Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
J jonatown skrev:
Detta är för de som lurats av SVT och annan mainstreammedia, som finansieras av globala intressen. Lyssna vad dr zelenko säger, doktorn som botar över 6000 patienter med Corona på ett naturligt sätt. Bla botade han Brasiliens president och Trump. Det kräver att man är öppen för ny info och inte slår öronen till pga av den kognitiva dissonanser som uppstår.

[länk]
Hur vet du att han botade de två presidenterna och att de inte hade blivit friska utan hjälp?
Det är ju trots allt så det är för nästan alla som blir sjuka.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
J
J jonatown skrev:
Detta är för de som lurats av SVT och annan mainstreammedia, som finansieras av globala intressen. Lyssna vad dr zelenko säger, doktorn som botar över 6000 patienter med Corona på ett naturligt sätt. Bla botade han Brasiliens president och Trump. Det kräver att man är öppen för ny info och inte slår öronen till pga av den kognitiva dissonanser som uppstår.

[länk]
Skepsis till nya vaccin i all ära, det kan jag förstå. Men jag tycker att det är extremt märkligt att många som är skeptiska till vaccin ofta är positivt inställda till diverse läkemedeskombinationer utan evidens :) ibland med uppenbara risker som t.ex. kombinationen klorokin och azitromycin som ofta föreslogs tidigare.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Överlag har jag väldigt bra uppfattning vilka som ligger på covid 19 avdelningar som både behandlas och gått bort eftersom min fru jobbar covid 19 avdelningar örebro och min syster jobbar med covid 19 i Falun och det är ju inte medelsvensson som ligger sjuka på dom avdelningarna.
Den informationen bör du inte ha, det råder sekretess inom sjukvården. Antingen vill du briljera eller så sladdrar dina anhöriga vilket är ett sekretessbrott.
 
Staffans2000
timmelstad timmelstad skrev:
Jag ser mest svepande formuleringar från dig just nu, för att försöka argumentera mot ett sakligt påstående underbyggt med fakta.
Jaså. Här kommer dessa "fakta" fram igen. Något den "goda och klarsynat sidan, har monopol på.

Staffans
 
B
Demmpa Demmpa skrev:
Dessa 14000+ har inte dött AV covid utan MED covid, det är en väldigt stor skillnad.

Covid kan vara allt mellan 0 & 100% bidragande orsak i dödsfallen.


En liten jämförelse:
Hur många dör av rökning?
Hur många dör där rökningen är en bidragande orsak?
problemet är ju alla annan sjukvård som förhindras för de ovaccinerade tar upp IVA tex….
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
R RoAd skrev:
Då kom vi till slut in helt och fullt i konspirationsvärlden. Vilka forskare blir censurerade och av vem/vilka? Är det de där rymd-ödle-judarna som är i farten nu igen :)
Ohh. Du har sett dom också! Rymdödlejudarna. Även kallade "RÖJ". Inte helt utan anledning:p. För det är de som kontrollerar Youtube. Men här kommer en hemlis. Thore Skogman, inte bara lever. Han leder även den Sionistiska insatsstyrkan. Det kan man inte tro, att denne man är ondskan själv.

th

Staffans
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
B
A Abies koreana skrev:
Den informationen bör du inte ha, det råder sekretess inom sjukvården. Antingen vill du briljera eller så sladdrar dina anhöriga vilket är ett sekretessbrott.
Det är väl inte brott om du inte nämner några namn….
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ohh. Du har sett dom också! Rymdödlejudarna. Även kallade "RÖJ". Inte helt utan anledning:p. För det är de som kontrollerar Youtube. Men här kommer en hemlis. Thore Skogman, inte bara lever. Han leder även den Sionistiska insatsstyrkan. Det kan man inte tro, att denne man är ondskan själv.

[bild]

Staffans
Varför blir mina inlägg rapporterade och raderade med motiveringen ”Trams”, men inte dina? ;)
 
Staffans2000
B b8q skrev:
Varför blir mina inlägg rapporterade och raderade med motiveringen ”Trams”, men inte dina? ;)
Du skulle bara veta! Två gånger bannad på några månader. Det du!:D
Fördelen är att man får tillbaka sitt liv.
Jag ser disiplinåtgärderna som ett bevis på att man gör lite extra och inte bara håller med det alla andra gör. Det kan gälla asbest, Corona eller till och med i Humortråden. Lite som att med utförsåkning. Trillar man aldrig, åker man för fegt.

