Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
L LukasK skrev:
[länk]
I trygghetsnarkomanernas land : om Sverige och det nationella paniksyndromet

…Boken beskriver hur trygghetsnarkomanin i befolkningen leder till att hela staten drabbas av panik ett nationellt paniksyndrom.

I denna reviderade och uppdaterade upplaga vävs också Sveriges till synes dödsföraktande coronastrategi in i bilden. Har det nationella paniksyndromet spridits och kommit att bli ett globalt självskadebeteende? Och varför tycks då Sverige bete sig mindre paniskt än de flesta andra länder i världen? Är det ett tecken på tillfrisknande eller beror det bara fullkomlig avsaknad av beredskap?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Har du ens tittat på videon där talespersonen för vaccinskadade i USA möter politiker? Av det du skriver verkar det som att så inte är fallet. Facebook stängde av deras grupp, medier vägrade föra deras talan då de inte ville "ge dåligt ryckte åt vaccinen".
Nej, som sagt så tycker jag den är irrelevant för Sverige.
Det är helt uppenbart att färre dör av vaccinet än av covid och att färre får allvarliga biverkningar av vaccinet än blir allvarligt sjuk av covid och att färre får problem under månader av vaccinet än av covid.

L LukasK skrev:
Min fru jobbar inom vården med en kollega som i sin tur känner en som är involverad i biverkningsutredningen av covidvaccinen. Kön till denna utredning är lååååång.
Ja, men dödsfallen utreds ju först och sen övriga biverkningar i allvarlighetsgrad. Så att det är lång kö av feber, huvudvärk, muskelvärk osv. i några dagar är fullkomligt irrelevant i detta sammanhang.

L LukasK skrev:
Eller för att ta ett historisk exempel: narkolepsifallen tog det 2 år för samhället att fullt ut erkänna och bevilja ersättning till. Och det var ju inte direkt så att staten stod utanför dörren med pengar i handen och en ursäkt (vad det nu ska hjälpa om man fått sitt liv förstört), nej, de drabbade var tvungna att organisera sig och kämpa i medier i 2 års tid.
Det är naturligtvis inte lätt att bevisa att en person just har fått narkolepsi av vaccinet och inte av någon annan orsak. Det är ju trots allt en hel del som diagnosticeras med narkolepsi varje år. Det ska inte heller vara lätt för då får vi betala till charlataner.

Det var läkarnas utredningar som gjorde skillnad inte någon "kamp" i medier.

L LukasK skrev:
Och det där med att man får ersättning är ju bara löjligt. Jag vill ha min hälsa - det kan inga pengar i välden köpa mig.
Då ska du ju absolut göra allt du kan för att undvika att bli sjuk. Då har du ju flera procents risk att få dålig hälsa under mycket lång tid, i vissa fall i åratal.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
…Boken beskriver hur trygghetsnarkomanin i befolkningen leder till att hela staten drabbas av panik ett nationellt paniksyndrom.

I denna reviderade och uppdaterade upplaga vävs också Sveriges till synes dödsföraktande coronastrategi in i bilden. Har det nationella paniksyndromet spridits och kommit att bli ett globalt självskadebeteende? Och varför tycks då Sverige bete sig mindre paniskt än de flesta andra länder i världen? Är det ett tecken på tillfrisknande eller beror det bara fullkomlig avsaknad av beredskap?
Om du frågar mig så tror jag att det var en fullkomlig avsaknad av beredskap från regeringens sida och att de då la över allt ansvar på Tegnell. Jag var skeptiskt till hans strategi först, men är numera glad att vi inte gjorde som andra länder. Det största misstaget var att man inte skyddade de stora riskgrupperna direkt utan "avvaktade och följde utvecklingen", i övrigt ser jag frånvaro av lockdown och andra bisarra företeelser som enbart positivt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, som sagt så tycker jag den är irrelevant för Sverige.
"Jag har inte sett den men jag uttalar mig om den ändå" - OK

BirgitS BirgitS skrev:
Det är helt uppenbart att färre dör av vaccinet än av covid och att färre får allvarliga biverkningar av vaccinet än blir allvarligt sjuk av covid och att färre får problem under månader av vaccinet än av covid.
Det som är uppenbart är att din research begränsas till det som skrivs i DN eller motsvarande pravdatidning. Men där får du såklart stå om du vill.

