Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
TheGuardian: Study into gene that affects Covid severity should be treated with caution
Immune defences in lungs can vary with ethnicity – but doubts remain over data quality and socio-economic factors

De med pakistansk bakgrund i UK hade dubblerad risk och de med bakgrund från Bangladesh hade 3 till 4 gånger högre risk att dö i covid-19. Om dessa fynd kan bekräftas skulle det kunna leda till ändrad vaccineringspolicy där riskgrupper från Sydasien erbjuds boostervaccindoser.

The findings offer a plausible explanation for the continued unexplained risk in south Asian populations in the UK.
According to ONS data, once socio-economic factors were accounted for, those of Indian, Bangladeshi and Pakistani backgrounds still had a 50% increase in risk, which scientists had struggled to explain.
While the genetic explanation for this continued disparity is plausible, it needs to be treated with caution. First, the finding needs to be confirmed, ideally using genetic data from Covid patients from different ethnic backgrounds. It also serves as a reminder that those from ethnic minority backgrounds are not fairly represented in the vast genetic databases which underpin many discoveries about the role of genes in health.

The claim that the LZTFL1 gene is present in 60% of those of south Asian backgrounds and 2% of those with an African background derives from a database of nearly 200,000 genomes, 85% of which come from those of European descent.
https://www.theguardian.com/science...n-affect-covid-severity-say-oxford-scientists
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Okej så bara för man blir sjuk i covid 19 så dör man.Märkligt måste vara ett underverk att jag fortfarande lever.
Det är inte heller så klurigt. Eftersom de flesta inte vet vilken grad av sjukdom de får av sjukdomen så får man jämföra med worst case scenario, alltså död. Men det vet ni ju redan om.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nu när tusentals allvarligt skadade av vaccinet i USA börjar organisera sig mot den kompakta vägran att låta dem komma till tals/ge dem hjälp + ersättning så framkommer (tyvärr) anledningen liksom den gjorde med narkolepsi för ett antal år sedan. Så för att svara på trådens fråga, därför:

https://www.bitchute.com/video/YnfGizxRStBw/
 
  • Gilla
Real-House
  • Laddar…
Jag tycker personligen inte att dö är worst case scenario. Att bli allvarligt sjuk för resten av livet vore värre. Är man död så lider man inte.
 
  • Gilla
Hus tomte
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det är inte heller så klurigt. Eftersom de flesta inte vet vilken grad av sjukdom de får av sjukdomen så får man jämföra med worst case scenario, alltså död. Men det vet ni ju redan om.
I min åldersgrupp (30-39 år) är risken att dö i covid (baserat på FHMs statistik och bara räknat med antal bekräftade fall - dvs följande siffra är med största sannolikhet ännu lägre):

0,0039%

Det är en lika stor risk som risken att frysa ihjäl och hälften av risken att dö som fotgängare i trafiken (källa: MSB - ”Olyckor i siffror”).

Tittar man okritiskt på statistik för influensa och jämför den lika okritiskt med covidstatistiken så är risken att dö i covid för ovan nämnda åldersgrupp 8 ggr högre. DOCK: Till skillnad från Covid så är man väldigt strikt med rapportering av influensarelaterade dödsfall, tex rapporteras inte dödsfall till följd av komplikationer orsakade av influensan (tex lunginflammation) som influensaorsakade. Likaså testar man AVSEVÄRT färre jämfört med covid - och dessutom bara dem som uppsökt sjukvård. Så det borde vara rimligt att anta att coviddödsfallen och influensadödsfallen har ungefär samma frekvens, åtminstone i den aktuella åldersgruppen.

Skräckinjagande.
 
Redigerat:
  • Gilla
davveno1
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Nu när tusentals allvarligt skadade av vaccinet i USA börjar organisera sig mot den kompakta vägran att låta dem komma till tals/ge dem hjälp + ersättning så framkommer (tyvärr) anledningen liksom den gjorde med narkolepsi för ett antal år sedan. Så för att svara på trådens fråga, därför:

[länk]
På vilket sätt är det relevant här i Sverige där vi har svenska lagar och avtal gjorda inom EU och inte amerikanska?

Får den miljon eller så som har skadats av sjukdomen i USA någon ersättning?
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
G GVR4 skrev:
Jag tycker personligen inte att dö är worst case scenario. Att bli allvarligt sjuk för resten av livet vore värre. Är man död så lider man inte.
Död är väl mer ett worst case för ens anhöriga.
 
BirgitS
L LukasK skrev:
I min åldersgrupp (30-39 år) är risken att dö i covid (baserat på FHMs statistik och bara räknat med antal bekräftade fall - dvs följande siffra är med största sannolikhet ännu lägre):

0,0039%

Det är en lika stor risk som risken att frysa ihjäl och hälften av risken att dö som fotgängare i trafiken (källa: MSB - ”Olyckor i siffror”).

Skräckinjagande.
Och hur stor är risken för att dö av vaccinet i den åldersgruppen?
0,0001 % max
Varför då utsätta sig för mer än 39 gånger högre risk att dö genom att inte vaccinera sig?
Är ditt liv värt så lite för dina anhöriga?

För att inte tala om risken för postcovid som ligger på minst 1 %, kanske över 10 %.
Konstig riskbedömning du gör.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
På vilket sätt är det relevant här i Sverige där vi har svenska lagar och avtal gjorda inom EU och inte amerikanska?