Kanske man kan stänga av sig själv, när kampen om "fakta" helt tar över ens tillvaro?

Staffans
 
Redigerat:
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jaså. Här kommer dessa "fakta" fram igen. Något den "goda och klarsynat sidan, har monopol på.

Staffans
Fortfarande inget konkret, bara svammel och åsikter.
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 2 till
  • Laddar…
B Boan skrev:
Det är väl inte brott om du inte nämner några namn
Jo, läs inlägget igen

V växelventil skrev:
Överlag har jag väldigt bra uppfattning vilka som ligger på covid 19 avdelningar som både behandlas och gått bort eftersom min fru jobbar covid 19 avdelningar örebro och min syster jobbar med covid 19 i Falun och det är ju inte medelsvensson som ligger sjuka på dom avdelningarna.
 
Staffans2000
timmelstad timmelstad skrev:
Fortfarande inget konkret, bara svammel och åsikter.
Jaså. Är det inte så att du vet vad som är "fakta", men inte jag?

Staffans
 
harry73
J Jonobe skrev:
Skepsis till nya vaccin i all ära, det kan jag förstå. Men jag tycker att det är extremt märkligt att många som är skeptiska till vaccin ofta är positivt inställda till diverse läkemedeskombinationer utan evidens :) ibland med uppenbara risker som t.ex. kombinationen klorokin och azitromycin som ofta föreslogs tidigare.
Här är vi helt överens.
Och jag tror att många av de som får problem efter vaccineringen, också får problem med många medicin
 
A
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vad bra! En som för en gångs skull, nog vet vad hon pratar om. iallafall på hennes arbetsplats.

Jag får länkar till debatter och diskutioner, där dina kollegor samt läkare dikuterar vaccinets fördelar och skadeverkaningar. Ett genomgående tema är vaccinet triggande av alltförmånga spikproteiner och att dessa innom sinom tid skadar venerna, vilket i sin tur får vårat immunförsvar att anfalla och sedan är cirkusen igång. Likaså att vaccinerade inte sprider smitta minder än ovaccinerade. Vilket tills ganska nyligen stod på Pfizers(?) hemsida. Nu kan jag inte se det längre. Samt det rent ansvarslösa att vaccinera barn. Dessutom framförs och dryftas en del annat smått och gott i största allmänhet.
Dessa är ofta upplagda på Youtube. Eller, rättare sagt. Var upplagda på Youtube. För när jag skall titta vidare, är de ganska ofta censurerade.
Kan det ha att göra med påtryckningar från Vita huset, där DEMOKRATEN Biden, skällde ut Youtube för att de tillät annan information än den han gillade.

Likadant har bloggande journalister behandlats.

Staffans
Fast bara för att man inte får tala fritt på YouTube och andra sociala medier betyder det inte att man är censurerad. Det verkar vara en utbrett uppfattning att dessa privata plattformar är och ska vara öppet för allt och alla. Det stämmer inte. Fråga dig i stället varför dessa forskares hypoteser inte publiceras i samma utsträckning som de publicerar inlägg i sociala medier. Det finns alla möjliga tidskrifter, från populära mastodonter till små obskyra nischpublikationer. Det saknas inte kanaler som varken privata mediebolag eller politiker har kontroll över.

Det finns en väldigt stor risk att snöa in sig i en smal fåra av trådar i sociala medier där personer triggar varandra till att släppa alla tankar kring källkritik och rationellt handlande.

Vad gäller påståendet om Biden går det ju inte liksom att bemöta sådant. "Kan det ha att göra med" är väldigt löst hängande.
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 10 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jaså. Är det inte så att du vet vad som är "fakta", men inte jag?

Staffans
Jag förstår att du försöker vinkla det så att det ska verka som att det är två åsikter som talar för olika ”sidor”. Men det är det inte. Jag säger att fakta är det man ska använda för att underbygga argument snarare än åsikter.

Det kan man ju som i ditt fall ha en åsikt om, men det förändrar ju inte faktumet som sådant.
 
  • Gilla
  • Haha
blackarrow och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.