BirgitS BirgitS skrev:
Ja, men dödsfallen utreds ju först och sen övriga biverkningar i allvarlighetsgrad. Så att det är lång kö av feber, huvudvärk, muskelvärk osv. i några dagar är fullkomligt irrelevant i detta sammanhang.
Du tror alltså på fullt allvar att folk ställer sig i kö till biverkningsutredning för att de fått lite feber eller muskelvärk i några dagar? Ok, du kanske har bättre insyn än vad jag har.

BirgitS BirgitS skrev:
Det är naturligtvis inte lätt att bevisa att en person just har fått narkolepsi av vaccinet och inte av någon annan orsak. Det är ju trots allt en hel del som diagnosticeras med narkolepsi varje år. Det ska inte heller vara lätt för då får vi betala till charlataner.
Ja, jag köper det argumentet. I alla fall delvis, då jag vill minnas att det inte var fullt så enkelt - om allt drevs av läkare, varför bildades då en förening som aktivt kämpade för de drabbade? Känns ju lite som att sparka in öppna dörrar om läget var som du beskrev det.

BirgitS BirgitS skrev:
Då ska du ju absolut göra allt du kan för att undvika att bli sjuk. Då har du ju flera procents risk att få dålig hälsa under mycket lång tid, i vissa fall i åratal.
Har redan varit sjuk. Min fru med. Inte dirket det värsta vi varit med om (även om smak/lukt tagit tid på sig att komma tillbaka och ännu inte är helt återställda). Jobbigt med smak/lukt-bortfall. Dock inte lika jobbigt som att få helkroppsförlamning som gör en sängliggande i månader utan några tecken på förbättring eller att drabbas av hjärnblödning (två personer i vår utvidgade bekantskapskrets) direkt efter vaccinering.
 
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
"Jag har inte sett den men jag uttalar mig om den ändå" - OK
Jag har inte uttalat mig om videon.

L LukasK skrev:
Det som är uppenbart är att din research begränsas till det som skrivs i DN eller motsvarande pravdatidning. Men där får du såklart stå om du vill.
Fel

L LukasK skrev:
Du tror alltså på fullt allvar att folk ställer sig i kö till biverkningsutredning för att de fått lite feber eller muskelvärk i några dagar? Ok, du kanske har bättre insyn än vad jag har.
Det finns väldigt många sådana biverkningar inrapporterade till Läkemedelsverket och motsvarande i USA.

L LukasK skrev:
Har redan varit sjuk. Min fru med. Inte dirket det värsta vi varit med om (även om smak/lukt tagit tid på sig att komma tillbaka och ännu inte är helt återställda). Jobbigt med smak/lukt-bortfall. Dock inte lika jobbigt som att få helkroppsförlamning som gör en sängliggande i månader utan några tecken på förbättring eller att drabbas av hjärnblödning (två personer i vår utvidgade bekantskapskrets) direkt efter vaccinering.
Beklagar att du och din fru har varit sjuka och att ni har bekanta som har fått hjärnblödning. Jag förstår att det är jobbigt att tappa smak och lukt så jag hoppas att det snart är helt bra.

Men det finns covidsjukdom och postcovid-symtom som är betydligt allvarligare än så och just gör folk sängliggande i månader. Även i din ålder.

Men jag antar att du har väldigt många fler i den utvidgade bekantskapskretsen som har vaccinerat sig än just de två.

När det gäller immunitet efter genomgången sjukdom verkar det som att den avtar i ungefär samma takt som för dubbelvaccinerade, dvs. är mycket bra i upp till ett halvår, även om den minskar under tiden, för att sen minska snabbare efter 8 månader. En vaccinering då verkar leda till samma stora förbättring av antikroppshalterna som en tredje dos för tidigare dubbelvaccinerade, alltså bättre än direkt efter sjukdomen resp. andra dosen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte uttalat mig om videon.
"Nej, som sagt så tycker jag [videon] är irrelevant för Sverige"

Det tolkar jag som ett uttalande om videon. I ljuset av att du tidigare sagt att ingen lagt locket på så kan det vara bra att vidga vyerna lite här, då det är en av flera aspekter som berörs i denna video.

