Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
R
M mickef skrev:
Det behöver du inte men jag tycker att hör till god ton att presenterar ett eget förslag om man dissar andras.
Man kan självklart kritisera en idé utan att behöva komma med en egen. Har inget med god ton att göra.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Man kan självklart kritisera en idé utan att behöva komma med en egen. Har inget med god ton att göra.
Min tolkning av "god ton", i det här fallet, är att jag inte kritiserar andras teorier utan att ha en egen. Efter att ha tagit del av dina kommentarer har du en annan tolkning än jag av uttrycket.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
R
M mickef skrev:
Min tolkning av "god ton", i det här fallet, är att jag inte kritiserar andras teorier utan att ha en egen. Efter att ha tagit del av dina kommentarer har du en annan tolkning än jag av uttrycket.
Jag och säkert de flesta med mig har nog en annan uppfattning. Förstår verkligen inte varför du tycker att man inte får kritisera någons idé utan att ha en alternativ lösning själv.

Om jag påstår att man borde kunna göra så att flygplan kan drivas på makaroner (någon annan får förstås lösa exakt hur detta ska gå till) istället för klimatfarligt flygbränsle så kan du inte kritisera den idén utan att ha en alternativ lösning? :rolleyes:

• Gilla
Jocke Best och 5 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Jag och säkert de flesta med mig har nog en annan uppfattning. Förstår verkligen inte varför du tycker att man inte får kritisera någons idé utan att ha en alternativ lösning själv.

Om jag påstår att man borde kunna göra så att flygplan kan drivas på makaroner (någon annan får förstås lösa exakt hur detta ska gå till) istället för klimatfarligt flygbränsle så kan du inte kritisera den idén utan att ha en alternativ lösning? :rolleyes:
Om jag skulle ge mig in och kritisera makaronerlösningen skulle jag nog anses lika korkad som förslagsställaren.

• Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Om jag skulle ge mig in och kritisera makaronerlösningen skulle jag nog anses lika korkad som förslagsställaren.
Det är ju tur att företag inte lever som du verkar vilja tycka. Massor med pengar som hade använts för att göra saker som någon tycker är en förbättring och eftersom ingen annan har något alternativt förslag (men alla inser att det inte kommer att fungera i praktiken) så är det ingen som säger "nej, det där fungerar inte i praktiken".

R
M mickef skrev:
På allvar, börjar du inte bli lite löjlig nu? Du anser det vara lika korkat att påpeka att makaroner är ett dåligt drivmedel för flygplan som det vore att påstå att det är ett bra? Men om man slänger med ett eget förslag, må det vara prinskorvshypotesen, så blir det i.a.f. inte dålig stämning? :)

Ibland är det svårt att avgöra om du bara trollar.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
A Aspartam skrev:
Post covid drabbar främst överviktiga då det misstänks lagras i fettcellerna. Gå ut och träna och se till att ha en bra hälsa istället, men det argumenterar ni aldrig för.
Det skulle jag vilja läsa mer om. Inte motion alltså, utan om vad det är som lagras i fettceller och som orsakar postcovid!?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Då kan Matti Makaronberg, makaronexpert, sitta i tvsofforna och säga att alla svenskar behöver köpa en tredje leverans med makaronpaket. Makaronberg som är delägare i Svenska Makaronbolaget är inte alls jävig.

• Haha
Box of rain och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Du menar enligt devisen ”Bättre alltid tiga och betraktas som en idiot än att öppna munnen och röja alla tvivel”?

M mickef skrev:
Du tror inte att folk kan betala för sin egen proviant? Varför skulle det bli dyrare än nuvarande hattande? Vilka branscher skulle inte föredra 2 veckors lockdown jmf med årsvisa?
Du tror att provianten skulle vara det dyra i ett par veckors nedstängning för landet? Och vad säger att det skulle räcka med två veckor?

BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju tur att företag inte lever som du verkar vilja tycka. Massor med pengar som hade använts för att göra saker som någon tycker är en förbättring och eftersom ingen annan har något alternativt förslag (men alla inser att det inte kommer att fungera i praktiken) så är det ingen som säger "nej, det där fungerar inte i praktiken".
Den enda lösningen att stoppa en epidemi av den här sorten är en total lockdown i ett par veckor. Om det är genomförbart avgör bara viljan men, som sagt, det kanske krävs dödligare smitta innan den infinner sig. Din lösning har du ju redan givit uttryck för, den stoppar inte epidemin men vårdpersonalen får kanske sina raster på utsatta tider.

Skola tvingas stänga och elev på sjukhus. Detta har kunnat undvikas om FHM varit lite snabbare med att rekommendera vaccin för gruppen 12-15 år. Vi får hoppas det går bra för pojken. Tragiskt om fler unga behöver dö pga senfärdighet.

""En 15-åring vårdas på sjukhus med covid-19 efter ett smittoutbrott på en högstadieskola på Öland, rapporterar SVT Nyheter Småland.

Det var under måndagen som högstadieskolan konstaterade att man gick över till distansundervisning. Enligt SVT hade 15 till 20 elever smittats.

Kanalen har varit i kontakt med den smittade pojkens föräldrar. Enligt dem skulle vaccinationerna på skolan inledas nästa vecka och då skulle han ta vaccinsprutan.

Elever på den drabbade skolan bör bara umgås inom sitt hushåll och pausa alla fritidsaktiviteter, enligt Mörbylånga kommun. De uppmanas också att testa sig varannan dag.""

T Tommynorskens skrev:
Du tror att provianten skulle vara det dyra i ett par veckors nedstängning för landet? Och vad säger att det skulle räcka med två veckor?
Jag tror inte att provianten är en kostnad överhuvudtaget. Dagens krav på smittfrihet är väl kortare än så?

P Pin skrev:
Du menar enligt devisen ”Bättre alltid tiga och betraktas som en idiot än att öppna munnen och röja alla tvivel”?
Japp

R RoAd skrev:
På allvar, börjar du inte bli lite löjlig nu? Du anser det vara lika korkat att påpeka att makaroner är ett dåligt drivmedel för flygplan som det vore att påstå att det är ett bra? Men om man slänger med ett eget förslag, må det vara prinskorvshypotesen, så blir det i.a.f. inte dålig stämning? :)

Ibland är det svårt att avgöra om du bara trollar.
I ditt fall är avgörandet inte lika svårt.

• Haha
växelventil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.