823 893 läst · 17 905 svar
824k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 189 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 189 inlägg
Om jag inte missminner mig så har du drivit tesen att ovaccinerade är försiktigare och håller avstånd bättre etc. Om det skulle vara korrekt, vad skulle då problemet för en ovaccinerad vara om man tvingades bevisa att man är vaccinerad (eller har antikroppar) för att gå till en tillställning med mycket folk? Den ovaccinerade är ju försiktig och kommer inte gå dit iallafall?M mickef skrev:
Sen är ju alla snacket om tydliga symboler som tatueringar, stjärnor på kläder etc rätt tröttsamt. Ingen vaccinförespråkare har de önskemålen*, däremot så verkar det ju vara ett önskemål bland vaccinskeptiker, då det är de som gång efter annan drar upp det hela.
Jag kan väl förtydliga att jag inte är någon entusiastik förespråkare av vaccinpass.
* Med reservation för att det finns något undantag någonstans.
Jag har inte "drivit" nån tes bara antagit att ovaccinerade är försiktigare än andra. I övrigt var det en kommentar till fsn.Fairlane skrev:Om jag inte missminner mig så har du drivit tesen att ovaccinerade är försiktigare och håller avstånd bättre etc. Om det skulle vara korrekt, vad skulle då problemet för en ovaccinerad vara om man tvingades bevisa att man är vaccinerad (eller har antikroppar) för att gå till en tillställning med mycket folk? Den ovaccinerade är ju försiktig och kommer inte gå dit iallafall?
Sen är ju alla snacket om tydliga symboler som tatueringar, stjärnor på kläder etc rätt tröttsamt. Ingen vaccinförespråkare har de önskemålen*, däremot så verkar det ju vara ett önskemål bland vaccinskeptiker, då det är de som gång efter annan drar upp det hela.
Jag kan väl förtydliga att jag inte är någon entusiastik förespråkare av vaccinpass.
* Med reservation för att det finns något undantag någonstans.
Jag vet inget om förnybarhet, men vad ett läkemedel används till ingår i högsta grad i den centrala delen av ett patentdokument, de s.k. patentkraven. Jag jobbar med att översätta patenttexter till svenska och här är ett exempel ur en text jag jobbar med för tillfället:BirgitS skrev:
"17. The pharmaceutical composition according to any one of claims 1-3 and 5-15 or the suspension according to claim 16, for use in the treatment of rhinitis in a human."
"17. Farmaceutisk sammansättning enligt något av krav 1-3 och 5-15 eller suspension enligt krav 16, för användning vid behandling av rinit hos en människa."
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 189 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 189 inlägg
Jag tror att antagandet är felaktigt. Det finns både vaccinerade och ovaccinerade som är väldig försiktiga och både vaccinerade och ovaccinerade som inte bryr sig ett dugg. De som demontrerade och påstod saker som att Corona var fejk, att vaccin var en bluff, att 5g var orsaken och en massa andra konstigheter var knappast särskilt försiktiga och jag skulle nog tro att nästa alla av dem (kanske alla) var ovaccinerade.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 503 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 503 inlägg
Okej. Men kan man förlänga ett patent genom att komma på ytterligare ett användningsområde?H Heimersson skrev:Jag vet inget om förnybarhet, men vad ett läkemedel används till ingår i högsta grad i den centrala delen av ett patentdokument, de s.k. patentkraven. Jag jobbar med att översätta patenttexter till svenska och här är ett exempel ur en text jag jobbar med för tillfället:
"17. The pharmaceutical composition according to any one of claims 1-3 and 5-15 or the suspension according to claim 16, for use in the treatment of rhinitis in a human."
"17. Farmaceutisk sammansättning enligt något av krav 1-3 och 5-15 eller suspension enligt krav 16, för användning vid behandling av rinit hos en människa."
Det var ju det som det gällde, att t.ex. använda ett gammalt läkemedel (mot parasiter), där patentet gått ut, för covidbehandling och därmed kunna få ett nytt eller en förlängning av patentet.
Är det verkligen så rimligt? Jag höll på med fallskärmshoppning i 20 år och kan intyga att i den sporten är vi VÄLDIGT försiktiga, eftersom riskerna är så påtagliga. Sunt förnuft, helt enkelt!B b8q skrev:
Synd att det alltid är för sent där, annars hade man kunnat leta upp dom där dom är väldigt många och ofta, när de inte demonstrerar. På IVA alltså.M mickef skrev:
Låginkomsttagare och andra lågt ställda människor i samhället har en tendens att vara överst på sådana här listor. Bara bidragen kommer så dessa kan köpa ett paket Blend, McDonald´s m.m, så bryr sig inte dessa individer alls hur det går för andra. Att folk på IVA jobbar ihjäl sig skiter de också i, för de kan inte sätta sig in i situationen när de inte är integrerade i samhället och aldrig haft ett jobb.
Det finns ovaccinerade och ovaccinerade. Ovaccinerade som inte har varit infekterade men besitter ett uns folkvett är försiktiga. Det är mitt antagande.Fairlane skrev:Jag tror att antagandet är felaktigt. Det finns både vaccinerade och ovaccinerade som är väldig försiktiga och både vaccinerade och ovaccinerade som inte bryr sig ett dugg. De som demontrerade och påstod saker som att Corona var fejk, att vaccin var en bluff, att 5g var orsaken och en massa andra konstigheter var knappast särskilt försiktiga och jag skulle nog tro att nästa alla av dem (kanske alla) var ovaccinerade.
Du tror inte de ovaccinerade har vett nog att hålla sig hemma ändå? Nä, du har nog rätt, den insikten finns inte i den församlingen…M mickef skrev:
Det blir ju jobbigt om de efter tatueringen skulle få en insikt om vad de håller på med och istället vaccinerar sig…