BirgitS BirgitS skrev:
Det finns väldigt många sådana biverkningar inrapporterade till Läkemedelsverket och motsvarande i USA.
Inrapporterade ja, men tror du det är dem man utreder? För hur rimligt är det att man då står i en kö för att utreda en feber som för länge sedan gått över den dagen det blivit ens tur att utredas? Man utreder sådant som håller i sig och är komplext, inte sådant som kan besvaras i ett frågeformulär.

BirgitS BirgitS skrev:
Beklagar att du och din fru har varit sjuka och att ni har bekanta som har fått hjärnblödning. Jag förstår att det är jobbigt att tappa smak och lukt så jag hoppas att det snart är helt bra.
Tack!

BirgitS BirgitS skrev:
Men det finns covidsjukdom och postcovid-symtom som är betydligt allvarligare än så och just gör folk sängliggande i månader. Även i din ålder.
Skillnaden mot vaccinen här blir väl att man ens utreder något sådant som "post-covid" - men aldrig något sådant som "post-vaccinering".

BirgitS BirgitS skrev:
Men jag antar att du har väldigt många fler i den utvidgade bekantskapskretsen som har vaccinerat sig än just de två.
Det är svårt att veta hur många i min utökade bekantskapskrets som vaccinerat sig. Däremot skulle jag säga att fördelningen mellan dem jag vet har vaccinerat sig och dem som inte har gjort det ligger på ca 50/50. Det är kanske 30 pers som jag vet har vaccinerat sig och som jag kan anta skulle ha berättat om de fått allvarliga symptom, varav två pers fått allvarliga symptom (se ovan). Så helt oventenskapligt, men i mitt fall har alltså 6,7% drabbats av allvarliga vaccinationsbiverkningar. Som kontrast till detta känner jag visserligen en som legat inne på IVA med covid och var nära döden (han låg inne ca 2-3 dagar). Däremot känner jag INGEN som dött i covid samt INGEN som drabbats av några som helst långvariga symptom utöver smak/luktbortfall.

BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller immunitet efter genomgången sjukdom verkar det som att den avtar i ungefär samma takt som för dubbelvaccinerade, dvs. är mycket bra i upp till ett halvår, även om den minskar under tiden, för att sen minska snabbare efter 8 månader. En vaccinering då verkar leda till samma stora förbättring av antikroppshalterna som en tredje dos för tidigare dubbelvaccinerade, alltså bättre än direkt efter sjukdomen resp. andra dosen.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studie-covid-smitta-gav-battre-skydd-an-vaccin

Citat från artikeln:

– Det här är ett skolexempel på hur naturlig immunitet faktiskt är bättre än vaccinering. Vad jag vet är det första gången som det verkligen har bevisats i covid-19-sammanhang, säger Charlotte Thålin vid Karolinska institutet till Science Magazine.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Henrik75 och 1 till
  • Laddar…
L LukasK skrev:
Har du ens tittat på videon där talespersonen för vaccinskadade i USA möter politiker? Av det du skriver verkar det som att så inte är fallet. Facebook stängde av deras grupp, medier vägrade föra deras talan då de inte ville "ge dåligt ryckte åt vaccinen".

Min fru jobbar inom vården med en kollega som i sin tur känner en som är involverad i biverkningsutredningen av covidvaccinen. Kön till denna utredning är lååååång. Eller för att ta ett historisk exempel: narkolepsifallen tog det 2 år för samhället att fullt ut erkänna och bevilja ersättning till. Och det var ju inte direkt så att staten stod utanför dörren med pengar i handen och en ursäkt (vad det nu ska hjälpa om man fått sitt liv förstört), nej, de drabbade var tvungna att organisera sig och kämpa i medier i 2 års tid.

Och det där med att man får ersättning är ju bara löjligt. Jag vill ha min hälsa - det kan inga pengar i välden köpa mig.
Det vore intressant, om du berättade, alltså inte hänvisade till en video, vilka biverkningar som påstås finnas, som dessutom ger långvariga skador, och vilka skador det i så fall är?

