Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Bortsett från den lilla detaljen, att inga långtidsstudier, av naturliga skäl, kunnat utföras. Ja, förutom de som är pågående nu. Därför klassades de i USA för experimentiella. Vilket det var tänkt att de skulle göra fram till 2024. Minst!
Sedan är nog ordet "Fakta" mer missbrukat här, än i några andra trådar. När några, gång efter annan, upprepar att de står på den enda rätta sidan, för det är fakta. Eller svepande formuleringar som -"Vi/alla tycker så". Det förekommer bara i Covidtrådarna. Man kan undra varför?

Staffans
Morsning, hur ser långtidsstudierna ut för säsongsinfluensan? TBE?
Tror du att det är exakt samma vaccin som gäller 2024 som gäller mot covid idag? Skall du vänta 5 år igen när de tar fram en ny variant av vaccinet?
Trams.
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ohh. Du har sett dom också! Rymdödlejudarna. Även kallade "RÖJ". Inte helt utan anledning:p. För det är de som kontrollerar Youtube. Men här kommer en hemlis. Thore Skogman, inte bara lever. Han leder även den Sionistiska insatsstyrkan. Det kan man inte tro, att denne man är ondskan själv.

[bild]

Staffans
ÄR DET SANT???
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
ÄR DET SANT???
Ja. Vetenskapen är överens. Det är fakta.

Staffans
 
Nu vet jag att det har varit uppe hundra gånger förut i denna tråden men tycker vi kan utöka analysen något av procentandelen vaccinerade kontra procentandelen vaccinerade på IVA. Som tidigare nämnts så kan det se konstigt ut när mer än 50% av de på IVA är vaccinerade, och då har man nämt att när alla är vaccinerade kommer alla på IVA med covid att vara vaccinerade. Det finns lägen som jag tycker är mer oväntade om man gör följande antaganden (nej har inga källhänvisningar nu, men stämmer det inte så kommer jag säkert få höra det..):
- vaccinationsgraden hos befolkningen ökar med ökad ålder.
- sannolikheten att bli allvarligt sjuk i covid ökar med ökad ålder.

Om man nu förenklar situationen något och delar in befolkningen i två grupper; 75% yngre ovaccinerade och 25% äldre vaccinerade och antar att det är endast äldre som blir allvarligt sjuka så kommer ju följande ske:
- endast 25% av befolkningen är vaccinerad men 100% av de allvarligt sjuka är vaccinerade. Måste inte det betyda att vaccinet är farligt?!?!?!

Nu är det ju inte säkert att detta är en korrekt analys av något rådande läge då antagandena inte säkert är korrekta och det saknas parametrar, men det kanske kan få någon att tänka till en gång till innan gör en hobbyanalys av de procentsatser som rapporteras på antalet vaccinerade på IVA. (Tidigare i tråden så har gruppen vaccinerade/ovaccinerade hanterats som en homogen grupp, vilket ju den absolut inte är, vilket komplicerar analysen något.)
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag förstår inte vad du menar men det kommer alltid i slutänden bli en fråga om ska folk beskattas på ett eller annat sätt för att utbilda och avlöna mer personal och ha onödigt stora lokaler eller om folk ska få behålla de pengarna själva. Om då majoriteten av folket anser att de vill ha pengarna själva i stället för att folk ska sitta och rulla tummarna i tomma lokaler så kommer pengarna att vara kvar hos folket. Vill man ändra det så krävs det att några propagerar för en ändring så att en gräsrotsrörelse kommer igång och får politikerna att inse att de har missförstått vad folk vill.


Jag gjorde ju det i inlägget du besvarade.
Om sossarna med anhang får fortsätta regera blir nog scenariot som du beskriver.

Antingen har du missförstått eller så är det jag.
 
L Lilak skrev:
Det gjorde hon i det inlägget som du precis citerade!
Kanske har du också missförstått.
 
R RoAd skrev:
Nej, som jag skrev i inlägget du citerade så är det ju svårt eftersom det finns fördelar för även den som utför handlingen. Det går m.a.o. inte att vara helt osjälvisk.

Men det var ju inte heller det du hävdade. Du hävdade:

"Om du tror att folk vaccinerar sig av hänsyn till något annat än sitt eget skydd, med något undantag, så är du naiv."

