräftade fall (lite över en miljon). Korrigerar man sedan siffran för antal döda mot kända riskfaktorer som tex fetma och rökning blir den ännu mindre i mitt och mångas fall.
Drygt 7 miljarder människor har fått minst en dos vaccin mot covid-19. Hur många av dem har dött på grund av vaccinationen?
Drygt 5 miljoner människor har dött på grund av covid-19.
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
P
L LukasK skrev:
Och det där med att man får ersättning är ju bara löjligt. Jag vill ha min hälsa - det kan inga pengar i välden köpa mig.
Bra! Vaccinera dig så får du behålla hälsan. Se så, march iväg!
 
F
V växelventil skrev:
Okej så bara för man blir sjuk i covid 19 så dör man.Märkligt måste vara ett underverk att jag fortfarande lever.
Många dör.
 
P
L LukasK skrev:
[länk]
Precis som med vaccination mot covid-19 så skulle vaccination mot att bli påkörd och dö vara helt frivillig. (Som brukligt är i Sverige när det gäller vaccination).
En bok som handlar om regleringar för att öka trygghet och säkerhet är alltså knappast relevant i sammanhanget.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
L LukasK skrev:
"
Det som är uppenbart är att din research begränsas till det som skrivs i DN eller motsvarande pravdatidning. Men där får du såklart stå om du vill.
Konspirationsteoretikerna kommer i små skurar till den här tråden, tycks det. De brukar inte hänga kvar så värst länge, dock. Min egen lilla konspirationsteori är att de då lämnar över stafettpinnen till nästa konspirationsteoretiker i sitt gäng som sen kör på så länge den orkar. Jag undrar hur många de är?
 
  • Gilla
linneac och 7 till
  • Laddar…
P
L LukasK skrev:
"Dock inte lika jobbigt som att få helkroppsförlamning som gör en sängliggande i månader utan några tecken på förbättring eller att drabbas av hjärnblödning (två personer i vår utvidgade bekantskapskrets) direkt efter vaccinering.
Är det fastställt att deras besvär beror på vaccineringen? Hur många av de 7 miljarder vaccinerade har fått liknande besvär?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
P
L LukasK skrev:
Däremot skulle jag säga att fördelningen mellan dem jag vet har vaccinerat sig och dem som inte har gjort det ligger på ca 50/50. Det är kanske 30 pers som jag vet har vaccinerat sig och som jag kan anta skulle ha berättat om de fått allvarliga symptom, varav två pers fått allvarliga symptom (se ovan). Så helt oventenskapligt, men i mitt fall har alltså 6,7% drabbats av allvarliga vaccinationsbiverkningar. Som kontrast till detta känner jag visserligen en som legat inne på IVA med covid och var nära döden (han låg inne ca 2-3 dagar). Däremot känner jag INGEN som dött i covid samt INGEN som drabbats av några som helst långvariga symptom utöver smak/luktbortfall.
Eftersom det, som du skriver, är helt ovetenskapligt så säger det absolut ingenting om riskerna med att vaccinera sig. Eller om riskerna med att bli sjuk i covid-19 heller för den delen.
[länk]

Citat från artikeln:

– Det här är ett skolexempel på hur naturlig immunitet faktiskt är bättre än vaccinering. Vad jag vet är det första gången som det verkligen har bevisats i covid-19-sammanhang, säger Charlotte Thålin vid Karolinska institutet till Science Magazine.
Så det är alltså bättre att bli sjuk för att få skydd mot att bli sjuk än att vaccinera sig för att få skydd mot att bli sjuk?
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P
L LukasK skrev:
Det där med "IT-säkerhetsskäl" är så bisarrt i sammanhanget att jag inte förstår hur jag ska tolka det, och då är jag ändå civilingenjör inom datateknik...
Och ändå förstår du inte hur man räknar ut sannolikheter?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P pmd skrev:
Drygt 7 miljarder människor har fått minst en dos vaccin mot covid-19. Hur många av dem har dött på grund av vaccinationen?
Drygt 5 miljoner människor har dött på grund av covid-19.
7 miljarder har fått vaccinet, dvs drygt 88% av jordens befolkning. Intressant, för siffrorna jag kollat säger 50%, dvs drygt hälften av din siffra. Var har du din information från?

Om alla på jorden spenderade en månad med att riva asbest utan skyddsutrustning, hur många tror du då skulle ha dött efter ett år?

- Få, eller inga.

Betyder det att asbest är ofarligt?

Om det inte är klart vart jag är på väg: samma princip gäller alla medicinska ingrepp. Bara för att man inte dör kort efter ingreppet bevisar inget om ingreppets farlighet. Annars ser jag permanent helkroppsförlamning och hjärnblödning som något jag utöver döden också helst undviker (två i den utvidgade bekantskapskretsen har drabbats av detta direkt efter vaccination).
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Då har du missat en stor del av utbildningen, alternativ så läste ni inget om datasäkerhet. Jag har själv den utbildningen i botten, med inriktning datasäkerhet, och för mig är det fullständigt obegripligt hur man missat att det är en risk med att klicka på länkar som man inte har koll på...
Ja, bitchute.com är ju riktigt farlig, antar att jag missade det också under utbildningen?
 
P
Fairlane Fairlane skrev:
Jag kan väl säga som så att just den delen är inte något man lägger en massa tid.på. Det är mer teknikfrågor, men security awareness är en viktig del.
Att förstå begreppet "social manipulation" och vad det innebär är minst lika viktigt som teknikfrågor.
När man bygger system ska man förstås se till att använda säker teknik, men man bör också se till att bygga systemet så att det är robust mot social manipulation.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.