Många av oss tittar aldrig på videor, på annat än väldigt betrodda platser, av IT-säkerhetsskäl.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Okej så bara för man blir sjuk i covid 19 så dör man.Märkligt måste vara ett underverk att jag fortfarande lever.
Nej det gör man inte men man dör heller inte av vaccinet, och öm du nu säger "men det har dött folk av vaccinet" Jo det kanske det har men inte i närheten av vad som dött av sjukdomen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
S skogaliten skrev:
Det vore intressant, om du berättade, alltså inte hänvisade till en video, vilka biverkningar som påstås finnas, som dessutom ger långvariga skador, och vilka skador det i så fall är?

Många av oss tittar aldrig på videor, på annat än väldigt betrodda platser, av IT-säkerhetsskäl.
Om du hade läst mina inlägg så hade du sett att jag hänvisat till mer än videor. Det där med "IT-säkerhetsskäl" är så bisarrt i sammanhanget att jag inte förstår hur jag ska tolka det, och då är jag ändå civilingenjör inom datateknik...
 
Redigerat:
  • Gilla
växelventil och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
"Nej, som sagt så tycker jag [filmen] är irrelevant för Sverige"
Det tolkar jag som ett uttalande om filmen. I ljuset av att du tidigare sagt att ingen lagt locket på så kan det vara bra att vidga vyerna lite här.
Du skrev ju vad den handlade om så det räckte ju med det. Det tar alldeles för lång tid att titta på video jämfört med att läsa text.

L LukasK skrev:
Inrapporterade ja, men tror du det är dem man utreder? För hur rimligt är det att man då står i en kö för att utreda en feber som för länge sedan gått över den dagen det blivit ens tur att utredas? Man utreder sådant som håller i sig och är komplext, inte sådant som kan besvaras i ett frågeformulär.
Ja, man utreder inrapporterade händelser. Hur skulle man annars veta om dem?

Man utreder t.ex. genom att statiskt räkna om t.ex. hjärtmuskelinflammation och blodkoagulationsrubbning är mer frekvent bland dem som nyligen har vaccinerats än bland ovaccinerade. Det är så man har kommit fram till att det är en liten ökad risk för hjärtmuskelinflammation efter vaccinering bland vältränade yngre män. Man kan inte utreda en hjärtmuskelinflammation medan den pågår för att få fram om den berodde på vaccin eller något annat eftersom själva inflammationen ser likadant ut oavsett. Hjärtmuskelinflammationen pågår inte särskilt länge heller.

L LukasK skrev:
Skillnaden mot vaccinen här blir väl att man ens utreder något sådant som "post-covid" - men aldrig något sådant som "post-vaccinering".
Som sagt man utreder inrapporterade biverkningar. Inrapporteringar görs av sjukvård, äldreomsorg och av vem som helst.

L LukasK skrev:
Det är svårt att veta hur många i min utökade bekantskapskrets som vaccinerat sig. Däremot skulle jag säga att fördelningen mellan dem jag vet har vaccinerat sig och dem som inte har gjort det ligger på ca 50/50. Det är kanske 30 pers som jag vet har vaccinerat sig och som jag kan anta skulle ha berättat om de fått allvarliga symptom, varav två pers fått allvarliga symptom (se ovan). Så helt oventenskapligt, men i mitt fall har alltså 6,7% drabbats av allvarliga vaccinationsbiverkningar. Som kontrast till detta känner jag visserligen en som legat inne på IVA med covid och var nära döden (han låg inne ca 2-3 dagar). Däremot känner jag INGEN som dött i covid samt INGEN som drabbats av några som helst långvariga symptom utöver smak/luktbortfall.
Så stor är ju absolut inte risken att få en allvarlig vaccinbiverkan.

Däremot var det väl under våg 3 drygt 3 % av de bekräftade fallen som las in på sjukhus (och det gällde inte 65+ för där var det mycket mer) enligt en undersökning som Socialstyrelsen gjorde. Numera har vi deltavarianten som har ökat på risken för sjukhusinläggning ytterligare (i alla fall bland dem som vare sig är vaccinerade eller nyligen tidigare sjuk), kanske till 5 %.