Får den miljon eller så som har skadats av sjukdomen i USA någon ersättning?
Förstår inte din fråga? Det som är relevant är att man lurat folk att vaccinet är säkert och sedan lagt locket på. Vi som inte ville ta vaccinet misstänkte att det skulle bli precis såhär. Det rättsliga efterspelet har jag ingen uppfattning om, utöver att jag personligen tycker att ansvariga politiker och övriga tyckare som okritiskt drivit vaccineringsagendan borde dömas för brott mot mänskligheten om det som framkommer i videon ovan bekräftas i domstol.
 
L LukasK skrev:
Det är hälften av risken att dö som fotgängare i trafiken (källa: MSB - ”Olyckor i siffror”).
Om man kunde vaccinera sig mot att bli påkörd och dö i trafiken skulle jag definitivt göra det.
 
  • Gilla
A.Skåne och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
L LukasK skrev:
Förstår inte din fråga? Det som är relevant är att man lurat folk att vaccinet är säkert och sedan lagt locket på. Vi som inte ville ta vaccinet misstänkte att det skulle bli precis såhär. Det rättsliga efterspelet har jag ingen uppfattning om, utöver att jag personligen tycker att ansvariga politiker och övriga tyckare som okritiskt drivit vaccineringsagendan borde dömas för brott mot mänskligheten om det som framkommer i videon ovan bekräftas i domstol.
Men i Sverige får folk ersättning av läkemedelsförsäkringen för biverkningar av alla läkemedel.

Ingen här har försökt lura folk att tro att det inte finns några biverkningar av vaccinering. Det finns det för alla läkemedel. Det viktiga är att den goda effekten av läkemedlet är större än den dåliga effekten. Det var när tillverkarna av vaccinerna kunde visa det som vaccinerna blev godkända.

Ingen har försökt lägga på något lock, både i Sverige och i USA är biverkningar offentliga uppgifter.

Det är ju självklart att covidvaccinerna har skyddat väldigt många från att dö eller bli allvarligt skadade av covid i Sverige.
 
  • Gilla
A.Skåne och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur stor är risken för att dö av vaccinet i den åldersgruppen?
0,0001 % max
Varför då utsätta sig för mer än 39 gånger högre risk att dö genom att inte vaccinera sig?
Är ditt liv värt så lite för dina anhöriga?

För att inte tala om risken för postcovid som ligger på minst 1 %, kanske över 10 %.
Konstig riskbedömning du gör.
Siffrorna för risken att dö av vaccinet är långt ifrån klara. Uppenbarligen satsas det inte direkt stort på att få fram dessa heller. Vi pratar alltså om en känd risk på 0,0039% mot en okänd risk X. Dessutom är 0,0039% inte en rättvis siffra då den bara tar hänsyn till laboratoriebekräftade fall (lite över en miljon). Korrigerar man sedan siffran för antal döda mot kända riskfaktorer som tex fetma och rökning blir den ännu mindre i mitt och mångas fall.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men i Sverige får folk ersättning av läkemedelsförsäkringen för biverkningar av alla läkemedel.

Ingen här har försökt lura folk att tro att det inte finns några biverkningar av vaccinering. Det finns det för alla läkemedel. Det viktiga är att den goda effekten av läkemedlet är större än den dåliga effekten. Det var när tillverkarna av vaccinerna kunde visa det som vaccinerna blev godkända.

Ingen har försökt lägga på något lock, både i Sverige och i USA är biverkningar offentliga uppgifter.

Det är ju självklart att covidvaccinerna har skyddat väldigt många från att dö eller bli allvarligt skadade av covid i Sverige.
Har du ens tittat på videon där talespersonen för vaccinskadade i USA möter politiker? Av det du skriver verkar det som att så inte är fallet. Facebook stängde av deras grupp, medier vägrade föra deras talan då de inte ville "ge dåligt ryckte åt vaccinen".

Min fru jobbar inom vården med en kollega som i sin tur känner en som är involverad i biverkningsutredningen av covidvaccinen. Kön till denna utredning är lååååång. Eller för att ta ett historisk exempel: narkolepsifallen tog det 2 år för samhället att fullt ut erkänna och bevilja ersättning till. Och det var ju inte direkt så att staten stod utanför dörren med pengar i handen och en ursäkt (vad det nu ska hjälpa om man fått sitt liv förstört), nej, de drabbade var tvungna att organisera sig och kämpa i medier i 2 års tid.

Och det där med att man får ersättning är ju bara löjligt. Jag vill ha min hälsa - det kan inga pengar i välden köpa mig.
 
Redigerat:
BirgitS
L LukasK skrev:
Siffrorna för risken att dö av vaccinet är långt ifrån klara. Uppenbarligen satsas det inte direkt stort på att få fram dessa heller. Vi pratar alltså om en känd risk på 0,0039% mot en okänd risk X. Dessutom är 0,0039% inte en rättvis siffra då den bara tar hänsyn till laboratoriebekräftade fall (lite över en miljon). Korrigerar man sedan siffran för antal döda mot kända riskfaktorer som tex fetma och rökning blir den ännu mindre i mitt och mångas fall.
Jo, dödsfall efter vaccinering är väl utredda. De är så få i förhållande till de 7 miljarder doser som har getts över världen att det är fullkomligt försumbara jämfört med risken att dö av covid i åldersgruppen 30-39 år.

Känner du till om du har genen LZTFL1 som ökar risken kraftigt att dö eller få allvarlig covid oavsett dina riskfaktorer när det gäller de kända riskfaktorer som du räknar upp?
Det finns också andra gener som också ökar risken.

När det gäller IVA-vård i åldersgruppen 20-39 år är det närmare hälften som inte har haft någon känd riskfaktor, se Intensivvårdsregistret.

Uppenbarligen har ju folk väldigt svårt att göra korrekta riskbedömningar eftersom det just är ovaccinerade som belastar sjukvården nu.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.