Jag har inte enbart vaccinerat mig av hänsyn till mitt egna skydd jag har även vägt in nyttan för de personer jag träffar och samhället i stort. Så vet jag att de flesta jag känner resonerat. Så ditt ursprungliga uttalande ovan är därmed inte bara cyniskt, det är (som tur är) inte heller sant.
Du är nog godare än genomsnittet.
 
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Som sagt.
Alla blir saliga på sin tro. För inte ens du vet att det lämnar "ingenting kvar". För det kan ingen.
Jag rekommenderar att du läser de texter, eller tittar på videor, som har rekommenderats i coronatrådarna om hur mRNA-vaccin fungerar. Det finns även flera intervjuer med Katalin Karikó på nätet som är upplysande när det gäller transjektion av mRNA-molekyler.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M mickef skrev:
Kanske har du också missförstått.
Det är ju förstås möjligt.
Men eftersom det är fler än jag som tolkar det så, får nog du ta på dig ansvaret för missförstånden.

Nedanstående är vad du skrev:

"Om du tror att folk vaccinerar sig av hänsyn till något annat än sitt eget skydd, med något undantag, så är du naiv."

Hur ska det tolkas?
 
P
blackarrow blackarrow skrev:
Varför för alla? Det finns redan 3 varianter av covidbevis. Varför skulle man inte kunna ha ytterligare en 4:e variant? Det blir ju bara en typ av tillfrisknandebevis till.
Behövs det?

Men huvudskälet till att det inte görs är nog att det finns en EU-förordning som säger att antikroppstest inte är giltiga som covidbevis (enligt en obskyr text hos E-hälsomyndigheten; jag har inte försökt gräva fram vilken förordning det handlar om).
 
Staffans2000
P pmd skrev:
Jag rekommenderar att du läser de texter, eller tittar på videor, som har rekommenderats i coronatrådarna om hur mRNA-vaccin fungerar. Det finns även flera intervjuer med Katalin Karikó på nätet som är upplysande när det gäller transjektion av mRNA-molekyler.
Japp. Jag har hört lite här och lite där. Det är det som är problemet. När så olika uppfattning från tillsynes kompetent folk strider emot varandra, är det för mig inte självklart att välja den som de runt mig väljer.

Man kan naturligtvis göra det enkelt, för sin egen skull, genom att baktala eller ignorera det som inte stämmer överens med den egna verklighetsuppfattningen, precis som barn gör. Utser ett mobboffer för att få känna att man tillhör de goda. För slår majoriteten, en ensam, kan det inte vara fel?

Denna tråd är full av kommentarer från självupptagna ryggdunkande pösmunkar som överröstadr all kritik till deras tro, med kommetarer: -svammel, foliehattar, avundsjuka, rädda, giriga konspirationsteoretiker. Uppfinningsrikedomen är det inget fel på, bara man slipper höra uppgifter från fel håll.

Staffans
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Behövs det?

Men huvudskälet till att det inte görs är nog att det finns en EU-förordning som säger att antikroppstest inte är giltiga som covidbevis (enligt en obskyr text hos E-hälsomyndigheten; jag har inte försökt gräva fram vilken förordning det handlar om).
Då borde väl även den mest vaccinglade dra öronen åt sig och säga -Cui bono?

Staffans
 
Jag kan absolut tänka mig att vaccin på kort sikt kanske inte är jättebra för alla.
Dock så är inte det något argument att inte vaccinera sig. Fördelarna överväger nackdelarna. Utan tvekan.
Jag äter massa mediciner varje dag. Man kan fundera på hur de påverkar kroppen. Men jag har aldrig tvekat en sekund att äta dessa.

Nu är detta bara killgisningar.
Men att leva är också farligt. Kan man då minska risken genom att vaccinera mig så självklart.

Sen behöver ni inte hoppa på mig..tänk lite.
Kom ihåg det är väldigt liten om det är någon
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ohh. Du har sett dom också! Rymdödlejudarna. Även kallade "RÖJ". Inte helt utan anledning:p. För det är de som kontrollerar Youtube. Men här kommer en hemlis. Thore Skogman, inte bara lever. Han leder även den Sionistiska insatsstyrkan. Det kan man inte tro, att denne man är ondskan själv.

[bild]

Staffans
Jag får skylla mig själv när jag blandade in ett skämt i inlägget. Så klart tog du chansen att (inte) svara med ett skämt.

Men jag är genuint intresserad av svaren på frågorna så jag ställer dem igen, allvarligt.

Vilka forskare har blivit censurerade och av vem/vilka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.