L LukasK skrev:
[länk]

Citat från artikeln:

– Det här är ett skolexempel på hur naturlig immunitet faktiskt är bättre än vaccinering. Vad jag vet är det första gången som det verkligen har bevisats i covid-19-sammanhang, säger Charlotte Thålin vid Karolinska institutet till Science Magazine.
Fast den här veckan (eller om det var förra) har det kommit in en ny studie där man då ser att nu när det är längre tid sen folk var sjuka och det är deltavarianten som är i farten stämmer inte den där informationen längre. Utan där ser man just det som jag skrev. Det har länkats/skrivits om den studien i tråden samt i nyhetstråden.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
L LukasK skrev:
Om du hade läst mina inlägg så hade du sett att jag hänvisat till mer än videor. Det där med "IT-säkerhetsskäl" är så bisarrt i sammanhanget att jag inte förstår hur jag ska tolka det, och då är jag ändå civilingenjör inom datateknik...
Det tolkar jag som att du inte har förmågan att beskriva vad det är för biverkningar och effekter av biverkningar, du avser.

Att inte kunna beskriva det man menar, med egna ord, är ett väldigt slappt sätt att försöka bedriva en meningsfull diskussion.

Jag har jobbat med IT, i olika former under större delen av mitt yrkesliv, och undviker att gå in på sidor på internet, som jag inte vet vad de står för, och vad de gör med det data om mig och mitt beteende på nätet, som de kan få tag på, och eventuellt säljer, eller använder på andra sätt.

Jag vill inte vara en vara på internet, så därför går t.ex.de "stora" sociala medierna bort för mig.

Jag har ingen lust att först lägga tid på att granska källan till din video, för att sedan lägga tid på att titta på en video, om jag ser källan som "harmlös" ur ett datainsamlingsperspektiv.

Skriv själv istället.
 
  • Gilla
  • Älska
Pin och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du skrev ju vad den handlade om så det räckte ju med det. Det tar alldeles för lång tid att titta på video jämfört med att läsa text.
Håller med och förstår dig. Dock är regeln att ju färre led infomation färdas igenom desto mer genuin är den jämfört med ursprunget. Om jag ska beskriva för dig vad videon går igenom och vara 100% sanningsenlig så måste jag sätta mig ner och gå igenom videon bit för bit för att försäkra mig om att det jag säger stämmer överens med det som sägs i videon och inte bara är en felaktig minnesbild. Sådant tar också tid.

BirgitS BirgitS skrev:
Ja, man utreder inrapporterade händelser. Hur skulle man annars veta om dem?
Inrapporterade händelser vet man väl om per definition stunden de rapporteras in? Utredning är ett försök att ställa en diagnos samt bekräfta ursprunget till det som skett. I ärlighetens namn vet jag inte exakt hur en sådan utredning går till, men jag antar att man får prata med en läkare (ev sjuksyster) och att det är det som man väntar på att få göra i kön till utredning. Den utredning du exemplifierar är en utredning av hela datamängden och inte det enskilda fallet. Där finns ingen kö i samma bemärkelse.

BirgitS BirgitS skrev:
Så stor är ju absolut inte risken att få en allvarlig vaccinbiverkan.
Det sa jag aldrig.

BirgitS BirgitS skrev:
Fast den här veckan (eller om det var förra) har det kommit in en ny studie där man då ser att nu när det är längre tid sen folk var sjuka och det är deltavarianten som är i farten stämmer inte den där informationen längre. Utan där ser man just det som jag skrev. Det har länkats/skrivits om den studien i tråden samt i nyhetstråden.
Studie mot studie. Kanske stämmer, kanske inte. Förändrar ändå inte den riskanalys som ligger till grund för mitt val att inte aktivt experimentera med min hälsa.
 
S skogaliten skrev:
Det tolkar jag som att du inte har förmågan att beskriva vad det är för biverkningar och effekter av biverkningar, du avser.

Att inte kunna beskriva det man menar, med egna ord, är ett väldigt slappt sätt att försöka bedriva en meningsfull diskussion.

Jag har jobbat med IT, i olika former under större delen av mitt yrkesliv, och undviker att gå in på sidor på internet, som jag inte vet vad de står för, och vad de gör med det data om mig och mitt beteende på nätet, som de kan få tag på, och eventuellt säljer, eller använder på andra sätt.

Jag vill inte vara en vara på internet, så därför går t.ex.de "stora" sociala medierna bort för mig.

Jag har ingen lust att först lägga tid på att granska källan till din video, för att sedan lägga tid på att titta på en video, om jag ser källan som "harmlös" ur ett datainsamlingsperspektiv.

Skriv själv istället.
Jag skrev det jag menar tidigare. Men jag har inte tiden att skriva det jag menar till varje person för sig. Nu börjar faktiskt min tid, som uppenbarligen mer gått till pajkastning än något annat, att ta slut. Jag ämnade bara svara på trådens ursprungsfråga, dvs varför jag inte vaccinerat mig. Intresserar det dig inte så är det helt ok.

Det där med sociala medier och datainsamling håller jag med om. Jag är likadan där. Däremot inser jag att använder jag internet oavsett "sida", så har jag givit upp en stor del av den kontroll jag helst skulle vilja ha över min data. Men visst, inget facebook, inget google, osv för min del heller, mer som ett ställningstagande än att jag nu tror att jag har min data under kontroll.
 
  • Gilla
  • Haha
växelventil och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Inrapporterade händelser vet man väl om per definition stunden de rapporteras in? Utredning är ett försök att ställa en diagnos samt bekräfta ursprunget till det som skett. I ärlighetens namn vet jag inte exakt hur en sådan utredning går till, men jag antar att man får prata med en läkare (ev sjuksyster) och att det är det som man väntar på att få göra i kön till utredning. Den utredning du exemplifierar är en utredning av hela datamängden och inte det enskilda fallet. Där finns ingen kö i samma bemärkelse.
Om vi då håller oss till allvarliga biverkningar, dvs. sådana som kräver sjukhusvård, så är det ju läkaren på sjukhuset som ställer diagnosen och därefter rapporterar in det till Läkemedelsverket om det verkar ha ett samband med vaccinering (sen kan ju patienten redan ha gjort det också).

Jag vet bara vad som har kommit fram i samband med de mest kända allvarliga biverkningarna, dvs. blodkoagulationsrubbningen efter Astra Zenecas vaccin i våras och hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation som blev känd när det vaccineringen gick ner i åldrarna. När det gäller blodkoagulationsrubbningen så var det läkare i t.ex. Norge som noterade en ökad förekomst av den sjukdomen efter vaccinering. Det inträffar alltså även ibland i andra sammanhang. Då tog någon myndighet på EU-nivå (EMA?) tag i det och började kräva in information från alla medlemsländer om hur ofta det förekom efter vaccinering och data kring patienterna. De kunde då räkna fram att det var en ökad förekomst av den rubbningen 1-3 veckor efter vaccinering.

Kan det vara en kö till läkemedelsförsäkringen som du avser och inte de utredningar som Läkemedelsverket gör?
I så fall har jag missförstått dig. Hur läkemedelsförsäkringen jobbar har jag inte sett något om.

L LukasK skrev:
Studie mot studie. Kanske stämmer, kanske inte. Förändrar ändå inte den riskanalys som ligger till grund för mitt val att inte aktivt experimentera med min hälsa.
Skillnaden mellan studierna är väl just att tiden sen sjukdom har ökat och att deltavarianten har kommit. Ny situation och nya händelser gör ofta att gamla studier inte är relevanta längre.

Du har ju redan experimenterat med din hälsa genom att bli sjuk.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
L LukasK skrev:
Det där med "IT-säkerhetsskäl" är så bisarrt i sammanhanget att jag inte förstår hur jag ska tolka det, och då är jag ändå civilingenjör inom datateknik...
Då har du missat en stor del av utbildningen, alternativ så läste ni inget om datasäkerhet. Jag har själv den utbildningen i botten, med inriktning datasäkerhet, och för mig är det fullständigt obegripligt hur man missat att det är en risk med att klicka på länkar som man inte har koll på...
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.